در سراسر دنیا، سفر با اتوبوس، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای گردشگری زمینی است و شهر مشهد مقدس از جمله مقاصد اکثر مسافران و زائران است. سفر 724 در این بخش، راهنمای سفر به مشهد را برای شما همراهان آماده کرده‌است.

مسافرت با اتوبوس این امکان را به سرنشینان می‌دهد که به اصطلاح «طی طریق» را تجربه کنند و با پیمودن پیچ و خم‌ها و پشت‌سر گذاشتن ناهمواریها،و دیدن جاده‌ها، همراه با مناظر زیبای طبیعی سفر زمینی را به شکل دیگری تجربه کنند. مسافرت با اتوبوس به مشهد مقدس می‌تواند نسبت به سفرهای دیگر تجربه معنوی متفاوتی را برایتان رقم بزند.

نکاتی که در سفر اتوبوسی به مشهد باید رعایت کنیم:

برای سفر با اتوبوس به مشهد، بالش و پتوی سبک برای خواب راحت در اتوبوس به همراه داشته باشید، البته هر چه وسایلی که همراه خود می‌برید، سبک‌تر باشد، سفر راحت‌تری خواهید داشت. در صندوق بعضی از اتوبوس‌ها ممکن است جای کافی برای نگهداری چمدان‌های بزرگ و سنگین وجود نداشته باشد. البته اتوبوس‌های VIP  و بهتر، طبعاً گران‌تر هستند، اما باز هم قیمت‌شان به بلیت هواپیما نمی‌رسد.

در سفرهای اتوبوسی، کفش راحت بپوشید تا بر اثر نشستن در اتوبوس به مدت طولانی، دچار مشکل ورم پا نشوید و با درآوردن کفش‌هایتان دیگران را نیز آزار ندهید.

قبل از سفر اتوبوسی غذای سبک میل کنید یا از میان وعده‌هایی که از سوی شرکت اتوبوسرانی طی مسیر به شما داده می‌شود، استفاده کنید و کمتر از غذاهای رستوران‌های بین راهی که مطمئن نیستند، استفاده کنید.

اگر در طول مسیر دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید، در هر توقف اتوبوس پیاده شده و کمی قدم بزنید. خطوط اتوبوسرانی بهتر معمولاً توقف‌های بیشتر برای استراحت، صندلی‌های راحت‌تر و امکانات بهتری دارند و این یک فرصت فوق‌العاده در سفر اتوبوسی است.  تا حد امکان در اتوبوس مطالعه نکنید و با گوش دادن به موسیقی ملایم، سفر زمینی و اتوبوسی خود را لذت بخش‌تر کنید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد

بلیط‌های اتوبوس معمولاً در دسترس و تا لحظه آخر قابل خریداری هستند، سامانه سفر 724 بستری فراهم کرده است تا زائران امام رضا (ع)، خرید اینترنتی و تلفنی بلیط اتوبوس مشهد را در کمال آرامش و بدون دغدغه تجربه کنند. در این سامانه همچنین می‌توانید از آخرین قیمت ها و تخفیف‌های بلیط اتوبوس ارائه شده در شرکت های مسافربری را مشاهده نمایید. راهنمای خرید اینترنتی و تلفنی بلیط اتوبوس مشهد نیز برای راهنمایی مسافران زمینی در سامانه سفر 724 قرار گرفته است. با سفر 724 از آخرین قیمت‌های بلیط اتوبوس اطلاع پیدا کنید.

نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد با درج مبدأ مورد نظر خود و نوشتن نام مشهد در بخش مقصد و همچنین انتخاب تاریخ حرکت در بخش و سپس کلیک بر روی دکمه جستجو، می‌توانید سرویس‌های موجود اتوبوس مشهد را مشاهده نمایید. در این لیست شرکت‌های مسافربری و انواع اتوبوس‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. از مهمترین عوامل تاثیرگزار بر روی قیمت  بلیط اتوبوس، نوع اتوبوس مسافربری و میزان مسافت طی شده است. در صورت اعلام تخفیفِ قیمت بلیط اتوبوس، از سوی شرکت‌های مسافربری؛ در همین لیست درصد تخفیف‌های بلیط اتوبوس‌ها نیز نمایش داده‌می‌شود. با استفاده از دکمه انتخاب صندلی، می‌توانید وضعیت صندلی‌های خریداری شده توسط آقا یا خانم و صندلی‌های خالی را مشاهده فرمایید. با کلیلک بر روی صندلی دلخواه خود و تغییر رنگ آن به سبز، آن صندلی برای شما رزرو شده و با ادامه مراحل می‌توانید بلیط اتوبوس مورد نظر خود را با استفاده از رمز دوم کارت بانکی پرداخت نمایید. پس از تکمیل خرید، شماره بلیط اتوبوس به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و شما صرفاً با داشتن این شماره بلیط اتوبوس و ارائهٔ آن، نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس مسافربری در پایانه و تحویل آن به دفتر شرکت مسافربری در آنجا که بلیط از آن شرکت خریداری شده است، بلیط اتوبوس خود را تحویل بگیرید. (مثلاً اگر بلیط اتوبوس  شرکت سیر و سفر را خریداری نمودید، باید نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس به دفتر شرکت سیروسفر در پایانه مشخص شده (هنگام خرید) مراجعه کرده وبا تحویل شماره بلیط اتوبوس، بلیط اتوبوس چاپ شده خود را تحویل بگیرید.)

برای خرید تلفنی بلیط اتوبوس نیز می‌توانید با شماره‌های ۹۶۸۶۳۶۳۴ ( ۰۲۱) و۵۳۸۲۶ ( ۰۲۱)  تماس گرفته تا همکاران ما در بخش پشتیبانی سامانه سفر 724 شما را راهنمایی کنند.

 

قیمت بلیط اتوبوس مشهد

مسیرهای پرتردد اتوبوس مشهد و همچنین قیمت بلیط اتوبوس مشهد در جدول زیر نمایش داده شده است:

        سرویس اتوبوس        

    شروع قیمت بلیط اتوبوس    

      میزان تخفیف      

از بجستان به مشهد

120،000

-

از تهران به مشهد

320،000

(20%) 136،000

از زاهدان به مشهد

395،000

-

از کاشمر به مشهد

95،000

-

از گنبدکاووس به مشهد

250،000

-

از بابل به مشهد

310،000

-

از اراک به مشهد

460000

-

از گناباد به مشهد

120،000

-

از قم به مشهد

450،000

-

از همدان به مشهد

617،500

  (5%) 32500

از کرمانشاه به مشهد

612،000

(10%) 68،000

از تبریز به مشهد

600،000

-

از شیراز به مشهد

950،000

-

از قزوین به مشهد

420،000

-

از لاهیجان به مشهد

460،000

-

 

سفر۷۲۴، آسان ترین راه رزرو و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس