هر وقت اسم روستای حصار به میون میاد، بدون شک آب وهواي خوب، رودخانه پرآب، باغ‌هاي ميوه و منظره‌های طبيعي، سرسبز و فرحبخش در ذهن انسان تداعي مي شه و هرکسی رو ترغیب می‌کنه تا حتما به این منطقه خوش آب‌وهوا سفر کنه. سفر 724 همراه شماست تا اطلاعات سفر به این روستای زیبا رو در اختیار شما قرار بده.

روستای حصار گلستان، در جنوب غرب مشهد و در حوالی شهر طرقبه، در شهرستان بینالود استان خراسان رضوی واقع شده. وجه تسمیه حصار  به دلیل قرارگرفتن این روستا در دل کوه‌هاست.

این روستا از طرف شمال به روستای گلستان از طرف جنوب به دوراهی مایان و ازغد از سمت شرق به رودخانه ی مایان و از طرف غرب به شهرستان طرقبه شاندیز محدود می شود. اغلب اهالی به کارهای خدماتی اشتغال داشته و در کنار آن همچون گذشته به امورباغداری مشغولند.

از غذاهای سنتی این روستا می‌تونیم به انواع اشکنه مخصوصاً اشکنه ماست، بلغور و... اشاره کنیم.

دره مایان یکی از مناطق طبیعی و گردشگری اطراف مشهد هست که شامل روستاهای گلستان، حصار، مایان علیا، مایان وسطی، مایان سفلی و ازغد هست که اراضی کشاورزی و باغات آن از آب رودخانه مایان آبیاری می شه.

تمامی این عوامل دست به دست هم دادن تا روستای زیبای حصار به يك منطقه گردشگري مناسب تبدیل بشه و همه ساله پذيراي مسافران زيادي از نقاط دور و نزديك کشورمون باشه. روستای سرسبز حصار، بعد از سد گلستان و در مسیر مشهد به طرقبه قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر همراه سفر 724 در این مطلب باشین.

راه دسترسی به روستای حصارگلستان

مسیر مشهد به سمت روستای حصار گلستان:

از ترمینال درون شهری (ایستگاه مترو وکیل آباد) در انتهای بلوار وکیل آباد به سمت غرب به طول 3.8 کیلومتر حرکت کنید. از سه راهی حصار گلستان (امامزادگاه یاسر و ناصر) به سمت جنوب رفته و پس از 1.5 کیلومتر به روستای حصار خواهید رسید.

برای رفتن از سایر شهرها به این روستا باید مثلا از  تهران به مشهد، اصفهان به مشهد، تبریز به مشهد سفر کنید. با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد یک سفر زمینی و اتوبوسی ارزان به شهر مشهد داشته باشین و از ییلاقات اطراف مشهد لذت ببرین.

از شهر مشهد، حدود یک ساعت طول می‎‌کشه که به این روستای خوش آب‌وهوا برسین.

امکانات تفریحی و رفاهی روستای حصار

در داخل بافت روستا حسینیه معروف به حسینیه پایین به مساحت 288 مترمربع، از آثار ثبت شده میراث فرهنگی هست. همچنین گورستان‌های قدیمی با نام گبرا در بافت قدیمی روستا به چشم می‌خوره که سنگ نگاره های جالب  و دیدنی داره . مسجد جامع قدیم حصار وآسیاب قدیمی و غار زری وآب انبار از آثار تاریخی روستای حصار هستن.

به دلیل نزدیک بودن این روستا به طرقبه و توریستی بودن این منطقه، امکاناتی از قبیل مسجد و سرویس بهداشتی و غیره در حد مناسبی در محدوده روستا وجود داره.

آب‌و هوای روستای حصار

با توجه به کوهستاني بودن منطقه طرقبه، روستای حصار، زمستون هایی سرد و تابستون هایی گرم و خشک داره ولي به خاطر وجود رودخانه‌های مایان، بار (دهبار) و حرزون، چشمه هايی از جمله: چشمه نو بهار - چشمه سفيد - چشمه آخوند - چشمه شيخ ميرزا، باغ‌هاي ميوه و مزارع مرکز روستا و وجود باغ هاي سرسبز و کشتزارها و همچنین قنات های: سرباغ- اوج اباد - عنبري - زمان آباد، آب‌وهوایی متعدل داره.

 روستای حصار گلستان در فصل بهار و پاییز که طبیعت هنرش رو در رنگ‌ها  به نمایش می‌ذاره، دیدنیه!

 

شما می‌تونید با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد  یک سفر زمینی و اتوبوسی عالی رو با سامانه سفر 724 تجربه کنین. سفر 724  با ارائه قیمت های بلیط اتوبوس مشهد در خدمت شماست تا با آرامش و آسودگی بلیط اتوبوس مورد خود را تهیه کنید.