وقتی فعالیت‌ گروه‌های اغتشاش‌گر در سطح جهان زیاد می‌شود و مشاوران سفر کشورها را ترک می‌کنند، به شکل ناگهانی خیلی از مسافرت‌های لغو می‌شوند. این کنسل‌کردن‌های بر پایه‌ی ترس، می‌تواند به ضرر و زیان‌های مالی چشمگیری منجر شود. در حالیکه در شرایط واقعی، کشوری که تحت حملات تروریستی قرار گرفته معمولا به لحاظ امنیتی هوشیارتر می‌شود و واکنش‌های جدی‌تری در مقابل خطرات نشان می‌دهد که در نتیجه معمولا امن‌تر از کشورهای دیگری است که احتمالا قربانی بعدی تروریست‌ها خواهند بود.

منافع شخصی زیادی هستند که از تجربه‌های مسافرت به دست می‌آیند: منافعی که می‌توانند به شکل جدی شانس شما برای موفقیت و شادی عمومی‌تان در زندگی را بالا ببرند. در ادامه به چیزهایی پرداخته‌ایم که اگر شما اجازه بدهید ترس خودش را به برنامه‌های سفرتان تحمیل کند، آن‌ها را از دست می‌دهید.

محدوده‌ی آسایش شما بسیار وسیع‌تر می‌شود.

قایم‌کردن خودتان در هتل و تنها شرکت کردن در فعالیت‌هایی که نسبت به آن‌ها احساس راحتی می‌کنید، شما را از بزرگ‌ترین هدیه‌های سفر که مهم‌ترین آن رشد شخصی‌تان است محروم می‌کند. زندگی شما مجموعه‌ای از تمام تجربیات‌تان است و نه فقط آن تجربه‌ای که با آن احساس راحتی می‌کنید. درگیر چالش کردن خودتان برای امتحان چیزهای جدید شما را رو به جلو هدایت می‌کند و به شکل نامحدودی اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شخص رشد کنید.

سفر به طور مداوم و طبیعی ما را در مقابل شرایط نا آشنا قرار می‌دهد. وقتی شما تلاش می‌کنید تا شرایطی که کاستی‌های شما را افشاء می‌کنند محدود کنید و از آن‌ها بگریزید در واقع نمی‌گذارید تا محدوده‌ی آسایش وسیع‌تری داشته باشید و به رشد شخصی بالاتری دست پیدا کنید.

دنیا را بهتر می‌فهمید.

نویسنده‌ی معروف انگلیسی آلدوس هاکسلی می‌گوید: " سفر کردن برای فهمیدن این است که بفهمیم هر کس در مورد کشورهای دیگر اشتباه می‌کرده است."

آیا هر چیزی که در شبکه‌های مجازی و تلویزیون می‌بینید باور می‌کنید؟ سفر کردن به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چقدر ما کم از دنیا می‌دانیم. تفاوت بزرگی بین چیزهایی که فکر می‌کنیم درست هستند با تجربه کردن شرایط واقعی وجود دارد.

سفر به ما فرصت می‌دهد تا فرصت این را داشته باشیم که به نظرات‌مان در مورد یک مکان شکل ببخشیم. زاویه‌های دید ما می‌تواند نسبت به چیزهایی که در مدرسه یا شبکه‌های اجتماعی آموخته‌ایم بسیار فرق کند. سفر کردن به ما فرصت‌هایی را برای دانستن حقایق در مورد مکان‌ها، کنار گذاشتن حس تنفر و بخشیدن بینش برای بهتر فهمیدن جهان را می‌بخشد.

واقعا یک مقصد را تجربه می‌کنید.

اگر تا به حال غذای محلی را تجربه نکرده‌اید، با مردم روستایی صحبت نکرده‌اید یا تلاشی نکرده‌اید تا به سنت‌ها و عادت های محلی احترام بگذارید و آن‌ها را تجربه کنید؛ شما واقعا نتوانسته‌اید روح یک مکان را تجربه کنید. چطور می‌توانید بگویید " من جایی بودم" در حالیکه همان غذاهایی را خورده‌اید و همان کارهایی را کرده‌اید که در خانه هم مشغول به انجام دادن‌شان بودید.

شما باید همان کارهایی را بکنید که مردم محلی می‌کنند، تا به این ترتیب تجربه‌ای واقعی از حضور در آن مکان به دست بیاورید. کمی از زبان‌شان یاد بگیرید، با مردم محلی قاطی شوید و از آن‌ها سوال بپرسید و سعی کنید که بهشان علاقه نشان دهید.

چیزهایی را در مورد خودتان می‌فهمید که قبلا نمی‌دانستید.

هرچه قدر بیشتر یاد می‌گیریم، بیشتر تجربه می‌کنیم، چیزهایی بیشتری می‌بینیم و کارهای بیشتری می‌کنیم؛ بیشتر در مورد خودمان دانش به دست می‌آوریم. کسی از ما می‌داند که واقعا قادر به انجام چه کارهایی هستیم؟ چطور می‌توانیم متوجه این مسئله شویم اگر خودمان در مقابل چیزهای جدید قرار ندهیم؟

تجربه‌ی چیزهای جدید به کمک می‌کند تا چیزهای مهمی در مورد خودمان بدانیم. این کار علاقه‌ی ما به مسائلی را آشکار می‌کند که شاید قبلا اصلا بهشان فکر هم نمی‌کردیم. غذا بخورید، سنت‌های محلی را یاد بگیرید و از راه‌های جدیدی وقت بگذرانید. به این ترتیب می‌توانید چیزهای فوق‌العاده‌ای را در مورد خودتان کشف کنید.

فرصت‌های بی شماری برای بازسازی اعتماد به نفس کسب می‌کنید.

روزولت می‌گوید: " کاری که هر روز تو را می‌ترساند را انجام بده". این راه مطمئنی برای کسب اعتماد به نفس است. وقتی این طرز فکر را وارد مسافرت‌تان می‌کنید، نتیجه می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. شما می‌توانید با بسیاری از چالش‌های غیر معمول در طول مسافرت مواجه شوید. به‌خصوص اگر سراغ مسیرهایی بروید که کمتر به آن‌ها سفر می‌شود. اتفاقات غیر مترقبه را تجربه کنید و ببینید که چقدر در مقابل آن‌ها قدرتمند هستید.

حقیقت این است که اگر بخواهید اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید، نگرش‌تان را عوض کنید یا به عنوان یک انسان از جنبه‌های مختلف رشد کنید؛ شما باید بخواهید که شرایط ناراحت را تجربه کنید. مواجه شدن با ترس‌های و تلاش برای تجربه‌ی چیزهای جدید، به خصوص چیزهایی که کمی خارج از محدوده‌ی آسایش ذهنی شما قرار دارند؛ دو تا از بهترین راه‌ها برای تقویت حس اعتماد به نفس هستند. سفر کردن مملو از فرصت‌هایی است که اجازه‌ی بهره‌بردن از این مسائل را می‌دهد.

حس اطمینان از دانستن این مسئله می‌آید که شما می‌توانید واقعا به خودتان برای حل مشکلات تکیه کنید و یا با شرایط مختلف به شکل موثری کنار بیایید. شما اطمینان را جوری می‌سازید که انگار دارید در بدن‌تان عضله ایجاد می‌کنید و لازم است که به صورت منظم آن‌ها را تحت فشار قرار دهید.

تغییرات مثبت، مثل خیلی از جنبه‌های مسافرت، سخت است و کمی هم ترسناک. اینجا راهکارهایی را مرور می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اجازه ندهید ترس‌هایی که دارید سفرتان را خراب کنند:

  • بروید بیرون و کاری متفاوت از گزینه‌های متداول سفرتان انجام دهید (حتی اگر یک بار هم شده). از راهنمای تور پیشنهاد بگیرید: چه جاهایی به چه چیزهایی مشهور هستند و چه رویدادهای فرهنگی در آن محدوده رخ می‌دهند.
  • تحقیقات خودتان را قبل از سفر انجام دهید. از فروم‌ها و انجمن‌های گفتگو سوال بپرسید، از سایت‌هایی دیدن کنید که اطلاعاتی غیر از خبرهای روزنامه‌ای و یا نظرات دوستان‌تان می‌دهند.
  • چیزهایی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کنند مردم محلی را ملاقات کنید.
  • محدودیت‌ها و پیش فرض‌های ذهنی‌تان را کنار بگذارید. مثل محلی‌ها رفتار کنید: سعی کنید در جشن‌شان شرکت کنید، عادت‌های محلی را تکرار کنید و از غذاهایی بخورید که حتی فکر می‌کنید آن‌ها را دوست نخواهید داشت.