عالی قاپو که در اصفهان و غرب میدان نقش جهان اصفهان واقع شده است به عنوان شاهکار معماری به شمار رفته و علاوه بر گردشگران داخلی از خارج کشور نیز هر ساله مسافرانی برای دیدن عالی قاپو به ایران و اصفهان سفر می کنند.

کلمه عالی قاپو به معنی سر در هست که از دو کلمه عالی و قاپو تشکیل شده است. و در کنار هم این اسامی معنی سر در بلند را می دهند. عالی قاپو را  على قاپو ، دولتخانه مباركه نقش جهان و قصر دولتخانه نیز نام نهاده اند.

 

زمانی که سردر بلند را رد می کنید به یک پله کانی می رسید که دو راه پیش پای شما قرار می دهد. این عمارت تاریخی دارای پنج طبقه است. هر طبقه تزئینات و دکور ویژه خودش را دارد. در طبقه همکف عالی قاپو امور اداری آن زمیان انجام می شد.

به طبقه سوم که بروید ایوان بزرگی را می بینید که معماری ان زمان شاهکار خودش را برای شما رو می کند. این ایوان بر هجده ستون بلند تکیه داده و وسط ایوان حوض زیبایی را می بینید که فیروزه ای رنگ است و جنس مرمرینی دارد که چشم را به نوازش در می اور.

 

عالی قاپو ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث شده است جزو نمونه هی باشکوه و بسیار نفیس باشد. معمار این اثر هنرمند معروف عصر صفوی بوده است. سراغ گچ بری های طبقه آخر عمارت عالی قاپو بروید به به اتاق موسیقی مشهور است. هنر دست این هنرمند چیره دست را آنجا به وضوح خواهید دید. 

دیوار عمارت پر است از جام ها و صراحی هایی که علاوه بر زیبایی خلاقیت را نیز به رخ می کشند. عالی قاپو یک ساختمان تشریفاتی است که مربوط به زمان صفویه می باشد.

 

با یک سفر اتوبوسی شیرین و به یاد ماندنی به اصفهان می توانید از این عمارت تاریخی بازدید کنید. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه سفر724 این امکان را فراهم ساخته تا به آسانی بتوانید بلیط خود را تهیه کنید و دیگر دغدغه فراهم کردن بلیط در رو.زهای پایانی سال را نداشته باشید. خرید بلیط اتوبوس در ایام تعطیلات و نوروز به یکی از مسائل دشوار تبدیل شده. با توجه به اینکه سفر اتوبوسی نیز همیشه طرفداران خاص خود را داشته است.

safar724.com