همراه سفر724 باشید تا از هزینه هایی که در سفر به مشهد مقدس مواجه می شوید، اطلاعات کامل و کافی را به دست بیاورید.

هزینه سفر با هواپیما، اتوبوس و قطار به مشهد

برای سفر به مشهد می توانید از هواپیما، قطار استفاده کنید و یا سفر با اتوبوس را امتحان کنید؛ که هزینه ی هرکدام نسبت به دیگری متفاوت است.

هزینه سفر با هواپیما به مشهد

مسلما سفر با هواپیما از دوتای دیگری گران تر میباشد. برای سفر به مشهد با هواپیما قیمت بلیط افراد بزرگسال از 70 هزار تومان تا 370 هزار تومان است. شما می توانید بلیط هواپیما را با توجه به برنامه ریزی که انجام داده اید از چند ماه قبل رزرو کنید. علاوه بر این بلیط های هواپیما لحظه آخر ارزان هم می توانید پیدا کنید.

هزینه سفر با اتوبوس به مشهد

ارزان ترین راه برای دسترسی به شهر مشهد، اتوبوس ها هستند که از اغلب شهرهای ایران امکان پذیر می باشند. قیمت بلیط اتوبوس مشهد در تعاونی های مختلف  از 35 هزار تومان تا 120 هزارتومان متغیر است.

در حال حاضر امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد از طریق سامانه سفر724 امکان پذیر می باشد. کافیست وارد سامانه شده و مبداء و تاریخ حرکت را انتخاب کنید. تخفیف بلیط اتوبوس مشهد نیز از طرف شرکت های مسافربری اعمال می شود.  

هزینه سفر با قطار به مشهد

به طور کلی  قیمت خرید بلیت قطار برای مشهد حدودا بین 45 تا 110 هزار تومن میباشد. البته این قیمت برای شهر های نزدیک به مشهد ، از 15 هزارتومان به بالا شروع می شود.

مسلما طی سفری که پیش رو دارید، هزینه ها صرفا شامل خرید بلیط مشهد نیست؛ بلکه در طی سفر نیز هزینه هایی را متحمل خواهی شد؛ که  کم یا زیاد بودن این هزینه ها بسته به برنامه ریزی شما متفاوت است.

هزینه های اقامت در مشهد

اگر بخواهید در نزدیکی حرم مطهر اسکان داشته باشید گزینه‌های هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر ها، حسینیه و ... را پیش روی خود دارید.

طیفی از هتل‌های پنج، چهار و سه ستاره در اطراف حرم وجود دارد که اغلب در سمت خیابان امام رضا (منتهی به ضلع جنوبی حرم) هستند. چند هتل نیز در سمت خیابان شیرازی وجود دارد. علاوه بر هتل، هتل آپارتمان‌ها نیز گزینه مناسبی برای اقامت اند. برخی از حسینیه ها نیز به رایگان شرایط اسکان را برای شما فراهم می‌آورند.

بنابراین اقامت در نزدیکی حرم به چند شکل ممکن است:

هتل ها، هتل آپارتمان ها، سوئیت ها: طیفی در حدود شبی ۱۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان دارند.

حسینیه ها و مهمانپذیر ها: هزینه اقامت در حسینیه و مهمانپذیرها نسبت به هتل و آپارتمان پایین تر بوده و از ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

هزینه های حمل و نقل عمومی در مشهد

برای رفت و آمد در مشهد راه های متفاوتی وجود دارد، که به راحتی بتوانید خود را به حرم مطهر برسانید. از جمله وسیله های پرکاربرد میتوان به مترو، تاکسی، اتوبوس ( تندرو و اتوبوس های شهری) اشاره کرد.

شایان ذکر است که در مشهد برای استفاده از وسیله های حمل و نقل و پرداخت هزینه های آنها باید از بلیت الکترونیک شهر مشهد استفاده کنید. این بلیت های اعتباری «من کارت» نام دارند و شما می توانید آن ها را از تمام باجه های فروش من کارت در ایستگاه های مترو و اغلب ایستگاه های اتوبوس خریداری کنید. هزینه هر من کارت ۵ هزار تومان است و باید بدانید بر خلاف گذشته دیگر هنگام خرید، این بلیت ها اعتبار اولیه ندارند. من کارت خود را می توانید از ۱۰۰۰ تا ۵۰ هزار تومان شارژ کنید.

هزینه تاکسی در مشهد

هزینه تاکسی های خطی برای هر مسیر بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان می باشد و برای اغلب مسیرهای سر راست و استفاده از تاکسی های گذری، هزینه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی در پیش روی شماست. علاوه بر این ها، در مقابل تمام جاذبه های اصلی همچون حرم امام رضا (ع)، ترمینال و فرودگاه، مراکز خرید معروف، پارک های آبی و ... تاکسی های مخصوص را می بینید که البته نرخ بیش تری برای جابه جایی شما دارند.

راه دیگر استفاده از تاکسی های تلفنی است. برای این منظور به راحتی می توانید با شماره های ۱۸۲۹ یا ۱۳۳ تماس بگیرید و در عرض چند دقیقه تاکسی های زرد یا سبز رنگ به سراغ شما خواهند آمد. نرخ این تاکسی ها در مقایسه با دیگر تاکسی های دربستی منصفانه تر است.

آخرین راه برای گرفتن تاکسی، استفاده از تاکسی های آنلاین است که به تازگی در مشهد هم راه اندازی شده اند.

هزینه مترو در مشهد

در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد که خط ۱ آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می کند و با استفاده از آن می توانید خود را از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسانید و یا تا انتهای غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید. فواصل حرکت قطارها در خط ۱ بسیار مناسب بوده و در ساعات اوج شلوغی این فواصل زمانی کم تر هم می شوند.

خط دیگر مترو، خط ۲ می باشد که به تازگی افتتاح شده و بخش شمالی شهر را به بخش جنوبی مرتبط می کند. این خط از بلوار طبرسی آغاز شده و از ایستگاه هایی مانند راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می گذرد و در ایستگاه کاوه تمام می شود. در حال حاضر هر ۳۰ دقیقه یک قطار در این خط جا به جا می شود.

ساعات کار مترو مشهد از ۶ صبح تا ۲۲:۳۰ شب می باشد و هزینه سفر در هر مسیر ۵۵۰ تومان می باشد.

هزینه اتوبوس درون شهری در مشهد

 انواعی از اتوبوس ها در مشهد فعالیت می کنند که با استفاده از آن ها می توانید بین تمام جاذبه های گردشگری شهر، با هزینه ای بسیار مناسب جا به جا شوید. در مجموع ۳ نوع اتوبوس در مشهد وجود دارد که عبارت اند از: اتوبوس های BRT، اتوبوس های تندرو و اتوبوس های درون شهری مشهد. هم اکنون ۵ خط اتوبوس BRT در شهر به چشم می خورد که سفید رنگ بوده و در خطوط ویژه حرکت می کنند و برای رفت و آمد گردشگران و زائران در شهر بسیار پرکاربرد می باشد.

هزینه اتوبوس ها بسته به نوع بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان می باشند.

در نهایت می توان هزینه حمل و نقل عمومی در مشهد (سال 96) را به صورت زیر خلاصه کرد:

من کارت: ۵ هزار تومان

اتوبوس: ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان

مترو: ۵۵۰ تومان

تاکسی: از ۷۰۰ تومان به بالا

هزینه‌ های خورد و خوراک در مشهد

رستوران و فست فود:

رستوران های ارزان قیمت: حدود ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط و برای دو نفر : حدود ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان

صرف غذا در رستورانی لوکس: حدود ۱۸ تا ۳۱۵ هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای: حدود ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان

هزینه های تفریح در مشهد

پارک های آبی مشهد: ۲۰ هزار تا ۴۶ هزار تومان

 شهربازی پارک ملت: ۴ هزار تا ۸۰ هزار تومان

 مجموعه تفریحی چالیدره: از هزار تومان به بالا

باغ موزه نادری: ۲۵۰۰ تومان

آرامگاه فردوسی: ۳۰۰۰ تومان

موزه مرکزی آستان قدس رضوی: ۱۰۰۰ تومان،    موزه مردم شناسی: ۵۰۰ تومان

پارک علمی پروفسور بازینو : ۲۱۰۰۰ تا  ۳۵۰۰۰ تومان

هزینه‌های سوغاتی شهر مشهد

از جمله سوغات شهر مشهد می توان به زعفران اعلاء، زرشک، نبات زعفرانی، شوری مشهدی و ... اشاره کرد. سعی کنید به نمایندگی ها و یا فروشگاه های معتبر بروید تا سوغات مشهد را با بهترین کیفیتش به خانه ببرید. در این جا طیفی از هزینه سوغات شهر مشهد را آورده ایم:

زعفران: بسته به برند و وزن زعفران: از ۴ هزار تومان به بالا

زرشک: هر کیلو: بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان

شوری مشهدی: هر ۱ کیلو در حدود ۴ تا ۶ هزار تومان

نبات: بسته به وزن و تعداد: از ۴ هزار تومان به بالا

منبع: سایت کارناوال

سفر724 به عنوان سایت تخصصی فروش بلیط اتوبوس، امکان خرید و رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد و سایر شهرهای کشور را برای مسافران فراهم نموده است. 

سفر۷۲۴، آسان ترین راه رزرو و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس