پشتیبانی و فروش
۵۳۸۲۶ ۰۲۱
منو
پشتیبانی و فروش ۵۳۸۲۶ ۰۲۱
سفر ۷۲۴
آسان ترین راه رزرو و خرید بلیط اتوبوس
پشتیبانی و فروش ۰۲۱ ۵۳۸۲۶

جاهای دیدنی تبریز + آدرس، ساعت بازدید و عکس | سفر724

  • ۱۴۰۲/۱۱/۸

 تعداد جاهای دیدنی تبریز زیاد بوده و اغلب آن‌ها نیز مکان های تاریخی هستند. از خانه های تاریخی تا موزه هایی با اشیا مهم و تاریخی و بناهایی با قدمت چند صد ساله، همگی جز مکان های دیدنی تبریز هستند و باعث دوچندان شدن جذابیت و محبوبیت این شهر زیبا می‌شوند.


آشنایی با عمارت شهرداری یا برج ساعت تبریز 

  • ۱۴۰۲/۸/۱۵

عمارت شهرداری تبریز، یا به عبارتی برج ساعت تبریز، یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی شهر تبریز است. این ساختمان در سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۸ هجری شمسی، با نظارت مهندسان آلمانی و با ریاست حاج ارفع‌الملک جلیلی، شهردار تبریز در آن دوران، احداث شده است.


ربع رشیدی تبریز نخستین دانشگاه بین المللی جهان

  • ۱۴۰۲/۸/۱۱

ربع رشیدی در حدود ۷۰۰ سال پیش توسط خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، وزیر معروف و علم‌دان دوره مغول‌ها و در شهر تبریز ساخته شده است. این مکان در آن دوران تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش و تحصیل در دنیا شده بود.


ارگ تبریز یا ارگ علیشاه، مکانی با قدمت ۷۰۰ ساله

  • ۱۴۰۲/۸/۹

ارگ تبریز یا ارگ علیشاه، یک سازه تاریخی با قدمت حدود ۷۰۰ سال در شهر تبریز واقع شده است و جز جاهای دیدنی تبریز به شمار می‌رود. این ارگ در قلب شهر تبریز، یعنی خیابان امام خمینی و در محلی نزدیک به میدان ساعت واقع شده است.


پل آجی چای، یک پل تاریخی در شهر تبریز

  • ۱۴۰۲/۸/۷

پل آجی چای بر روی تلخه رود یا به اصطلاح ترکی آجی چای قرار گرفته و در شهر تبریز واقع شده است. این پل را می‌توان یکی از پل‌های مهم و تاریخی شهر تبریز و تنها گذرگاه ایران به غرب و بخشی از مسیر جاده ابریشم در گذشته دانست.


برج یانقین تبریز (برج آتش‌نشانی)، مکانی برای اعلام حریق در شهر

  • ۱۴۰۲/۸/۶

تبریز شهر اولین‌ها است و برج یانقین نیز جز اولین برج های آتش نشانی در ایران به شمار می‌رود. هدف از ساخت برج یانقین این بود که فردی در بالای آن قرار بگیرد و به هنگام مشاهده آتش سوزی در شهر، خبر را به آتش نشان‌ها اعلام کند.


راهنمای سفر به تبریز در فصل بهار

  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

تبریز یکی از زیباترین شهرهای قدیمی ایران است که دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی متعددی از گذشته به یادگار دارد. سفر به تبریز در بهار یکی از تجربیات زیبا و دلنشین است که هر ساله جذابیت خاص خود را برای گردشگران و مسافران دارد.