بدون شک مهمترین جاذبه ی توریستی وان دریاچه ی وان است . دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ی ترکیه است و سه جزیره ی زیبا بنامهای آختامار – چارپاناق و آن آدیر دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فاصله ی هوایی دریاچه ی وان و دریاچه ی ارومیه حدود 100 کیلومتر است اما دریاچه ی وان بسیار پر آب و شاداب  و دریاچه ی ارومیه در حال کشیدن آخرین نفسهاست !

شهر وان در شرق ترکیه و دریاچه وان در غرب این شهر واقع شده و به مرزهای ایران نزدیک می باشد. این دریاچه از قسمت شمال غربی به کوه هایی به نام سبحان و از قسمت جنوب به کوه های اختیار شهاب می رسد. 

اگر ساحل شنی را دوست دارید حتما از بزرگترین دریاچه ترکیه، دریاچه وان، دیدن کنید. آب دریاچه وان شفاف و نمک دار بوده و برای شنا بسیار مناسب می باشد.

جزیره آختامار به همراه کلیسای بزرگ ارامنه صلیب مقدس در دریاچه وان قرار دارد. 

با سفر زمینی به وان (ترکیه) می توانید از منظره های زیبایی که در مسیر وجود دارد بیشترین لذت راببرید. هزینه های خود را کاهش دهید و با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس وان ترکیه نیز می توانید برنامه ریزی آسانی قبل از سفر داشته باشید. خرید بلیط اتوبوس وان از سامانه سفر724 برای کسانی که قصد سفر زمینی با اتوبوس به وان را دارند فراهم شده است. کافیست وارد سامانه شده و مبداء و مقصد خود را وارد کنید. بلیط اتوبوس در عرض چند دقیقه به گوشی شما ارسال خواهد شد. 

در حال حاضر بلیط اتوبوس از شهر خوی به شهر وان در سامانه سفر724 برای مسافران موجود می باشد.