سفر724 در این مطلب شما را با روستای تاریخی و جذابیت های آن ها آشنا خواهد کرد. 

در ادامه برای آشنایی با روستاهای زیبای ایران همراه ما باشید.

روستای کندوان

روستای زیبای کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز و در استان آذر بایجان شرقی چشم ها را به خود خیره کرده است . این روستا به دلیل شکل و نوع خانه ها که شبیه کندوی عسل در دل کوه ساخته شده اند معروف شده و جالبی کندوان وجود ساکنان خون گرم این منطقه هست که مثل سایر نقاط مشابه این روستا ، مانند کاپادوکیه در ترکیه ،  محل زندگی خودشونو ترک نکردند و هنوز هم شور و اشتیاق زندگی در این روستا موج می زند. این روستا جذابیت هاش شامل : مساجد، حمام، مدرسه و آسیا می باشد .

مسیرهای منتهی به روستای کندوان

می تونید از شهر تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و بعد از ادامه مسیر از شهر اسکو به سمت جنوب و گذشتن از شهر “اسفنجان” و روستای “کهنمو” به این روستای زیبا برسید  . فاصله تبریز-اسکو حدود ۳۰ کیلومتر و اسکو-کندوان حدود ۱۸ کیلومتر است.

روستای ماسوله

یکی از بهترین روستا های ایران هم از لحاظ آب و هوا و هم از لحاظ زیبایی  روستای ماسوله می باشد که  با هوای مه آلود، تابستان های خنک و زمستان های پر برف ، یک فضای رمانتیک و خاص را برای شما به ارمغان می آورد . ماسوله معماری منحصربه‌ فردی دارد ، بافت معماری ماسوله در دوران زندیه شکل گرفته است . نکته جالب برای معماری ماسوله این جمله معروف است که: حیاط ساختمان بالایی پشت بام ساختمان پایینی است. محله های ماسوله : ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسد محله است.

مسیرهای منتهی به روستای ماسوله

بهترین مسیر  فومن – ماسوله هست که ارتباط دهستان آلیان و بخش سردارجنگل را به مرکز شهرستان برقرار می کند .

 

روستای ابیانه

روستای دیدنی و جذاب ابیانه در ۴۰ کیلومتری نظنز در نزدیکی اصفهان هست این روستا یکی از بلند ترین مناطق مسکونی هست که زندگی در آن جاری است. ارتفاع روستای ابیانه از سطح دریا حدود ۲۲۲۲ متر است که به همه این ها شما معماری بومی و خاص منطقه و همچنین بناهای تاریخی موجود را هم اضافه کنید. آتشکده ها ، مساجد قدیمی  ، قلعه ها و زیارتگا ها حتما شمارا غرق زمان می کنند.

 

 

 

روستای اورامان

اورامان یا هورامان شهری در سروآباد استان کردستان است .

این شهر در دره‌ای شرقی- غربی و در شیب تندی روبه روی کوه ایجاد شده است .

خانه‌های روستا به طور کلی از سنگ و به صورت صورت پلکانی ساخته شده‌ ، آن قدر زیبا که چشمانتان خواب زده خواهند شد.

شاید به همین دلیل است که به آن «هزار ماسوله» نیز می‌ گویند.

 مسیرهای منتهی به روستای اورامان

این روستا مرکز دهستان اورامانات در جنوب شرقی شهر مریوان قرار دارد و جاده ای به طول ۷۵ کیلومتر آن را به شهر مریوان متصل می نماید. حدود ۳۰ کیلومتر این راه آسفالت و بقیه خاکی است.

 

 

 

safar724.com