بیش‍تر افرادی که برنده بسته یک ساله تخفیف خرید بلیط اتوبوس از سامانه سفر۷۲۴ می‌شوند، اطلاعات چندانی در مورد نحوه استفاده از اعتبار خود ندارند. بنابراین در این مطلب از سفر۷۲۴ قصد داریم ریز و درشت استفاده از اعتبار برندگان را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و به همه سوالات شما همراهان گرامی پاسخ دهیم.

آیا بسته تخفیف خرید بلیط اتوبوس از هر سامانه‌ای قابل استفاده است؟

افرادی که برنده‌ی بسته یک ساله تخفیف خرید بلیط اتوبوس شده‌‌اند، تنها در صورتی امکان استفاده از اعتبار این بسته را دارند که به صورت آنلاین از سامانه سفر۷۲۴ بلیط خود را خریداری کنند. بنابراین استفاده از این اعتبار در خرید بلیط از سایر سامانه‌های مشابه و یا به صورت نقدی امکان‌پذیر نیست.

چگونه می‌توان از بسته تخفیف یک ساله خرید بلیط اتوبوس از سامانه سفر ۷۲۴ استفاده کرد؟

برای استفاده از این تخفیف لازم است تصویر کارت ملی، شماره موبایل و آدرس پستی خود را برای همکاران ما در تیم پشتیبانی ارسال کنید. سپس در سایت سفر ۷۲۴ ثبت نام کنید و نام کاربری خود را نیز در اختیار همکاران ما قرار دهید. زیرا این بسته به صورت اعتبار یک ماهه حساب کاربری هر یک از برندگان را شارژ می‌کند و امکان خرید از اعتبار را برایشان مهیا می‌کند. در ادامه مراحل ثبت نام در بخش کاربران سفر۷۲۴ را با هم می‌بینیم. 

ثبت نام در بخش کاربران سفر ۷۲۴ به چه ترتیبی انجام می‌شود؟

اگر یکی از برندگان خوش شانس بسته تخفیف یک ساله خرید بلیط اتوبوس هستید. برای استفاده از آن لازم است که در ابتدا در سایت ما ثبت نام کنید. برای ثبت نام نیز کافی است به سایت سفر۷۲۴ مراجعه کنید.

سپس در گوشه سمت چپ بالای سایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. با کلیک بر روی گزینه ثبت نام، شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن فرمی برای وارد کردن مشخصات شما وجود دارد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، نام کاربری و کلمه عبور است.

با پر کردن تمامی فیلدهای موجود در این فرم شما قادر خواهید بود که حساب کاربری خود را ایجاد کنید. فقط توجه داشته باشید که نام کاربری وارد شده در این بخش تنها باید شامل حروف کوچک انگلیسی یا اعداد باشد و سایر کاراکترها باعث می‌شوند که شما با پیغام خطا مواجه شوید. 

پس وارد کردن مشخصات و تکمیل شدن مراحل ثبت نام، در گوشه سمت چپ بالای سایت دو گزینه پنل من و خروج در دسترس خواهند بود. بنابراین پس از ثبت نام خرید بلیط نیز به سادگی از طریق بخش پنل و بدون نیاز به وارد کردن مشخصات صورت می‌گیرد. 

مزایای استفاده از حساب کاربری سفر ۷۲۴ نسبت به کاربر مهمان چیست؟

ثبت نام در بخش کاربران سفر۷۲۴ و استفاده از این حساب کاربری برای خرید بلیط مزایای بسیاری برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از ملموس‌ترین این مزایا تعداد صندلی‌های رزرو شده در هر بار خرید بلیط است. زیرا کاربران مهمان تنها امکان خرید ۴ بلیط به صورت همزمان را دارند، در حالی که با داشتن حساب کاربری خرید ۱۰ بلیط به صورت همزمان مقدور است.

از طرفی نیز هنگام خرید بلیط از طریق حساب کاربری دیگر نیازی به وارد کردن مشخصاتی مثل نام، نام خانوادگی و شماره تلفن نیست. بنابراین پروسه خرید بلیط نیز بسیار سریع‌‌تر انجام می‌شود.

همچنین آن دسته از مشتریانی که بلیطی را با حساب کاربری خود استرداد کنند، مبلغ بلیط استرداد شده آن‌ها به صورت آنی و به شکل اعتبار کاربری به حساب آن‌ها بازمی‌گردد و این اعتبار امکان خرید مجدد بلیط را برایشان امکان‌پذیر می‌گرداند. البته در صورتی هم که این اعتبار تا ۷۲ ساعت مورد استفاده قرار نگیرد، این اعتبار به شماره کارتی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اند باز می‌گردد. 

با داشتن حساب کاربری امکان دسترسی به تمامی بلیط‌های خریداری شده بدون هیچ محدودیت زمانی وجود دارد. امکان گزارش‌گیری مالی برای کاربران ثبت نام کرده در سایت نیز فراهم شده است تا بتوانند به راحتی تراکنش‌های حساب خود را مدیریت کنند. 

جوایز برندگان بسته یک ساله تخفیف خرید بلیط اتوبوس چگونه به آن‌ها تعلق می‌گیرد؟

همراهان عزیزی که بلیط خود را از سایت سفر ۷۲۴ تهیه کرده و در قرعه‌کشی بلیط‌های سفر۷۲۴ ثبت نام می‌کنند. همچنین افرادی که جزو اعضای تلگرام هستند و در قرعه‌کشی ماهانه اعضای تلگرام شرکت می‌کنند، در صورتی که نام آن‌ها به صورت برنده از طریق کانال تلگرام و پیج اینستاگرام سفر ۷۲۴ اعلام شود، بسته یک ساله تخفیف خرید بلیط اتوبوس به صورت شارژ ماهانه اعتبار حساب کاربری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

نکته قابل توجهی که در خصوص بسته یک ساله تخفیف خرید بلیط اتوبوس وجود دارد این است که این بسته به صورت شارژ ماهانه اعتبار حساب کاربری صورت می‌گیرد و اعتبار هر ماه در همان ماه قابل استفاده است و قابل انتقال به ماه‌های بعدی نیست. به عبارت دیگر اعتبار هر ماه در صورت عدم استفاده در ماه جاری سوخت می‌شود. 

خرید بلیط اتوبوس با استفاده از اعتبار به چه ترتیبی انجام می‌شود؟

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که تفاوت خرید بلیط اتوبوس از طریق اعتبار و خرید عادی بلیط تنها در مرحله پرداخت هزینه است. هنگام خرید از اعتبار لازم است که گزینه پرداخت از اعتبار انتخاب شود در حالی که در خرید عادی بلیط گزینه پرداخت از درگاه بانک انتخاب می‌شود. 

برای آشنایی با مراحل خرید می‌توانید به راهنمای خرید بلیط اتوبوس از سایت سفر۷۲۴ مراجعه کنید. اما در خرید بلیط اتوبوس از طریق اعتبار سه حالت وجود دارد. که در ادامه هر یک از این حالات را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

حالت اول : اعتبار حساب شما از مبلغ بلیط خریداری شده بیشتر است

در این حالت پس از طی مراحل خرید بلیط در مرحله پرداخت مبلغ بلیط خریداری شده از اعتبار شما کسر می‌شود، سپس شماره بلیطی نمایش داده می‌شود که جزئیات سفر نیز در آن وجود دارد. 

حالت دوم : اعتبار حساب شما با مبلغ بلیط خریداری شده برابر است

در این حالت نیز اعتبار حساب شما صفر می‌شود و مراحل خرید همانند مرحله قبل پیش می‌رود. 

حالت سوم : اعتبار حساب شما از مبلغ بلیط خریداری شده کمتر است

در این حالت بخشی از هزینه بلیط (به اندازه اعتبار حساب شما) از مبلغ بلیط کسر می‌شود و شما باید مابقی هزینه خود را از طریق درگاه بانکی خود پرداخت کنید.