باغ وحش وکیل آباد مشهد، اولین باغ وحش شهر مشهد در سال ۱۳۳۹شمسی در محدوده منطقه خواجه‌ربیع فعلی تاسیس شد. با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در سال ۱۳۵۹شمسی،مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌ وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود.این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایرانه و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری رو داره.

گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد دارای حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلفه. از جمله گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد میشه به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و… اشاره کرد.

بهتره بدونید که در این باغ وحش برخی حیوانات در حال انقراض و برخی حیوانات بسیار کمیاب همچون ببشیر یا تایگون نیز یافت می‌شوند.

تایگون از جالب ترین حیوانات این باغ وحشه. تایگون‌ها حاصل پیوند ببر و شیر هستن که اولین بار 15 سال پیش در آمریکا به وجود اومدن؛ قفسشون هم در کنار پلنگ آفریقایی قرار گرفته.

ببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه گوش از جمله حیواناتی هستن که منحصراً در این مجموعه نگهداری میشه.

طبق آمار مجموعه باغ وحش مشهد ۱۲۵ گونه جانوری شامل ۴۹ گونه پرندگان، ۶۱ گونه پستانداران و جوندگان، ۵ گونه خزندگان و ۱۰ گونه آبزیان وجود دارند که جمعاً تعداد آنها به ۸۱۲ عدد می‌رسد. تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در باغ وحش وکیل آباد مشهد محسوب می‌شود.

بعد کجا برویم؟

طرقبه، شاندیز، دریاچه چالیدره، پارک وکیل آباد.

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد این روزها تعطیل است.

 البته در این میان  موضوع مهمی مطرحه که متاسفانه در سال‌های گذشته برخی گونه‌ها به صورت امانی در اختیار این باغ وحش قرار گرفته بود که هم اکنون اداره کل استان، گونه‌های امانی رو ضبط کرده و به پارک پردیسان تهران منتقل کرده. این گونه‌ها قبلا از متخلفان وشکارچیان ضبط شده بود که شرایط زیستی درطبیعت رو نداشتن و برخی دیگر از گونه‌ها هم غیربومی بودن و به صورت امانی به باغ وحش مشهد سپرده شده بودن.

مسافران و گردشگران مشهد مقدس میتونن خرید آنلاین بلیط اتوبوس مسیر رفت و بلیط اتوبوس مسیر برگشت مشهد رو به راحتی از طریق سامانه ی سفر724 خریداری کنن. همچنین به هنگام خرید بلیط اتوبوس ارزان مشهد، از تخفیف هایی که برای مسافران و کاربران سامانه safar724.com در نظر گرفته شده، بهره مند میشن.

مسافرانی که امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد رو ندارن، میتونن از خدمات خرید تلفنی بلیط اتوبوس سامانه سفر724 استفاده کنند. کافیه فقط با شماره 02153826 تماس بگیرید و از طریق تیم پشتیبانی، به آسانی بلیط اتوبوس مشهد رو خریداری کنید.