همه‌ی ما دوست داریم که  آخر هفته‌ها به مسافرتی لذت‌بخش و پر از خاطرات خوش برویم. همین‌طور در طول تعطیلات طولانی‌تر به دنبال جاهایی هستیم که بتوانیم وقت بیشتری را با خانواده‌ به تجربه‌‌های جدید اختصاص بدهیم. اما خیلی وقت‌ها به خاطر مشکلات مالی تصمیم می‌گیریم که این برنامه‌ها را کنار بگذاریم یا آن‌ها را به زمان دیگری موکول کنیم. در این مطلب به مرور راهکارهایی می‌پردازیم که به شما اجازه می‌دهند در هر نوع سفری- از مسافرت‌های کوتاه به خارج از شهر گرفته تا تعطیلات طولانی‌مدت در خارج از کشور- بتوانید بدون آنکه دخل حساب بانکی‌تان را بیاورید، از مسافرت‌تان لذت ببرید.

نیمه‌های دیگر زندگی را هم تجربه کنید

اتاق‌های هتل‌های لوکس فوق‌العاده هستند، اما فکر کردن به اینکه شما یک لُرد یا ملکه هستید، در تعطیلات کاری بیهوده است. به سایت‌هایی سر بزنید که خانه‌ها یا اتاق‌های ارزان‌قیمت را در اختیار شما می‌گذارند. چرا برنامه‌ی سفرتان را با گروهی از دوستان‌تان نمی‌چینید تا بتوانید هزینه سفرتان را با اقامت در آپارتمان یا هتل آپارتمانی در اطراف شهر کاهش دهید؟ حتی بعضی وقت‌ها می‌توانید خانه‌هایی را پیدا کنید که متعلق به اشخاص حقیقی‌اند و معمولا با قیمتی مناسب و امکاناتی خوب آن‌ها را به مسافران کرایه می‌دهند.

در مورد کشف گنج‌های مخفی خوشبین باشید!

معمولا سفر کردن به مقاصدی که مورد توجه گردشگرها نیستند ارزان‌تر تمام می‌شود، اما بعضی وقت‌ها می‌تواند جاذبه‌های فرهنگی و جذابیت‌های تفریحی بیشتری را نسبت به نقاط معروف داشته باشد. این شهرها معمولا مهمان‌پذیرهای خلوت‌تری و با هزینه‌های ارزان‌تری دارند که توریست‌های کمی در آن‌ها اقامت می‌کنند. مثلا چه می‌شود که به‌جای پراگ به شهر برنو بروید که به عنوان دمین شهر پرجمعیت جمهوری چک، پر از نقاط تاریخی و فرهنگی است.

از طعم لاکچری لذت ببرید

خیلی از ما فکر می‌کنیم که مسافرتی لوکس باید به شهرهای دوردست و مشهور باشد، در حالیکه برای پیک‌نیک‌ها و سفرهای کوتاه آخر هفته‌مان کاری نمی‌کنیم. اما با کمی برنامه‌ریزی شما می‌توانید تعطیلاتی لذت‌بخش و فوق‌العاده درخشان داشته باشید، آن‌قدر که صبح شنبه همه بخواهند به تجربه‌های شما گوش کنند! رستوران‌هایی هستند که به شما بسته‌های آماده‌‌ی پیک‌نیک را می‌فروشند، با این‌حال می‌توانید خودتان هم با کمی ذوق و سلیقه خرج دادن، خوراکی‌هایی خوشمزه و خوش‌قیافه تدارک ببینید. این روش به اندازه رفتن به رستوران‌های معروف و گران‌قیمت پر خرج نیست و شما را از طعم لذت‌بخش غذاهای سالم هم برخوردار می‌کند.

طبیعت بومی را هم تجربه کنید

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به چهار فصل بودن مشهور است. دریاهای شمالی و  جنوبی، دریاچه‌های زیبا، جنگل‌ها و کویر و کوهستان به ما این فرصت بی‌نظیر را می‌دهد تا در هر شهری که زندگی می‌کنیم بتوانیم به راحتی به طبیعت بکر پیرامونی دسترسی داشته باشیم. بنابراین می‌توانیم سفرهای کوتاه‌مدت یا بلند مدت بسیار جذابی را تدارک ببینیم که به گشت و گذار در این مناطق اختصاص دارد. خرید از تورهایی که چنین سفرهایی را تدارک می‌بینند، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد، چون این تورها دارای راهنمای کاربلد هستند و با در نظر گرفتن بیمه و مجوزهای لازم می‌توانند سفری لذت‌بخش را با قیمتی مناسب در اختیار شما بگذارند.

هیچ‌هایک راهی مدرن است...

اگر قصد سفر زمینی دارید بهتر است که تنها نروید. می‌توانید به دوستانی که خودروی شخصی دارند یا دوست دارند با خودروی شما مسافرت کنند، پیشنهاد همسفری بدهید. سایت‌هایی هم هستند که در آن‌ها می‌توانید مسیر خودتان را اعلام کنید و به دنبال همسفر بگردید. همین‌طور می‌توانید از بین افرادی که قصد سفر به مقصد شما را دارند یکی را برگزینید. با این کار می‌توانید به شکل چشمگیری از هزینه‌های حمل‌ونقل و سفرتان بکاهید و احتمالا تجربه‌‌ای لذت‌بخش هم از تعاملات اجتماعی داشته باشید.