دلایل زیادی هستند که کشور ارمنستان را به عنوان مقصدی تفریحی برای سفر نوروزی انتخاب کنید. از آن جا که لغو روادید بین دو کشور ایران و ارمنستان اجرایی شده است، بهانه خوبی پیش آمده تا ارمنستان را بیش تر بشناسیم. ارمنستان کشور کوچکیست با تاریخ و فرهنگی غنی که با ایران در قسمت شمال غربی، مرز مشترک دارد. جالب است بدانید ارمنستان نخستین کشوریست که مسیحیت را دین رسمی خود قرار داد و از همین جهت مقصد جذاب و دوست داشتنی برای هموطنان مسیحی ماست.

کشور ارمنستان با آن که در برابر کشور ما پهنه چندان وسیعی ندارد، اما مناظر و چشم انداز های طبیعی و جذابش، صومعه ها و کلیساهای تاریخی و چشم گیرش و قیمت‌های مناسبش این کشور را به مقصد مناسبی برای سفرهای خارجی بدل می‌کند. سفر724 در پست های قبلی در مورد جاذبه های گردشگری ارمنستان و همچنین اطلاعات سفر به ارمنستان مطلبی را تهیه کرده بود.

از آن جا که پیش از سفر به هرجایی ابتدا مسائل مالی بیش تر از هر چیزی خودنمایی می‌کنند، لازم است تا با ارمنستان و قیمت هاش آشنا شویم. یکی از ویژگی های کشور ارمنستان قیمت های بسیار مناسب آن است و در طی مقاله پیش رو، سفر724 به راه های سفر به ارمنستان و هزینه های مختلف در طی سفر به این کشور می‌پردازد

همراه با سفر724 باشید و خود را برای سفر نوروزی به ارمنستان آماده کنید

روش های سفر به ارمنستان 

راه های زیادی برای سفر به ارمنستان وجود دارد که انتخاب هر یک از آن ها به شما بستگی دارد. با بررسی روش های موجود می توانید مناسب ترین آن را انتخاب کنید. و لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

راه های مختلف سفر به ارمنستان عبارتند از هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی. که به ترتیب به بررسی هر کدام می پردازیم.

1.سفر با هواپیما به ارمنستان

هزینه سفر با هواپیما به فصلی بستگی دارد که با آن سفر می کنید. بلیط هواپیما به صورت مستقیم از تهران به ایروان را به راحتی می توانید پیدا کنید.

2. سفر به ارمنستان با اتوبوس

اگر ساکن تهران هستید و قصد سفر زمینی از تهران به ایروان با اتوبوس را دارید، می توانید با مراجعه به پایانه اتوبوس غرب یا بیهقی تهران، بلیط اتوبوس تهران ایروان را تهیه کنید که هزینه بلیط اتوبوس در حال حاضر 180 هزار تومان است.

اگر ساکن شهرهایی به جز تهرانید، ابتدا خود را به تبریز برسانید، و از آنجا با اتوبوس های ایروان به این شهر سفر کنید.

برای تهیه بلیط از شهر خود به تبریز می توانید به صورت اینترنتی بلیط اتوبوس را از سامانه سفر724 تهیه کنید. با توجه به اینکه پیش فروش نوروزی بلیط اتوبوس نیز از طریق سامانه سفر724 برای مسافران امکان پذری خواهد بود، می توانید در زمان اعلام شده از سایت، بلیط خود را قبل ار سفر خرید کنید. امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران ایروان نیز از طریق سایت برای مسافران وجود دارد.

3. سفر با ماشین شخصی به ارمنستان

برای سفر به ارمنستان حتما باید گواهینامه بین المللی داشته باشید. و هنگام خروج از مرز عوارض خروج را پرداخت کنید. 

ساکن هر شهری که هستید خود را به تبریز، جلفا و مرز نوردوز برسانید. خوب است بدانید که فاصله تهران تا مرز نوردوز (جلفا) ۷۶۰ کیلومتر و فاصله مرز نوردوز تا شهر ایروان، پایتخت ارمنستان ۴۸۵ کیلومتر است. اگر بخواهید از مرز تا ایروان پیوسته بروید، حدود ۹ تا ۱۰ ساعت در راه هستید.

 

واحد پول ارمنستان و تبدیل ارز

پول رایج ارمنستان درام است و به طور کلی ارمنستان، کشور ارزان قیمتی برای ایرانیان محسوب می‌شود.

می توانید در ایران هم درام پیدا کنید. ولی بهتر است دلار تهیه کنید و در مرز یا شهر ایروان دلار را به درام تبدیل کنید.

 

هزینه های اتوبوس و تاکسی در ارمنستان

اتوبوس: نه تنها در ارمنستان که در هر کجای دنیا اتوبوس ارزان ترین و امن ترین وسیله نقلیه جهت مسافرت های درون شهری است. در ارمنستان نیز اتوبوس ها به خوبی سازمان دهی شده اند. و می توانید در هر ایستگاه اطلاعاتی از زمان رسیدن اتوبوس و مسیرهای را ببینید. در ارمنستان هزینه اتوبوس را هنگام پیاده شدن باید به صورت نقدی پرداخت کنید.

هزینه اتوبوس معمولی در ارمنستان 100 درام و اتوبوس برقی 50 درام می باشد.

تاکسی

برای اینکه هزینه دو یا چند برابری پرداخت نکنید هنگام سوار شدن به تاکسی از راننده بخواهید کیلومتر سنج خود را روشن کند. تا مشکلی برای شما هنگام پرداخت کرایه پیش نیاید.

مترو: هزینه مترو نیز بسیار مناسب است و بلیت تک سفره آن تنها ۱۰۰ درام است.

هزینه هتل و اقامت در ارمنستان

در ارمنستان با هزینه های بسیار کمی می توانید اقامت داشته باشید. ساختمان هایی تحت عنوان هاستل که امکاناتی در حد هتل های سه ستاره ارائه می کنند را میبینید که خدمات خوبی در حد اینترنتت، صبحانه رایگان و اتاق های تمیز و نزدیک به میدان اصلی شهر به شما ارائه می کنند.

هتل: مانند تمام کشورهای خارجی هتل های مختلفی جهت اقامت می توانید در ایروان پیدا کنید.

آپارتمان: با قیمت های مختلف و امکانات متنوع می توانید آپارتمان هایی را برای سکونت انتخاب کنید.

 

ارمنستان به دلیل هزینه های مناسب مقصد خوبی برای گردشگران ایرانی می باشد. برای سفر زمینی به ایروان می توانید از شهر خود تا تهران بلیط اینترنتی اتوبوس را تهیه کرده و از تهران به ایروان نیز از طریق سایت سفر724 اقدام کنید.

اتوبوس های برگشت در میدان جمهوری ایروان هر روز مستقر هستند و به ایران بر می گردند. می توانید بلیط خود را هنگام برگشت از شهر ایروان تهیه کنید.

safar724.com