قصابه شهری در دامان طبیعت بکر و زیبای استان اردبیل و در هشت کیلومتری مشکین شهر دوست داران طبیعت را هرساله و به ویژه در فصل های بهار و تابستان به سمت خود می کشد. با توجه به موقعیت این شهر که در مسیر جاده اهر مشکین شهر قرار گرفته راه ارتباطی این دو شهر را ایجاد کرده است.

 

از تبریز تا قصابه

اگر از تبریز راهی قصابه می شوید، فاصله ای حدود 160 کیلومتر را پیش رو دارید. سر راهتان از خواجه و هریس عبور می کنید و حدود 8 کیلومتر مانده به مشگین شهر، در جاده اهر – مشکین شهر وارد قصابه می شوید.

زمان تقریبی از تبریز تا قصابه حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیه است.

 

قصابه، زیباترین آبادی

در ایام گذشته قصابه بزرگ ترین و زیباترین آبادی منطقه محسوب می شد و مردم از شهرهای اطراف برای ذبح گوسفند و قربانی به این منطقه می امدند. به دلیل چراگاه ها و علوفه مناسب دامی که داشت، از نظر تولید گوشت تازه و لذیذ در منطقه زبان زد بوده است.

با توجه به همین موضوع قصاب های زیادی در این شهر جمع شده بودند و به پیشه قصابی مشغول بودند که این شهر قصابه نام گرفته است.

 

کباب تازه نوش جانتان باشد!

در همان بدو ورود به شهر خیابانی را می بینید که هر دوسمت خیابان مغازه های قصابی کوچک و بزرگی را در دل خود جای داده. همه هم پیشه هستند و همه رازی به رزق حلالی که کسب می کنند. نه رقابتی هست و نه بازار گرمی. هر کس مشتری های خودش را دارد و مسافر به قدری هست که همه آخر شب نان حلالی سر سفره شان ببرند.

گوشت تازه برای کباب خوشمزه را می توان همانجا تهیه کرد و در دامان طبیعت آتشی بر پا کرد و بساط غذای اصیل ایرانی را با گوشتی درجه یک به راه انداخت. اگر هم امکانات تهیه کباب را همراهتان نبرده اید اصلا نگران نباشید، از دیگر ویژگی های قصاب های شهر قصابه این است که منقل کباب نیز دارند و در همانجا می توانند کباب شما را آماده کنند همچنین میتوانید در فضای داخل قصابی که حالت رستورانی دارد کباب خود را میل کنید.

 

اگر علاقمند باشید می توانید داخل شهر هم سری بزنید و سازه های روستایی را که همچنان اصالت خود را حفظ کرده اند ببینید. ولی منطقه قصابه بیشتر به گوشت تازه و طبیعت بکرش معروف است. طبیعتی که سرسبزی آن چشم هر بیننده ای را می تواند ساعت ها به خود خیره نگه دارد.

در سفر به استان آذربایجان شرقی، سری به قصابه بزنید در این صورت با یک تیر نه دو نشان که چند نشان زده اید. و اگر در این استان ساکن هستید به یک سفر یک روزه بروید. پس از آن مطمئنا قصابه جزو برنامه های دائمی شما خواهد شد!

 

پل معلق مشکین شهر را سر راهتان ببینید.

بعد از قصابه با فاصله سیار کمی به مشکین شهر میرسید حتما سری به پل معلق مشکین شهر بزنید که در حال حاضر بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه می باشد. پلی که 2 متر عرض و 365 متر طول و 80 متر از کف دیه خیاو ارتفاع دارد. کمی آدرنالین خودتان را با عبور از این پل جا به جا کنید.

 

قصابه شهر تاریخ و طبیعت

قبرستان اسلامی بهاءالین در این شهر نشان می دهد که تاریخچه این شهر به دوره پس از تاریخ اسلام بر می گردد. آبادی این شهر در یمان های گذشته نسبت به زمان حال حاضر بیشتر بوده و هم چنین وسعت بزرگ تری را به خود اختصاص داده بود که کشتارگاه های بزرگی را نیز در آن زمان در خود جای داده بود.

در تصاویر زیر می توانید گوشه هایی از طبیعت بکر و چشم نواز منطقه قصابه را ببینید .