شهر تهران ، موزه های زیادی داره. از موزه های تاریخی با قدمتی چندین ساله گرفته، تا موزه های زمین شناسی و حیات وحش و نقاشی و ... ، که اثر ها و گنجینه های بسیاری اونجا قرار گرفته. در این میان یک سری از موزه ها هستن، که در گذشته های دور محل زندگی مشاهیر و یا افراد هنرمند و مهمی بودن که امروزه تبدیل به موزه شدن؛ مثل موزه دكتر حسابی که چند ماه پس از فوت ایشون، در اواخر 1371، در منزل شخصیشون افتتاح شد. بنای این موزه متعلق به سال 1310 شمسی است‌. موزه ی دکتر حسابی طبقه ی سوم و در ضلع غربی منزل دکتر حسابی ایجاد شده و مساحتش حدود 40 مترمربع هستش. این موزه شامل وسايل شخصي دكترمثل پوشاك‌، مسواك‌، عينك‌، شونه‌، خودكار، دفتر يادداشت و وسايل دست ساز ایشون‌، لوح تقدير و مدارك تحصيلی و علمی‌، مدال‌ها و نشان‌ها، عكس‌های خانوادگی‌، هدايای خانوادگي و... است‌.

هم چنين آثار تقديمی به دكتر حسابی شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنايع دستی همراه وسايل شخصی و كليه آثار تأليف و ترجمه شده ایشون، در این موزه به نمايش گذاشته شده.

بخش‌های فعال در منزل و موزه دكتر حسابی عبارتند از:

بخش فرهنگی كه وظيفه چاپ‌، جمع آوری‌، تدوين‌، تجديد چاپ و ترجمه آثار ایشون رو بر عهده دارن;

بخش تحقيقات علمی كه پيرامون زندگی و آثار دكتر حسابی فعاليت میکنن.

زمان بازدید موزه دکتر حسابی

روزهای بازدید از موزه شنبه تا پنج شنبه ساعت 14.30 شروع میشه و حدود یک ساعت با لیدر توضیح داده میشه. البته برای گروه های کمتر از ده نفر، برای تعداد بالاتر باید هماهنگی های لازم رو انجام بدین و روزهای جمعه ساعت 10.30 باید به بازدید موزه دکتر حسابی برید.

آدرس موزه ی دکتر حسابی 

میدان تجریش ـ خیابان مقصود بیگی ـ خیابان دکتر حسابی ـ پلاک 47

البته ما بهتون پیشنهاد میکنیم باغ موزه هنر ایرانی که در نزدیکی این موزه واقع شده رو هم حتما ببینید.

برای سفر به تهران و خرید بلیت اتوبوس، میتونین از بلیت های اتوبوس ارزان  سامانه ی سفر 724 و از تخفیف هایی که برای مسافران و کاربران سامانه safar724.com  در نظرگرفته شده، استفاده کنید.