از ییلاقات بسیار زیبای مشهد، میتوان به روستای دهسرخ اشاره کرد، این روستا بیش از2 هزار سال قدمت تاریخی داره. همچنین در حال حاضر جمعیت ده سرخ نزدیک به هزار نفره. از ویژگی های مهم این روستا  متبرك بودن آن به قدوم حضرت رضا علیه السلام هست.

روستای ده سرخ در کجای مشهد قرار گرفته؟

این روستا در کیلومتر 45 جاده مشهد- نیشابور در 17كیلومتری شهر ملك آباد در مسير عبور امام هشتم از نيشابور به سمت توس واقع شده.

دلیل نامگذاری روستای ده سرخ مشهد

روستای دهسرخ در قدیم به قریه الحمراء مشهور بوده و علت نام گذاری آن به واسطه خاک سرخ آن منطقه است که در ساخت خانه های روستا هم انعکاس یافته. 

آب و هوای روستای ده سرخ مشهد

آب و هوای این روستا بسیار دلنشین و متعادل است. همچنین وجود چنین آب و هوایی در این روستا و بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی زیبا، آن را به مکانی مناسب و مطلوب برای سیاحت و زیارت مسافران و زائران عاشق به امام رئوفمان ، تبدیل کرده. بطوریکه در هر فصل از سال شما میتوانید از هوای مطبوع و دلنشین آنجا لذت ببرید.

مکان های زیارتی روستای ده سرخ مشهد

در نزدیك چشمه ای که در روایت ها گفته میشه، علی بن موسی ارضا، خودشون ساعت ها به  حفر اون مشغول بودن؛ محلی به نام مصلای امام وجود داره كه محل نماز خواندن امام رضا (ع) و یارانشان بوده. (لازم به ذکره، این مصلا نزدیک یک متر بالاتر از سطح زمین واقع شده که مردم منطقه این پدیده را معجزه میدونن). در فاصله سیصد متری چشمه و مرقد مطهر امامزاده سید عبد العزیز واقع شده که اخیرا باز سازی شده و زائران زیادی رو به خودش جذب کرده. این بقعه مطهر در بلندای روستا واقع شده که چشم انداز بسیار زیبای به طبیعت داره.