بندر چابهار نه تنها بندری تفریحی که از بنادر استراتزیک جنوب ایران محسوب می شود. جاذبه های شگفت انگیز ان می تواند در کنار آب و هوای بی نظیرش مقصد خوب و مناسبی برای تعطیلات نوروز باشد. در زمستان های سرد و تابستان های گرم چابهار را مقصدی مناسب با اب و هوای خوب در نظر بگیرید و به ین شهر سفر کنید.

مهم ترین ویژگی چابهار که می تواند آن را به گزینه مناسبی برای سفر تبدیل کند آب و هوای بی نظیر و شگفت انگیزش در زمستان های استخوان سوز و تابستان های گرم است. 

چابهار سرشار از منابع طبیعی بکری است که به جرات می توان گفت در ایران و حتی دنیا نظایری برای آن وجود ندارد. به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی که دارد این منطقه رونق فراوانی هم یافته است. علاوه بر زیبایی های بکر و بی نظیر از آثار تاریخی آن می توان به قدمت این شهر تاریخی پی برد. 

چابهار با توجه به حجم گسترده ای از تنوع مورد نیاز گردشگران که در خود جای داده است، مورد استقبال مسافران بوده ولی از طرف مسئوین امر توجه ویزه ای از دید گردشگری به این منطقه صورت نگرفته است.

سفر724 امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به اکثر شهرهای داخلی و شهرهای خارجی را فراهم نمده است. در ایام عید و حتی اسفند ماه می توانید برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه سفر 724 اقدام کنید. بلیط اتوبوس خود را به مقصد معین و با شرکت مسافربری مورد نظرتان از سامانه سفر724 تهیه کنید.

در ادامه برای آشنایی هرچه بیشتر و عمیق تر با چابهار همراه ما باشید.

غذاهای محلی چابهار

 

طبق سنت جنوبی ها غذای چابهاری ها نیز اغلب از ماهی و برنج تشکیل شده است. همچنین به دلیل وفور خرما در این شهر تنوعی از شیره ها و خوراکی ها و شیرینی هایی که از خرما تهیه می شوند را می توان در چابهار دید. 

انواع خوشمزه حلوا در چابهار را می توانید تست کنید، بخریئ و حتا سوغاتی ببرید.  كنك نیز نوعى حلواست كه از خرما، كنجد، بادام و پونه تشكیل شده است. از دیگر غذاهاى سنتى این منطقه مى توان به بتو ماش، شودوده، بتو هوارى، ماشینگ، پاكگین ماهیك، كورك، گلوهك، ناروش، كیش و دلگ اشاره كرد.

دقت کنید که در تمام رستوران ها خوراک های محلی سرو نمی شوند و بیشتر در خانه ها از پختن و خوردن این همه غذای خوشمزه لذت می برند. کباب کوبیده که از بهترین و تازه ترین دام های منطقه تهیه شده است از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید در رستوران ها تجربه کنید.

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سامانه safar724.com مراجعه کنید و با خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی و یا حضوری در جشنواره نوروزی خرید بلیط اتوبوس شرکت نمایید.

موزه گردی، موزه محلی چابهار

این موزه بخش هاى مختلفى نظیر صنایع دستى، مردم شناسى، آثار و اشیا باستانى شامل كاسه ها و ظروف سفالى دارد كه عمده آنها از بلوچستان مركزى است. یكى از زیبایى هاى موزه محلى چابهار، فسیل ها و استخوان هاى به جاى مانده از حیوانات ماقبل تاریخ است كه برخى از این استخوان ها بسیار بزرگ و عظیم الجثه است، اما جذا بترین بخش موزه محلى چابهار را باید بخش مردم شناسى آن دانست. در بخش مردم شناسى مى توان با انواع لباس هاى محلى، شیوه زندگى، فعالیت هاى روزانه مردم بلوچ و صنایع دستى این منطقه آشنا شد.

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سامانه safar724.com مراجعه کنید و با خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی و یا حضوری در جشنواره نوروزی خرید بلیط اتوبوس شرکت نمایید.

 

موج سواری روی آب ها

موج سواری یا سرفینگ از ورزش هاى روى آب است.  این ورزش به عنوان رشته ای مستقل اعلام شده است. 

چابهار این فرصت را به مسافران می دهد که به موج سواری و سورفینگ بپردازند. چرا که بهترین موج ها را در دریای عمان و در محدوده چابهار می توان پیدا کرد.كیفیت این موج ها به قدرى مطلوب این رشته ورزشى است كه گاهى موج سواران حرفه اى را از سایر نقاط جهان به خود جذب می کند. فوتبال ساحلى، دو، والیبال ساحلى، فوت وال (والیبال با پا) تنیس ساحلى، كبدى ساحلى و هندبال ساحلى از دیگر ورزش هایى است كه با سفر به چابهار مى توان آنها را دید یا بازی كرد.

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سامانه safar724.com مراجعه کنید و با خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی و یا حضوری در جشنواره نوروزی خرید بلیط اتوبوس شرکت نمایید.

 

قلعه تیس

سراغ قلع تیس بروید اگر دنبال آثار باستانی و تاریخی هستید. این قلعه به سبک سلجوقی ها ساخته شده است که قدمت آن به زمان شاه سلیمان صفوی بر میگردد. اگر بالای قلعه بروید به خلیج دهانه تیس اشراف کامل خواهید داشت. معماری این قلعه بسیار شبیه به معماری کاروانسرای شاه عباس اشت. 

 قلعه تيس داراى يك مناره شش و نيم مترى دارد كه براى ديد هبانى به كار مى رفته است. اين قلعه به تمام خليج دهانه تيس اشراف كامل دارد و همچنين از فاصله زيادى در دريا قابل رويت است. قلعه تيس به شماره 555 در فهرست آثار ملى به ثبت رسيده است.

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سامانه safar724.com مراجعه کنید و با خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی و یا حضوری در جشنواره نوروزی خرید بلیط اتوبوس شرکت نمایید.

سوزن دوزی

گلابتون دوزی را تا به حال شنیده اید؟صنعت دوخت طرح، زيبا و منقش روى پارچه با نوارهاى طلايى، سوزن دوزى و گلابتون دوزى نام دارد. در این روش از دوخت نقش را روی پارچه می اندازند و پارچه را روی دایره چوبی می اندازند. سپس پارچه را به دایره چوبی محکم چفت می کنند. بعد از آن نخ های رنگی را روی پارچه ای که نقشی بر آن بسته شده می دوزند. به این می گویند گلابتون دوزی. 

این هنر یکی از برجسته ترین هنرهایی هست که زنان هنرمند چابهار چه شاغل به این صنعت باشند و چه در خانه، وقت خود را صرف این زیبایی می کنند.  با سوزن دوزی هایی که مختص چابهار است لباس های خود را می دوزند و به آن بلوچی دوزی می گویند.  از ديگر هنرهاى دستى چابهار مى توان به معرق صدف، حصيربافى، سكه دوزى، گليم بافى، چاربافى و طلاسازى اشاره كرد.

می توانید سفر نوروزی خوبی به منطقه همیشه بهار و سبز کشورمان، چابهار داشته باشید.