همه ما وقتی برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنیم، شور و شوق زیادی داریم. تا جایی که همه تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم از تک تک لحظاتمان استفاده کنیم. به ویژه اگر قرار باشد به شهر زیبایی مثل استانبول برویم که دیدنی فراوان دارد و نه چشم‌ها از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن سیر می‌شود و نه زمان اجازه می‌دهد که بتوانیم در طول سفر خود از تمام زیبایی‌های این شهر استفاده کنیم. اما در هر حال نباید از تهیه بلیط رفت و بازگشت از استانبول هم غافل شد.

برنامه‌ریزی برای سفر به استانبول و خرید بلیط رفت و برگشت این شهر زیبا بسیار ساده است. برای این کار تنها کافی است به سامانه سفر ۷۲۴ مراجعه کنید و با انتخاب مبدا تهران به مقصد استانبول و یا برعکس برای تاریخ دلخواه خود بلیط اتوبوس تهیه کنید. 

تنها نکته‌ای که هنگام تهیه بلیط بازگشت از استانبول باید مورد توجه قرار گیرد این است که استانبول یکی از پرترددترین مسیرهای خارجی است. بنابراین بلیط سرویس‌های ارائه شده برای این مسیر به محض قرار گرفتن بر روی سایت خریداری می‌شوند. از این رو اگر قصد سفر به کشور زیبای استانبول را دارید باید از قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیط رفت و برگشت خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم به تمامی سوالات ممکن در خصوص خرید بلیط بازگشت از استانبول پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

چگونه می‌توان مشکلات به وجود آمده در خصوص بلیط بازگشت از استانبول را پیگیری کرد؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌ی مسافران ایرانی که قصد سفر به استانبول را دارند این است که در صورت بروز مشکل در بلیط بازگشت خود چگونه می‌توانند به پیگیری این قضیه بپردازند؟ در جواب این سوال باید بدانید که برای پیگیری مشکلات به وجود آمده در بلیط بازگشت از استانبول شما دو راه وجود دارد:
اولین راه تماس با پشتیبانی سفر۷۲۴ به شماره ۰۲۱۵۳۸۲۶ است.
دومین راه نیز مراجعه حضوری به شرکت‌های مسافربری واقع در استانبول است. توجه داشته باشید که هنگام سفر با اتوبوس به استانبول، توقف نهایی اتوبوس در منطقه لاله‌لی آکسارای خواهد بود. در این منطقه نمایندگی‌هایی از شرکت‌های مسافربری ایرانی وجود دارند که می‌توانید برای رفع مشکلات بلیط برگشت خود به این شرکت‌ها مراجعه کنید.

چرا قیمت بلیط بازگشت از استانبول گران‌تر از بلیط رفت آن است؟

همانگونه که می‌دانید هنگام خرید بلیط برگشت از استانبول به صورت حضوری از شرکت‌های مسافربری واقع در منطقه لاله‌لی باید هزینه بلیط را به واحد پولی ترکیه یعنی لیر پرداخت کنید. زیرا این شرکت‌ها مالیات خود به دولت ترکیه را به لیر پرداخت می‌کنند. بنابراین هزینه بلیط بازگشت حتی زمانی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شود نیز با معادل لیر آن محاسبه می‌شود و طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به بلیط رفت دارد. 

آیا سرویس بازگشت از استانبول، توسط اتوبوس‌های ایرانی ارائه می‌شوند؟

سرویس‌های بازگشت شرکت‌های مسافربری استانبول، توسط اتوبوس‌های ایرانی صورت می‌گیرد. بنابراین شما مسافران عزیز با همان اتوبوس‌هایی که از ایران به استانبول سفر کرده‌اید، مسیر برگشت را نیز طی خواهید کرد.

آیا راننده‌ی سرویس بازگشت از استانبول ایرانی است؟

بسیاری از مسافران چون به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستند، نگران این مسئله هستند که شاید نتوانند با رانندگان ترک ارتباط برقرار کنند و از سفرشان جا بمانند. اما جای هیچ نگرانی نیست، چون قرار است مسافران با همان اتوبوس‌هایی که از ایران به استانبول سفر کرده‌اند، مسیر برگشت را طی کنند. بنابراین راننده اتوبوس هم ایرانی خواهد بود و شما مشکلی از نظر زبان نخواهید داشت.

پس از تهیه‌ی بلیط برگشت از استانبول، در روز حرکت سرویس به کدام منطقه باید مراجعه کرد؟

پس از تهیه بلیط برگشت، برای سوار شدن به اتوبوس مورد نظر باید بهمنطقه لاله‌لی واقع در آکسارای مراجعه کنید. اتوبوس‌ها از این مکان به مقصد ایران حرکت می‌کنند. ساعت حرکت این اتوبوس‌ها نیز معمولا ۹ الی ۱۱ صبح است. پس از حرکت اتوبوس در مکان‌های شناخته شده و معتبری توقف‌های کوتاهی دارد تا این‌که به مرز بازرگان برسد.

 تمامی آنچه که در این مطلب با شما عزیزان به اشتراک گذاشته شد. اطلاعاتی در خصوص تهیه بلیط بازگشت از استانبول بود. اگر سوال یا نکته دیگری در این زمینه وجود دارد که ذهن شما را به خود مشغول کرده است اما اطلاعات ارائه شده در این مطلب پاسخگوی آن نیست. به راحتی می‌توانید سوالات خود را با تیم پشتیبانی ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.