پارک ملت مشهد بزرگترین پارک مشهد و یکی از زیباترین پارکهای ایران به شمار میاد. از سری امکانات این پارک میشه به شهربازی، تاسیسات ورزشی و فضای سبز اشاره کرد که در نوع خودش بسیار بسیار جذاب و بسیار برای تفریح مناسبه.
پارک ملت مشهد شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخته که قدمتشون به چند دهه میرسه. این بوستان از بزرگترین، قدیمی ترین و در عین حال دیدنی ترین بوستانهای شهر مشهد و همچنین کشور به شمار میاد. پارک ملت مشهد، زمان های گذشته توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک پارک های انگلستان طراحی شد ولی ساخت نهایی اون در آخر بدست مهندسین ایرانی تموم شد. 

امکانات تفریحی پارک ملت مشهد

در قسمت شرقی پارک و همجوار با تقاطع آزادی، دریاچه بوستان قرار داره. پشت این دریاچه هم مجتمع جانبازان پارک ملت راه اندازی شده که به صورت ۲۴ ساعته به ۱۵۰ نفر از جانبازان قطع نخاعی خدمات ارائه میده. در مرکز پارک، ساختمان فرهنگی هنری امام رضا قرار داره که شامل کتابخانه، کلاس‌های فرهنگی هنری، مسجد و مکان های دیگریه. در داخل پارک ملت همچنین شهربازی داره که قدیمی ترین شهربازی مشهد محسوب میشه.

راه های دسترسی به پارک ملت

این پارک که در غرب مشهد و در ضلع شمال غربی میدان آزادی واقع شده، بزرگترین پارک در محدوده شهرستان مشهده. که مساحتی به اندازه ی آ۷۲ هکتار داره و در سال ۱۳۴۵ شمسی احداث گردیده است . این پارک دارای امکانات بهداشتی ، مسجد، شهربازی، میادین ورزشی، مجتمع فرهنگیءهنری امام رضا ، کتابخانه و استخر شنا می باشد.
 چرخ و فلک مشهور پارک ملت مشهد
بزرگترین چرخ فلک خاورمیانه در (پارک ملت ) شهر مشهد، حدودا در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسیده. این چرخ و فلک که ۲۵۰ تن وزن دارد، قادره یک دور کامل ۴۴۸ نفر رو به ارتفاع ۸۰ متر بالا ببره. سرنشینان این چرخ و فلک قادرن تمام ‏نقاط مشهد رو ببینن . این چرخ و فلک رو بخش خصوصی و طی دو سال نصب و راه اندازی کرده. لازم به ذکره که چرخ و فلک ‏پارک ملت مشهد پس از شهرهای لندن و توکیو سومین چرخ فلک بزرگ دنیا محسوب میشه.

‏آدرس پارک ملت مشهد:

مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد
در حال حاضر، پارک ملت مشهد مرکز ورزش صبحگاهی اقشار مختلف مردم مشهد، در تمام ساله. فضای سرسبز و زیبا به همراه طراحی مناسب پارک ملت مشهد، داشتن آب و هوای خوب و درخت های با قدمت بالا و انتقال انرژی مثبت برای آرامش اعصاب، اهمیت این پارک رو دو چندان کرده.

مسافران و گردشگران مشهد مقدس میتونن خرید آنلاین بلیط اتوبوس مسیر رفت و بلیط اتوبوس مسیر برگشت مشهد رو به راحتی از طریق سامانه ی سفر724 انجام بدن. همچنین به هنگام خرید بلیط اتوبوس ارزان مشهد، از تخفیف هایی که برای مسافران و کاربران سامانه safar724.com در نظر گرفته شده، بهره مند میشن.
مسافرانی که امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد رو ندارن، میتونن از خدمات خرید تلفنی بلیط اتوبوسسامانه سفر۷۲۴ استفاده کنند. کافیه فقط با شماره ۰۲۱۵۳۸۲۶ تماس بگیرید و از طریق تیم پشتیبانی، به آسانی بلیط اتوبوس مشهد رو خریداری کنید.