همزمان با نزدیک‌ شدن به ایام اربعین‌ حسینی، علاقه وصف‌ نشدنی میان دوستداران حضرت امام (ع) ایجاد می‌شود. در این ایام افراد بسیاری درحال برنامه‌ریزی برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و سفر به کربلا هستند. سفر به کربلا یکی از مهمترین سفرهای زیارتی در محرم و صفر ،مخصوصا در ایام اربعین، است که شیعیان از سراسر جهان برای زیارت آن شهر راهی سفر میشوند. به دلایل متعددی هموطنان ما گزینه سفر با اتوبوس کربلا را انتخاب می‌کنند که خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از آسان ترین روش های تهیه بلیط برای سفر زمینی با اتوبوس به کربلا می باشد.

در قسمت اول راهنمای سفر به کربلا اطلاعات کاملی در زمینه نحوه خرید بلیط اتوبوس به زائران کربلای معلی ارائه می گردد.

در قسمت دوم راهنمای سفر به کربلا، اطلاعات کاملی در زمینه سفر اتوبوسی از شهرهای مبدا و مرزهای خروجی، مسیر اتوبوسی شهر مبدا تا مرز خروجی در اختیار زوار محترم قرار می گیرد.

در قسمت سوم راهنمای سفر زمینی به کربلا نیز اطلاعاتی جامع در خصوص سفر اتوبوسی از مرز عراق تا شهرهای زیارتی به کاربران محترم ارائه می‌گردد.

مدارک مورد نیاز سفر کربلا در اربعین۹۷

برای سفر به کربلا گذرنامه (پاسپورت) و ویزا، ضروری است. سازمان حج و زیارت جهت اخذ ویزای عراق سامانه ای را به نام سماح راه اندازی کرده است و متقاضیان ویزای عراق و عتبات عالیات می توانند از طریق این سامانه اقدام کنند. همچنین نرخ ویزای اربعین و هزینه بیمه و خدمات پزشکی در سال ۹۷ جمعا ۳۷۲ هزار تومان است. زائرین عزیزی که که برنامه حضور در حرکت عظیم اربعین حسینی را دارند با ثبت نام در سامانه سماح و یا دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور، ضمن پرداخت الکترونیکی مبلغ ۳۷۲ هزار تومان از خدمات مذکور بهره مند می شوند و به هیچ وجه هیچ مبلغ دیگری را نباید چه بصورت نقدی یا الکترونیکی پرداخت نمایند.برای گرفتن ویزای عراق داشتن گذرنامه معتبر ضروری است. در قسمت راهنمای اخذ ویزای عراق (کربلا، نجف، کاظمین) می توانید اطلاعات بیشتری از چگونگی درخواست و دریافت ویزای کربلا به دست بیاورید.

تهیه بلیط اتوبوس کربلا

تهیه بلیط اتوبوس کربلا به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد و نیازی به حضور در شرکت های مسافربری و یا پایانه ها نیست، کافیست پس از تکمیل مدارک لازم برای سفر به کربلا، اقدام به خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کربلا نمایید. با مراجعه به سایت سفر ۷۲۴ می‌توانید در کوتاه ترین زمان بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید. به این شکل که ابتدا شهر مبداء و سپس مرز خروجی (مهران، شلمچه، جذابه ) در فیلد جستجو وارد کنید. تاریخ حرکت را درج و دکمه جستجو را کلیک کنید.

روش‌های خرید بلیط اتوبوس کربلا

سفر۷۲۴ با ارائه خدمات خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و خرید تلفنی بلیط اتوبوس و هچنین پشتیبانی خرید بلیط اتوبوس در جهت رفاه حال مسافران کربلا تلاش می‌کند. برای خرید اینترنتی بلیط اربعین  با مراجعه به بخش جستجوی بلیط و وارد کردن مبدا و سپس یکی از مرزهای تعیین‌شده ایران و عراق جهت خروج (چذابه، شلمچه، مهران) ،درج تاریخ حرکت و کلیک دکمه جستجو می‌توانید بلیط مورد نظر خود را از طریق رمز دوم کارت های عضو شتاب خریداری نمایید. برای خرید تلفنی بلیط اتوبوس کربلا نیز کافیست با تلفن ثابت و یا همراه خودتان با شماره‌ ۰۲۱۵۳۸۲۶ تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل را به شما داده و راهنماییتان کنند.

هزینه بلیط اتوبوس کربلا  

 هزینه بلیط اتوبوس کربلا از شهرهای داخلی تا مرزهای تعیین شده (مهران، چزابه و شلمچه) به مبداء و مرز خروجی بستگی دارد. همچنین امسال نیز مانند سال قبل افزایش قیمت بلیط اتوبوس نداشته و جز افزایش کرایه‌ای که به‌منظور جبران هزینه بازگشت یک سر خالی اتوبوس ها اجرایی می شود افزایش دیگری وجود ندارد.

عوامل موثر بر قیمت بلیط اتوبوس‌ کربلا

از جمله عواملی که مستقیما بر روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر دارد، نوع اتوبوس انتخاب شده است. مثلا کلاسیک، VIP و غیره، تقریبا هزینه بلیط اتوبوس‌های لوکس دو برابر اتوبوس‌های عادی است.

آیا خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا با بلیط‌های معمولی فرق خواهد داشت؟

با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه سفر۷۲۴ نیازی به چاپ بلیط اتوبوس کربلا نیست. شماره بلیط اتوبوس از طریق پیامک ارسال خواهد شد. شما با در دست داشتن شماره بلیط، نیم‌ساعت قبل از حرکت اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی مورد نظر مراجعه کرده و می توانید بلیط خود را دریافت کنید.

استان های مبدا و مرزهای تعیین شده برای خروج از مرزهای ایران و عراق

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی اربعین سال ۹۷ ورود و خروج زائران اربعین حسینی از سه پایانه مهران، شلمچه و چذابه انجام شده و از مرز خسروی استفاده نخواهد شد. ورود و خروج اتباع خارجی نیز از این مرز ها صورت خواهد گرفت. 

زمان لازم برای رسیدن اتوبوس‌ها به مرزهای عراق

بسته به مبدا حرکت، مدت زمان رسیدن اتوبوس به مرزهای تعیین شده متفاوت خواهد بود. مثلاً از زاهدان تا مرز مهران ۲۳ ساعت، مشهد تا مرز مهران ۱۹ ساعت، تبریز تا مرز مهران ۹ ساعت و کرمانشاه تا مرز مهران ۴ ساعت است.

چه نوع اتوبوس هایی برای سفر زمینی کربلا موجود هستند؟

شرکت های مسافربری دارای انواع متنوع اتوبوس‌های مسافربری هستند، از برندهای مختلف اتوبوس از جمله اسکانیا، مان، بنز و غیره تا رده بندی‌های مختلف استانداردهای مسافربری زمینی.

اخبار و دیگر اطلاعات مربوط به بلیط اربعین از طریق سایت و یا صفحه تلگرام سفر۷۲۴ (t.me/@safar724) اطلاع رسانی خواهد شد.

safar724.com