پارک آب و آتش یا بوستان ابراهیم از پارک های سرسبز و چشم نوازه تهرانه که در خیابان آفریقا قرار گرفته.

پارک اب و آتش به دلیل امکانات تفریحی متنوعی که داره، میزبان گردشگرای داخلی و خارجی زیادیه. مساحت این بوستان زیبا و سرسبز بالای 24 هزار مترمربعه که در سال 1388 افتتاح شده.

تفاوتی که این بوستان به بقیه پارک های شهر داره در معماری و سازه هاشه، معماری پارک اب و آتش بسیار زیبا و چشم نوازه. کافی شاگ این بوستان هم طراحی زیبا و منحصر به فردی داره، یه کشتی هم انتهای پار قرار گرفته که روی اون بوفه و رستورانی طراحی شدن.

قسمت های مختلفی توی این پارک جذاب می تونین ببینین از جمله پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز. بوستان اب و اتش آمفی تئاتر هم داره که ظرفیتش 750 نفره.

اگه به پارک آب و اتش رفتین حتما به برج فانوس دریایی سر بزنین، برجی استوانه ای شکل که رنگ سفیدی داره، خیلی بلند نیست، 12 متر ارتفاعشه و با عبور از پله های مارپیچ می تونین بهلابرین و منظره های پارک رو از اون ارتفاع تماشا کنین.

درشکه سواری کنین؛ اسب هایی مجهز به درشکه های زیبا دورتادور پارک شما رو میگردونن. اگه دوست دارین خودتون هم اسب سواری کنین، نزدیک ایستگاه درشکه جایی برای اموزش اسب سواری تدارک دیده شده، تجربه ای که قطعا نمیتونین تو پارک دیگه ای تجربه کنین، پس از این امکانات استثنائی لذت ببرین.

اگه از سمت بزرگراه حقانی یا خیابان دیدار جنوبی وارد پارک بشین، برج های آتش رو میبینین. مشعل های اتشی که سر به آسمون کشیدن. با تاریک شدن هوا، مشعل ها کم کم شروع به غرش میکنن و هر نیم ساعت یکبار از دهانه مشعل 4 تا برج شعله بیرون میزنه. شعله ها تا 10 متر قد میکشن و حرارت بالایی هم دارن. می تونین از تماشای شعله های اتش میون فواره های آب لذت ببرین.

گودال هایی هم تو زمین دیده میشه، که حتما کنجکاوتون میکنه سرتون رو خم کنین و توش سرکی بکشین، وقتش که برسه آب به صورت ناگهانی از داخل این گودال ها به هوا پرتاب میشه.

نشانی دقیق این پارک، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک و در انتهای کوچه ژوبین هست. با خط متروی شماره یک هم میتونین خودتون رو به پارک برسونین.