با سفر به ارس می توان به تماشای کلیساها نیز پرداخت، سفری داشت در امتداد رود ارس تا جلفا. در این فاصله نیز زیبایی هایی را می توانید ببینید که چشم را خیره به خود می کند.

زمانی که اسم ارس یا جلفا را می شنویم بی اختیار شکل کلیسا در ذهنمان نقش می بندد. سفر را از جلفا شروع می کنیم. این شهر پر از کلیسا هایی است که ثبت جهانی شده اند. كلیساهای سنت استپانوس، چوپان و مریم مقدس. علاوه بر خود رود ارس که رودی مرزی بین ایران و ارمنستان است می توانید به آبسار آسیاب خرابه بروید. که جزود دیدنی های جلفا محسوب می شود و گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود می کشد.

 

اگر برای رفتن به جلفا وسیله شخصی ندارید می توانید با اتوبوس سفر کنید. یکی از راه هایی که طرفدار زیادی دارد و بسیار مقرون به صرفه می باشد و علاوه بر آن لذت بیشتری از مسیر سفر می توان برد، سفر با اتوبوس است.  كه از پایانه غرب به مقصد جلفا حركت میكند (از شهرها و پایانه های دیگر نیز امکان سفر به جلفا وجود دارد که می توانید در سامانه سفر724 بلیط خود را از طریق اینترنتی خریداری کنید(. در صورت تمایل می توان ابتدا به تبریز رفت و از آنجا عازم جلفا شد تا به این ترتیب با دیدن بازار تبریز، یكی دیگر از آثار میراث جهانی در آذربایجان رانیز دید .

پس ا ز دیدن كلیسای سنتاستپانوسب رای رفتن به سمت ماكو در آذربایجان و بازدید از قره كلیسا وسیله عمومی نیست و فقط می توان ماشین كرایه كرد تا در امتداد رود ارس و سپس شهر ماكو پیش رود. اگر بخواهیم از وسیله نقلیه عمومی استفاده كنیم، راه دور شده و باید با ماشین هایی كه به شهر خوی می روند عازم شویم.

 

اگر سفرتان را از ماکو می خواهید شروع کنید باید از پایانه غرب با اتوبوس به خوی بروید. تقریبا حول و حوش 12 ساعت مسافت را با اتوبوس طی خواهید کرد. در فاصله بیست کیلومتری ماکو قره کلیسا واقع شده است که می توانید سر راه به آنجا هم بروید و از دیدن این کلیسای تاریخی لذت ببرید.

 

اگر قصد دارید نوروز 96 با اتوبوس به جلفا و ارس سفر کنید، با برنامه ریزی قبلی می توانید بلیط اتوبوس را از سامانه سفر724 تهیه کنید. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس وارد سامانه شده و مبداء و مقصد خود را انتخاب کنید. با امکان پیش خرید اینترنتی بلیط اتوبوس نوروز حتی می توانید قبل از ایام نوروز هرساله اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید.

در سامانه سفر724 نیازی به ثبت نام نیست و مراحل خرید بلیط اتوبوس بسیار آسان می باشد. سفر724 در نوروز 96 جشنواره خرید بلیط اتوبوس را برای کسانی که با اتوبوس سفر کرده اند راه اندازی کرده است. برای آشنایی بیشتر با جشنواره و نحوه شرکت در قرعه کشی به صفحه جشنواره نوروزی خرید بلیط اتوبوس سفر724 مراجعه کنید.