روز 28 صفر، روز عزای بزرگ بشریت، روزی که مصیبت های جانکاهی بر پیکر بشریت فرود آمد. بایستی بشریت، این روز را عزای جهانی اعلام کند و تا ابد بر آن بگرید و اشک حسرت بریزد. همراه سفر 724 باشید تا با آیین‌های عزاداری مشهد آشنا شوید.

 ایرانیان همه ساله در سالروز وفات پیامبر دوعالم عزاداری های با شکوهی، از جمله هیأت‌های مذهبی برگزار و عزاداری می‌کنند.همچنین هم‌زمان با این روز، تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله (ص) در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

در مشهد مقدس، شهر امام رضا (ع)، عزاداری های این روز، حال و هوای دیگری دارد. فاصله یک روزه‌ی تاریخ شهادت نوه‌ی پیامبر و امام حسن مجتبی(ع)  نیز این روز ها را جان‌گداز تر کرده است.

در بارگاه منور امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت مظلومانه امام رضا(ع)  همه ساله برگزار می‌شود. این برنامه‌ها معمولا از شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا سالروز شهادت امام رضا(ع) در 10 نوبت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

همچنین در این روزها دسته های بزرگ عزاداری از سراسر ایران و یا حتی سایر کشور ها برای عزاداری  از جای جای مسیرهای منتهی به مشهد و حرم رضوی در غم رحلت پیامبر مهربانی‌ها و شهادت سبط اکبرش به عزاداری می‌پردازند.

پیش بینی شده‌است امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در ایام دهه پایانی ماه صفر وارد مشهد شوند.

خدمت رسانی به زائران پیاده در عزاداری های 28 صفر

سه محفل قرآنی در شب رحلت پیامبر اکرم(ص)، شب 29 صفر و شب شهادت امام رضا‌ علیه‌السلام برگزار می‌شوند. این مراسم  از ساعت 11 شب معمولا آغاز می شوند که محفل شب شهادت امام رضا علیه‌السلام از شبکه تلویزیونی قرآن به صورت زنده پخش می‎شود.

همچنین خدمات فرهنگی تبلیغی به زائران پیاده 28 صفر نیز به این صورت که، 500 مبلغ زن و مرد خدمات فرهنگی تبلیغی خود را در بیش از 300 ایستگاه به زائران پیاده ‌شهری و بین شهری ارائه و 57 ایستگاه خدماتی آستان قدس رضوی در 43 پایگاه درون شهری و 14 پایگاه برون شهری خدمات رسانی می‌کنند.

2 ایستگاه استقبال از زائران پیاده در مبادی ورودی به اماکن متبرکه ایجاد می‌شوند تا ضمن خوشامدگویی و تکریم زائرین پیاده پذیرایی مختصری نیز از آنان داشته باشند.

اگر شما هم مایل به حضور در جمع‌های پر شور عزاداری 28 صفر مشهد در این روزها هستید، می‌‌ توانید با سفر زمینی و اتوبوسی خود را به حرم امام رضا (ع) برسانید. جهت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد و تلفنی بلیط اتوبوس مشهد، کافیست به سامانه سفر 724 مراجعه کرده و با درج مبدا و تاریخ حرکت، لیست سرویس های اتوبوس فعال را مشاهده نمایید. سفر 724 با گردآوری شرکت‌های مسافربری  و آخرین قیمت‌های بلیط اتوبوس در یکجا، راحتی انتخاب و خرید را برای شما فراهم کرده است.