همراهان عزیز و دوست داشتنی سفر724، در مطلب راهنمای سفر به مشهد، سری زدیم به مشهد و با خود شهر و جاذبه های گردشگری اون آشنا شدیم. اینبار با شماییم تا با یکی از مناطق سر سبز و بسیار دیدنی اطراف مشهد آشنا بشیم.

جاذبه های گردشگری اطراف مشهد

 

ییلاق طرقبه که در حال حاضر یکی از شهرهای استان خراسان رضوی محسوب میشه، روزگاری از آبادی های بزرگ شهر توس قدیم بوده که بین دره های سرسبز رشته کوه بینالود قرار داشته.

موقعیت جغرافیایی طرقبه

طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع، از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه ی مشهده  که در 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد وتوی مسیر راه جاغرق واقع شده و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود میشه و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار میان.

آب و هوا و زمان مناسب برای سفر به طرقبه

ییلاق طرقبه تو گذشته ها روستا بوده، ولی الآن یه شهر کوچیک نزدیک مشهده و یه مکان توپ و خوش آب و هوا برای گذروندن اوقات فراغت؛ مخصوصا تو فصل بهار و تابستون اونم به علت اختلاف دمای 5 الی 10 درجه ای که با مشهد داره و معمولا از اونجا سرد تره و بسیار مناسبه که توی اون هوای داغ و گرم تابستون از خنکی هوای مطبوعش استفاده کنین. طرقبه تو زمستون به شدت سرده ولی تابستونا آب و هوای کوهستانی و معتدلی داره و از قدیم الایام  توی فصول گرم مکان جذاب و مفرحی برای  مسافربوده و آخر هفته ها هم نسبت به بقیه روزها شلوغی بیشتری داره. معمولا گردش و تفریح توی این منطقه از 1 تا 5 ساعت بیشتر زمان نمی‌بره. مثلا اگه شما بخواین برین یه آب و هوایی عوض کنین و یه سر به اینور اونور طرقبه بزنین دیگه فوقش 5 ساعت، اونم برای افرادی که زیاد توی یه مکان توقف میکنن. شاید بشه حتی در عرض 2 ساعت هم همه جارو گشت و لذت برد.

راه های رسیدن به طرقبه

برای ر فتن به طرقبه راه های مختلفی مثل ماشین شخصی، اتوبوس، مترو  وجود داره.

 با وسیله‌ِی شخصی اگه بخواین برین، توی انتهای جاده‌ی وکیل آباد دو راهی‌ طرقبه و شاندیز وجود داره که یک سمتش به  طرقبه و سمت دیگه ی اون به شاندیز میره.

در استفاده از حمل و نقل عمومی، می‌تونین با اتوبوس‌های شاندیز و طرقبه برین.

 مترو هم تا انتهای بلوار وکیل آباد میره و میشه از اونجا به بعد با تاکسی تا طرقبه و یا شاندیز رفت.

طرقبه تقریبا دارای 20000 نفر جمعیته که بیشتر اهالی به باغداری مشغولن و و محصول مشهورشون هم آلو خشک طرقبه ست.

از  غذاهای سنتی مردمش اشکنه یا همان کله جوش، شله (نوعی آش) ، قورمه  رو میتونم براتون مثال بزنم ؛ که اگه رفتین حتما نوش جان کنید.( حتما امتحان کنین، خیلی خوشمزه س!)

این منطقه زیبا و خوش آب و هوای  کوهستانی باغ ها و پارک های زیادی داره و به داشتن تپه‌های زیبا و شب‌های خنک توی فصل تابستون مشهوره. مثل بند گلستان که یه بنای تاریخیه که توی جاده ی طرقبه قرار داره و روی رود گلستان ایجاد شده که مربوط میشه به دوره ی تیموریان. غار زری هم که پیچ و خم های زیادی داره هم توی جاده‌ی طرقبه ست.

این ایام، اوقات بسیار مناسبی برای رفتن به طرقبه ست، یه سر به اونجا بزنید و از لحظه به لحظه ش لذت ببرید.

امیدواریم که اوقات خوبی داشته باشین!

 

راهنمای کامل و معرفی شهر مشهد

سفر724، آسانترین راه رزرو و خرید بلیت اتوبوس