در ایران شهرهای گردشگری و توریستی که پر از جاذبه‌های دیدنی باشند، انگشت شمارند. شیراز نیز از جمله شهرهای توریستی ایران بوده و جاهای دیدنی شیراز تمامی گردشگران ایرانی و خارجی را مات و مهبوت خود می‌کند. شیراز، پایتخت فرهنگی ایران، شهری است که به خاطر تاریخ غنی و زیبایی مکان‌های باشکوهش مشهور است. از معماری خیره‌کننده بناهای این شهر گرفته تا باغ‌های پر از آرامش و آثار باستانی آن، مقصدی محبوب برای مسافرانی است که به دنبال تجربه و مشاهده بهترین فرهنگ و بناهای ایرانی هستند.

مسافران با وجود تعداد زیادی از جاهای دیدنی شیراز برای گشتن، می‌توانند با برنامه‌ریزی درست، از شب و روزهای خود نهایت استفاده را کرده و از تمامی مکان های دیدنی بیشترین بهره را ببرند. به عنوان مثال مسجد نصیرالملک با پنجره‌های شیشه‌ای رنگ‌آمیزی شده، از جمله مکان‌هایی است که بهترین زمان بازدید از آن ظهر می‌باشد. در حالی که باغ زیبای ارم مکانی آرام بوده و برای استراحت در عصر بهترین گزینه است. اگر برای یک مسافرت پر از خاطره و حس و حال خوب به شیراز آماده می‌شوید، بهتر است با سفر 724 همراه باشید تا با ۱۹ مورد از بهترین جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید.

شیراز

شیراز شهر شعر و بهارنارنج

شیراز در جنوب غربی ایران و استان فارس واقع شده و با تاریخ غنی، باغ‌های زیبا و شاعران مشهوری چون حافظ و سعدی شناخته می‌شود. این شهر دارای آب و هوای گرم و مطبوع است که تابستان های گرم و زمستان های کمی سرد دارد. با توجه به تجربه مسافران این شهر، بهترین زمان مسافرت به شیراز معمولاً عید نوروز، بهار، آخرای شهریور و پاییز است. غذاهای محلی شیراز و بهارنارنج آن، هوش از سر گردشگران می‌برد. اگر تعطیلات نوروز را برای سفر به شیراز انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید که بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا دقیقا فصل بهار است؛ همچنین اگر میخواهید در عید نوروز سفر زمینی به شیراز را تجربه کنید، میتوانید از پیش فروش بلیط اتوبوس نوروزی سفر724 استفاده کنید.

بلیط اتوبوس تهران شیراز


 با مسافرت به این شیراز زیبا و خوش آب و هوا، می‌توانند دیدن بناهای تاریخی متعددی از جمله تخت جمشید، مسجد خیره کننده نصیرالملک و مکان‌های زیبا و تفریحی مثل باغ ارم، سعدیه، حافظیه و ... را یکجا تجربه کنند. در مجموع، شیراز شهری با هویت فرهنگی منحصر به فرد و محیطی پر جنب و جوش و در عین حال آرام است که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

بهترین جاهای دیدنی شیراز

در شیراز مکان های دیدنی زیادی برای بازدید وجود دارد؛ از مکان های تاریخی و فرهنگی گرفته تا مناظر طبیعی و جاذبه‌های مدرن و امروزی، همگی بر محبوبیت این شهر افزوده اند. برای اینکه بتوانید قبل از سفر به شیراز برنامه ریزی درستی داشته باشید، بهتر است تا با انواع مکان‌های دیدنی شیراز، آدرس و مسیرهای دسترسی به آن‌ها آشنا شوید. پس با ما همراه شوید تا 19مورد از جاهای دیدنی شیراز را با یکدیگر بررسی کرده و بشناسیم.

۱) باغ ارم شیراز

اگر عاشق مکان‌های پر از آرامش و حس و حال خوب هستید، پس حتماً باید سری به باغ ارم بزنید. یکی از زیبایی‌های این باغ، ساختمان اصلی آن است که نمونه‌ای نفیس از تاریخ معماری ایرانی است. این بنا دارای ایوانی دو طبقه بوده و با کاشی کاری‌های زیبا، گچ بری و آینه کاری تزئین شده است. در جلوی ساختمان استخری مستطیل شکل وجود دارد که زیبایی و آب و هوای باغ را دوچندان می‌کند. این باغ همچنین با مجموعه‌ی متنوعی از درختان و گل‌های زیبا از جمله سرو، کاج، پرتقال و یاس خود مشهور است. 

باغ ارم شیراز

گردشگران می‌توانند ساعاتی را در باغ قدم بزنند و از فضای آرام و مناظر زیبا لذت ببرند. باغ ارم در شمال غربی شیراز، بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیکی مجموعه‌ دانشگاه شیراز قرار دارد و با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی به راحتی قابل دسترسی است. مجموعه‌ی تاریخی و طبیعت زیبای باغ ارم منجر شده است تا به یکی از مکان‌های مناسب در شیراز برای عکاسی تبدیل شود.

۲) حافظیه (آرامگاه حافظ)

حافظیه شیراز از جمله مکان های معنوی و محبوب برای ایرانیان به شمار می رود. همانطور که می دانید، این مکان آرامگاه حافظ، شاعر پرآوازه فارسی زبان، است و برای علاقه مندان به شعر و ادبیات، مکانی بسیار آرامش بخش به شمار می‌رود. این مقبره در باغی آرام و با فضایی زیبا و دلنشین واقع شده و اطراف آن را باغ‌های زیبا و درختان سرو بلند فرا گرفته است. این آرامگاه فضایی آرام و معنوی دارد و گردشگران می‌توانند همراه با خواندن اشعار زیبا و دلنشین حافظ، یک فنجان چای یا یک فالوده شیرازی را در باغ زیبا میل کنند.

حافظیه شیراز

دیوارهای حافظیه با موزاییک‌ها و خط‌های زیبایی تزیین شده است که بر زیبایی آن می‌افزاید. حافظیه از جمله جاهای دیدنی شیراز است که واقعاً برای هر کسی که عاشق شعر، ادبیات و تاریخ است، یک مکان بسیار جذاب و با حس و حال وصف ناپذیر است. حافظیه شیراز در حد فاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، رو‌به‌روی ورزشگاه حافظیه قرار دارد.

بلیط اتوبوس تهران شیراز

۳) مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی نیز معروف است، نه تنها یک مکان مذهبی بلکه یک اثر هنری خیره کننده است. این مسجد در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد؛ پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ خیره‌کننده و کاشی‌های رنگارنگ مسجد نصیر الملک در هنگام تابش نور، یک کالیدوسکوپ مسحورکننده از نور و رنگ‌ها ایجاد می‌کند که آن را به یکی از زیباترین مساجد جهان تبدیل می‌کند.

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک در شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، انتهای کوچه ۳۷ قرار دارد و با وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. توصیه می‌کنیم تا برای بازدید از این مسجد، صبح تا ظهر را انتخاب کنید؛ چرا که در این ساعات از روز، انعکاس نور از پنجره‌ها به داخل مسجد، بهترین منظره برای عکاسی است.

۴) خانه زینت‌الملک

خانه زینت الملک یک بنای تاریخی چشمگیر واقع در شیراز است که به دلیل معماری منحصر به فرد و تاریخ جالبش ارزش بازدید را دارد. این بنا در اواخر قرن نوزدهم توسط محمد ابراهیم، برادر حاکم استان فارس که مالک باغ گلشن (خانه قوام) مجاور نیز بود، ساخته شد. این دو ساختمان توسط یک تونل زیرزمینی به هم متصل شده‌اند که خانواده قوام از آن برای حرکت بین ساختمان‌ها بدون دیده شدن استفاده می‌کردند.

خانه زینت الملوک شیراز

خانه زینت الملک دو طبقه و یک پشت بام با چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر دارد. در حال حاضر خانه زینت الملک تبدیل به موزه مادام توسو شیراز شده و در زیز زمین آن نیز مسجمه‌هایی از مشاهیر ایرانی و معروف قرار داده شده‌اند. 

۵) سعدیه (آرامگاه سعدی)

سعدیه یا همان آرامگاه سعدی، یکی از جاهای دیدنی معنوی در شیراز است که هر مسافری را جذب خود می‌کند. سعدی یکی از بهترین شاعران پارسی گوی بوده و طرفداران شعر و ادب فارسی به این شاعر ارادت ویژه‌ای دارند. معماری سعدیه از معماری سنتی ایرانی الهام گرفته و با گنبد کاشی کاری شده خود، ستون‌ها و کنده کاری‌های پیچیده گردشگران را متحیر می‌کند. سعدیه در شیراز، انتهای بلوار بوستان و در نزدیکی باغ دلگشا قرار دارد.

سعدیه شیراز

۶) عمارت شاپوری

عمارت شاپوری که به عمارت کلاه فرنگی نیز معروف است یکی از جاهای دیدنی و تاریخی شیراز است. این بنا در زمان قاجار ساخته شده و درگذشته متعلق به خانواده ثروتمند شاپوری بوده است. عمارت شاپوری نمونه‌ای تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و اروپایی بوده و دارای پنجره های شیشه ای رنگارنگ، ستون‌های بلند و کاشی کاری‌های ایرانی است.

در حیاط این عمارت یک حیاط بزرگ با یک آبنما در مرکز و یک حوض کوچک قرار دارد که آن را تبدیل به مکانی آرام و دلنشین کرده است. اگر سری به عمارت شاپوری بزنید، در کنار لذت بردن از یک عمارت تاریخی، می‌توانید با رفتن به کافی شاپ و رستوران واقع در آن لحظات خوبی را سپری کنید. این عمارت در خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی قرار دارد و گردشگران می‌توانند با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی خودشان را به این عمارت برسانند.

خانه شاپوری شیراز

۷) مسجد جامع عتیق شیراز

مسجد جامع عتیق که به مسجد جمعه نیز شهرت دارد، یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین مساجد شیراز است. این مسجد در مرکز شهر و در بافت قدیمی شیراز واقع شده است. مسجد عتیق در قرن دوازدهم و در زمان سلجوقیان ساخته شده و در طول تاریخ چندین بار بازسازی و تعمیر شده است. معماری این مسجد تلفیقی از سبک‌های مختلف اسلامی از جمله سلجوقی، ایلخانی و صفوی می‌باشد. مسجد دارای زیربنای مستطیل شکل با حیاط مرکزی و چهار ایوان (تالارهای طاقدار) بوده و دیوارهای آن با کاشی کاری‌های به شکل پیچیده و خوشنویسی تزیین شده‌اند. مسجد جامع عتیق در شرق حرم شاهچراغ قرار دارد و برای بازدید و نماز پذیرای بازدیدکنندگان است.

مسجد عتیق

۸) باغ نارنجستان قوام

باغ قوام نارنجستان از جمله باغ‌های تاریخی و یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز است. این باغ در منطقه تاریخی شهر قرار دارد و در قرن نوزدهم توسط خانواده قوام، که در آن زمان یکی از ثروتمندترین خانواده‌های شیراز بودند، ساخته شده است. این باغ به خاطر معماری سنتی ایرانی‌اش که نشان دهنده سبک زندگی و فرهنگ خانواده قوام است، شهرت دارد. باغ با دیوارهای بلند احاطه شده است و ورودی اصلی آن با کاشی کاری‌های زیبا و آینه کاری تزئین شده است.

در داخل باغ، بخش‌های مختلفی از جمله عمارت، استخر و بیشه نارنج وجود دارد. این عمارت ساختمانی دو طبقه است که اکنون تبدیل به موزه شده است و زندگی و فرهنگ خانواده قوام را به نمایش می‌گذارد. اطراف استخر باغ را درختان و گل‌ها احاطه کرده و بر زیبایی و آرامش باغ می‌افزاید. درختان نارنج نیز از ویژگی‌های بارز این باغ هستند و هر ساله پرتقال های خوشمزه‌ای می‌آوردند.

باغ نارنجستان قوام

۹) بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز بازار شلوغی است که اغلب مسافران با این بازار آشنایی کامل دارند. این بازار در بخش قدیمی شهر واقع شده و می‌توانید طیف وسیعی از کالاها مانند ادویه جات، منسوجات، صنایع دستی، جواهرات، لباس محلی و ... را در آن پیدا کنید. این بازار در زمان سلسله زندیان ساخته شده و با سقف‌های بلند، گنبدها و راهروهای قوسی شکل، نمونه ای عالی از معماری ایرانی است. همچنین شایان ذکر است که این بازار در نزدیکی سایر جاذبه‌های محبوب شیراز مانند مسجد وکیل و حمام وکیل قرار دارد. بازار وکیل ورودی‌های متنوعی دارد که چند مورد از آن‌ها در خیابان‌های زند، طالقانی و لطفعلی خان زند قرار دارند.

بازار وکیل

بلیط اتوبوس اصفهان شیراز

۱۰) حمام وکیل شیراز

حمام وکیل یک حمام تاریخی است که در قلب بازار قدیمی شیراز واقع شده است. این بنا در زمان سلسله زندیه در قرن هجدهم ساخته شده و امروزه دیگر کاربرد گذشته را ندارد. حمام وکیل نمونه‌ای از فرهنگ سنتی ایران در گذشته است که بازدید از آن برای نسل‌های امروزی خالی از طرف نیست. حمام وکیل شیراز در خیابان طالقانی شیراز و در مرکز شهر واقع شده است و در غرب مسجد و بازار وکیل قرار دارد. 

حمام وکیل

۱۱) مسجد مشیر

مسجد مشیر یکی از جاهای دیدنی و تاریخی شیراز است که ارزش یک بار دیدن را دارد. این بنا که در محله سنگ سیاه شیراز قرار داشته و در زمان قاجار توسط مشیرالدوله ساخته شده است. این مسجد مکانی آرام و ساکت بوده و برای کسانی که به دنبال لحظه‌ای آرامش در میان شلوغی شهر هستند، مناسب است. مسجد مشیر در محلۀ سنگ سیاه، خیابان قاآنی، کوی دربند مشیر و کنار بازارچه ارمنی‌ها قرار دارد.

مسجد مشیر شیراز

۱۲) ارگ کریم خان زند

ارگ کریم خان قلعه‌ای تاریخی است که در ابتدای خیابان کریم خان زند، نبش میدان شهرداری واقع شده است. این بنا در زمان سلسله زندیه در قرن هجدهم توسط کریم خان زند، بنیانگذار این سلسله، به عنوان محل سکونت و مقر حکومتش ساخته شد. ارگ دارای پلانی مستطیل شکل با چهار برج مدور در گوشه‌های آن و یک دروازه ورودی زیبا است.

در داخل ارگ بناهای مختلفی از جمله حیاط مرکزی، ساختمان اداری، زندان و حمام وجود دارد که در حالت کلی می‌توان گفت این ارگ به دو بخش نظامی و مسکونی تقسیم شده است. حیاط مرکزی با باغ های زیبا و حوض آراسته شده و اطراف آن را طاق‌ها و حجره‌هایی فرا گرفته‌اند. ارگ کریم خان از جمله جاهای دیدنی شیراز است که هر مسافری بهتر است از آن دیدن کند. 

ارگ کریمخان

۱۳) شاهچراغ

شاهچراغ شیراز یکی از اماکن زیارتی محبوب ایران به شمار می‌رود و آرامگاه برادران امام رضا، در این بنا قرار دارد. مجموعه شاهچراغ شامل یک مسجد، یک کتابخانه، یک مدرسه و چندین حیاط است. بنای اصلی شاهچراغ دارای نمایی خیره کننده با کاشی کاری‌های پیچیده و آینه کاری‌های زیبا است. فضای داخلی حرم با قالی‌های با ارزش، لوسترها و کاشی کاری‌های پر نقش و نگار تزئین شده است. شاهچراغ در شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان احمدی قرار دارد.

شاهچراغ شیراز

۱۴) باغ دلگشا

باغ دلگشا یکی دیگر از باغ‌های تاریخی و زیبای شیراز است و در نزدیکی سعدیه واقع شده است. این باغ در شمال شرقی شیراز قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان برمی‌گردد؛ البته عمارت داخل باغ در طول قرن‌ها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این باغ حدود ۷ هکتار مساحت دارد و بیشتر فضای آن را درختان نارنج اشغال کرده‌اند؛ همین مورد نیز سبب شده است تا در فصل بهار هنگام ورود به باغ، بوی بهارنارنج مسافران را مدهوش کند.

باغ دلگشا

عمارت داخل باغ یک ساختمان سه طبقه بوده و سقف آن نیز از جنس چوب است. همانند سایر عمارت‌های موجودر باغ های دیگر، این عمارت نیز با کاشی کاری‌های خیره کننده و آینه کاری‌های ظریف، تزئین شده است. باغ دلگشا در شیراز، محله سعدیه جنوبی، بلوار هفت تنان، خیابان نارنجستان واقع شده است.

۱۵) دروازه قرآن شیراز

مطمئناً در بین افرادی که با شهر شیراز آشنا هستند، کسی نیست که دروازه قرآن را نشناسد. دروازه قرآن یکی از بناهای معروف شیراز است که در ورودی شهر قرار دارد و تمامی مسافران در هنگام ورود به شهر از جاده اصفهان- شیراز با این منظره زیبا روبرو خواهند شد. این بنا در زمان سلطنت سلسله زندیه ساخته شده و از آن زمان تاکنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. 

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از چندین دروازه‌ی شهر شیراز بود که تمامی آن‌ها تخریب شدند و تنها همین یکی باقی مانده است. این بنای تاریخی توسط عضدالدوله دیلمی ساخته شده و بر روی آن قرآنی قرار داده شده بود تا مسافران از زیر آن به سلامت راهی شوند. دروازه قرآن شیراز در شمال شرقی این شهر و بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی قرار دارد.

۱۶) باغ عفیف آباد شیراز

باغ عفیف آباد یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز است که آب و هوای بسیار خوبی داشته و در زمان قاجار ساخته شده است. این باغ دارای عمارت زیبایی است که در سال 1284 و توسط میرزا علی‌محمد خان قوام‎الملک دوم ساخته شده است. این مکان در ابتدا به عنوان اقامتگاه تابستانی شاهان قاجار استفاده مورد استفاده قرار گرفته و دارای یک کاخ سلطنتی زیبا بود. 

البته هم اکنون این بنای قدیمی در اختیار ارتش بوده و در داخل آن بزرگ‌ترین موزه‌های اسلحه خاورمیانه قرار دارد. دیدن اسلحه‌های قدیمی زمان قاجار و یا حتی قبلتر از آن می‌تواند برای بسیاری از مسافران یک تفریح جذاب باشد. اگر قصد رفتن به باغ عفیف آباد شیراز دارید، باید به آدرس انتهای خیابان عفیف آباد، نزدیک به خیابان ستارخان بروید.

باغ عفیف آباد

۱۷) آب انبار وکیل (موزه آب)

آب انبار وکیل که به موزه آب نیز معروف است، یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که توسط کریم خان زند ساخته شده است. آب انبار دارای دیوارها و طاق‌های آجری است و در سقف آن نیز بادگیر برای خنک شدن آب در آن زمان تعبیه شده است. این بنا تاریخچه‌ی تامین و توزیع آب در شیراز را به روش‌های قدیمی و سنتی به نمایش می‌گذارد و طبیعتاً بازدید از آن برای افراد جذاب خواهد بود. در این موزه برخی از آثار تاریخی مانند قنات، چرخ آب و کوزه‌های ذخیره آب به نمایش گذاشته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در حین کاوش در این جاذبه بی نظیر از اهمیت آب در فرهنگ و اقتصاد منطقه مطلع شوند.

۱۸) آرامگاه خواجوی کرمانی

خواجوی کرمانی شاعر و نویسنده پارسی زبان در قرن هفتم و هشتم از جمله شاعران پرآوازه بود. با اینکه وی در کرمان به دنیا آمده بود اما به دلیل اینکه در حین مسافرت در شیراز درگذشت، آرامگاه وی نیز در این بنا شد. این مکان بسیار معنوی توسط شاهان حکومت پهلوی بنا نهاده شد و امروزه تبدیل به یکی از مکان های دیدنی شیراز شده است. آرامگاه خواجوی کرمانی در شیراز، دامنه کوه صبوی، ابتدای جاده شیراز به اصفهان، تنگ الله اکبر قرار دارد.

خواجوی کرمانی

۱۹) تخت جمشید شیراز

تخت جمشید یا نماد تمدن پارسی ایران، برای تمامی مردم ایران مکانی نام آشنا است. این بنای باشکوه نمادی از قدرت پادشاهان هخامنشی برای آیندگان این سرزمین است. مطمئناً مسافرت به شیراز بدون بازدید از تخت جمشید نصفه و نیمه می‌ماند. پس اگر قصد بازدید از اغلب جاهای دیدنی شیراز را دارید، حتماً تخت جمشید را در اول لیست خود قرار دهید. زمان آغاز ساخت تخت جمشید به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد و هر یک از کاخ‌های موجود در محوطه تخت جمشید، در زمان یکی از پادشاهان هخامنشی ساخته شده است. البته تخت جمشید با داریوش شناخته می‌شود و به احتمال زیاد، دستور احداث این مکان باشکوه توسط داریوش داده شده است.

تخت جمشید

این بنای تاریخی در اطراف شیراز و در نزدیکی مرو دشت شیراز قرار دارد. تخت جمشید با وجود اینکه در طی سال‌ها مورد تخریب قرار گرفته است، اما باز هم همان اصالت و صلابت خود را حفظ کرده است. دوران شکوه تخت جمشید تنها تا حمله اسکندر مقدونی به ایران ادامه پیدا کرد. در سال 334  پیش از میلاد، اسکندر مقدونی  به ایران حمله کرده و پس از رسیدن به مقر پادشاهی هخامنشیان، میراث تخت جمشید را به آتش کشید. پس از آن حجم گسترده ای از تخت جشمید ویران شد.

جاهای دیدنی شیراز در بهار و تابستان

همانطور که گفتیم بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهار است. تمامی مکان‌های دیدنی در بهار و تابستان بسیار جذاب هستند و افراد می‌توانند بدون هیچ دردسری از آن‌ها دیدن کنید. فقط توجه کنید که تابستان‌های شیراز بسیار گرم بوده و بهتر است تا در فصل تابستان از جاهایی که درخت زیاد دارند و هوای آن خوب است، دیدن کنید و سمت جاهایی مثل تخت جمشید نروید. اما در فصل بهار دستتان باز است و می‌توانید کل شیراز را بگردید.

مکان های تاریخی شیراز

به جرات می‌توان گفت که اغلب جاهای دیدنی شیراز، شامل مکان‌های تاریخی می‌شوند. از آرامگاه حافظ و سعدی گرفته تا تخت جمشید و باغ عفیف آباد، تمامی آن‌ها مکان های تاریخی هستند.

جاهای دیدنی شیراز در شب

با اینکه اغلب افراد دوست دارند تا در روز از جاهای دیدنی شیراز بازدید کنند و بتوانند عکس‌های یادگاری زیبایی بگیرند؛ اما برخی از آن‌ها مانند آرامگاه سعدی و حافظ در شب، حس و حال متفاوت و بسیار آرامش‌بخشی دارند. پس توصیه می‌کنیم تا شبگردی‌های شیراز را نیز از دست ندهید. مکان های دیدنی شیراز در شب عبارتند از: حافظیه، سعدیه، شاهچراغ، باغ ارم شیراز و عمارت شاپوری

قیمت ورودی مکان های دیدنی شیراز

به دلیل اینکه اغلب مکان‌های دیدنی شیراز را جاهای تاریخی تشکیل می‌دهند، طبیعتاً برای بازدید از آن‌ها باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید. این مقدار هزینه معمولاً در طول سال متفاوت است و به دلیل متغییر بودنشان، نمی‌توان مقدار مشخصی را برای آن‌ها در این مطلب نوشت. 

جاهای دیدنی شیراز در عید نوروز

شهر زیبای شیراز یکی از مقاصد گردشگری افراد در تعطیلات نوروز است. از طرفی زیباییهای شیراز در فصل بهار نیز افراد را برای رفتن به این شهر مشتاقتر میکند. مسافرانی که از شهرهای مختلف ایران به شیراز سفر می‌کنند، متناسب با شرایط خود از هواپیما، اتوبوس و قطار استفاده می‌کنند. البته به دلیل افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما و طولانی بودن راه با قطار، خرید بلیط اتوبوس برای سفر به شیراز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. 
همچنین در عید نوروز که تقاضای بلیط بسیار زیاد است، مسافران باید سعی کنند از خدمات پیش فروش بلیط به شیراز استفاده کنند. در همین راستا نیز افراد میتوانند از خدمات پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403 سفر 724 استفاده کنند.

نتیجه‌گیری درباره جاهای دیدنی شیراز

فرهنگ و تاریخ غنی شیراز از تعداد بسیار زیاد بناهای تاریخی و عمارت‌های خیر کننده آن نمایان است. این شهر زیبا و خوش آب و هوا هر ساله گردشگران میلیونی به خود جذب کرده و در مناسبت‌های مهم از جمله عید نوروز نیز تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند. از مسجد زیبای نصیرالملک و حافظیه و سعدیه گرفته تا باغ‌های پر از آرامش دلگشا و ارم، شیراز برای تمامی سلیقه‌ها چیزی برای نمایش و جذابیت دارد.

مسجد نصیرالملک به دلیل شیشه‌های رنگی و مجذوبش، مکانی عالی برای جوانانی است که عاشق عکاسی هستند؛ در حالی که بازار وکیل بهترین مکان برای کسانی است که با خرید کردن حس و حال خوبی پیدا می‌کنند. باغ‌هایی همچون ارم و عفیف آباد مکان‌هایی آرام در شهر هستند و ارگ کریم خان و دروازه قرآن نگاهی اجمالی و دقیق به گذشته و فرهنگ آن‌ها دارند. اگر شیراز را به عنوان شهر مقصد برای مسافرت خود انتخاب کرده اید، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ چرا که در این شهر برای تمامی سلیقه‌ها مکان‌های جذابی پیدا خواهید کرد.
اغلب بناهای تاریخی از باغ‌ها و عمارت‌ها گرفته تا حافظیه و سعدیه و ... در زمان سلسله زندیه و چند مورد از آن‌ها نیز در زمان قاجارها ساخته شده اند. پس می‌توان گفت که شیراز تمامی زیبایی و تاریخ خود را مدیون این دو دوره از تاریخ است و تک تک بناهای آن سرشار از خاطره‌های تلخ و شیرین هستند.

تخت جمشید یا پرسپولیس شیراز

اغلب بناهای تاریخی از باغ‌ها و عمارت‌ها گرفته تا حافظیه و سعدیه و ... در زمان سلسله زندیه و چند مورد از آن‌ها نیز در زمان قاجارها ساخته شده اند. پس می‌توان گفت که شیراز تمامی زیبایی و تاریخ خود را مدیون این دو دوره از تاریخ است و تک تک بناهای آن سرشار از خاطره‌های تلخ و شیرین هستند.

سوالات متداول جاهای دیدنی شیراز

لیست جاهای دیدنی شیراز کدامند؟

حافظیه، سعدیه، مسجد نصیرالملک، باغ ارم، تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخان، بازار وکیل و ... از جاهای دیدنی شیراز هستند.

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به شیراز در فصل بهار (اسفند تا اردیبهشت) و پاییز (شهریور تا آبان) است.

بهترین جاهای دیدنی شیراز کدامند؟

نمی‌توان به طور قطع گفت که بهترین مکان دیدنی شیراز کجا است. شما می‌توانید از بین تعداد زیاد مکان‌های دیدنی شیراز، بهترین مکان را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.