مطمئناً تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که پس از خرید آنلاین بلیط اتوبوس، نیاز به تغییر ساعت و تغییر تاریخ بلیط اتوبوس صادر شده داشته باشید. اطلاعاتی مانند مسیر، ساعت و تاریخ حرکت از جمله اطلاعات مهم برای خرید بلیط هستند و پس از صدور بلیط به صورت آنلاین، به هیچ عنوان نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. گاهی اوقات نیز ممکن است که این اطلاعات را به صورت نادرست وارد کرده باشید و یا برنامه سفر شما تغییر پیدا کند؛ در این صورت نیاز به عوض کردن ساعت بلیط و یا تعویض تاریخ خواهید داشت. پس با سفر 724 همراه باشید تا به بررسی کامل نحوه تغییر ساعت و تاریخ بلیط اتوبوس بپردازیم.
توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در نهایت بتوانید بدون دردسر بلیط اتوبوس خود را مطابق با شرایط خود تغییر دهید.

اقدامات لازم برای تغییر ساعت بلیط اتوبوس

همانطور که در مطلب تغییر صندلی بلیط اتوبوس نیز بدان اشاره کردیم، پس از صدور بلیط اتوبوس به هیچ عنوان امکان ویرایش اطلاعات بلیط وجود ندارد. پس بهتر است که ساعت حرکت سرویس‌ها و شرایط خودتان را مدنظر قرار دهید تا بعداً مجبور به تغییر ساعت بلیط اتوبوس نباشید. اگر به هر دلیل و مشکلی با ساعت حرکت سرویسی که بلیط خود را از آن خریده اید سازگار نبودید، باید بلیط صادر شده خود را قبل از چاپ شدن توسط شرکت مسافربری، استرداد کرده و بلیط جدیدی را مطابق با شرایط و برنامه خود خریداری کنید.

استرداد بلیط اتوبوس

توجه کنید که تنها راه تغییر ساعت بلیط اتوبوس، کنسل کردن و خرید مجدد بلیط است؛ اگر بنا بر هر دلیلی نمی‌توانید بلیط خود را با جریمه کنسل کنید، می‌توانید با شرکت های مسافربری ارائه دهنده سرویس مورد نظر تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کنید تا در صورت امکان بلیط شما را بدون جریمه کنسل کنند.

اقدامات لازم برای تغییر روز و تاریخ بلیط اتوبوس

تمامی شرایط و اقدامات مورد نیاز برای تغییر روز و تاریخ بلیط اتوبوس همانند تغییر ساعت می‌باشد. هنگامی که شرایط و برنامه ریزی شما تغییر پیدا کرده و مجبور به تغییر تاریخ و یا روز حرکت خود شدید، بهتر است که در ابتدا به قسمت کنسلی بلیط مراجعه کرده و بلیط خود را استرداد کنید؛ سپس می‌توانید به راحتی بلیط جدیدی را برای تاریخ و مسیر مورد نظرتان خریداری کنید.
گاهاً برخی از شرکت های مسافربری با تغییر تاریخ و روز حرکت مشکلی نداشته و در صورت تماس شما با آن‌ها، می‌توانند بدون جریمه بلیط شما را به تاریخ جدیدی انتقال دهند. البته توجه داشته باشید که این مورد درباره تمامی شرکت‌های مسافربری صدق نکرده و برای اطمینان، بهتر است در ابتدا با آن‌ها تماس بگیرید. اگر شرکت مورد نظر تعویض تاریخ بلیط اتوبوس را قبول نکرد، شما مجبور هستید تا بلیط خود را با قبول شرایط استرداد، کنسل کنید.

نتیجه گیری درباره نحوه تغییر ساعت و تاریخ بلیط اتوبوس 

بهترین گزینه برای اینکه خرید آنلاین و بدون دردسری داشته باشید، این است که در ابتدا برنامه ریزی درستی داشته و سپس اقدام به خرید نمایید. در  هر صورت برای اعمال هر گونه تغییری در بلیط صادر شده، باید با شرکت مسافربری مربوطه تماس بگیرید. در صورتیکه موفق به ارتباط با شرکت مربوطه نشدید، می‌توانید با پشتیبانی سفر 724 تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما هستند.
البته توجه کنید که هرگاه اقدام به کنسلی بلیط از طریق سایت کردید، بلیط شما مطابق با شرایط استرداد شده و جریمه آن کسر خواهد شد. پس در هنگام خرید بلیط اتوبوس، حتماً اطلاعات خود را به‌صورت دقیق و درست وارد کنید تا با مشکل کنسلی بلیط و کسر هزینه مواجه نشوید.

سوالات متداول 

چگونه تاریخ بلیط اتوبوس را تغییر دهیم؟

باید در ابتدا بلیط خود را کنسل کرده و سپس بلیط اتوبوس جدیدی را مطابق با تاریخ مورد نظرتان خریداری کنید.

چگونه ساعت بلیط خود را آنلاین تغییر دهیم؟

برای تغییر ساعت بلیط اتوبوس خود و انتخاب بلیط جدید در همان روز، باید بلیط قبلی را کنسل و بلیط جدیدی خریداری کنید؛ یا اینکه از شرکت مربوطه بخواهید تا بلیط شما را تغییر دهد.