از دیگر جاذبه های گردشگری وان، کلیسای زیبای آکدامار است که در 41 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. کلیسای اکدامار در جزیره ای به همین نام، یعنی جزیره آکدامار قرار گرفته. 

اگر به این جزیره سفر کردید و قصد داشتید شبی را به استراحت در این جزیره زیبا و کنار دریاچه وان سپری کنید، می توانید از هتلی که به همین نام در مرکز شهر موجود است، برای اقامت کمک بگیرید . بنای کلیسا علی رغم قدیمی بودن در زلزله ی معروف وان سالم مانده است .

این کلیسا علاوه بر قدمت بالایی که دارد ، به دلیل داشتن منظره منحصر به فرد برای گردشگران جذابیت های زیادی نیز دارد. گذشته از قدمت تاریخی این کلیسا ، اهمیت آن به دلیل منظره منحصر به فرد آن است که از هر طرف که نگاه کنید چشم انداز بی نظیری دارد .
بنای کلیسا علی رغم قدیمی بودن در زلزله ی معروف وان سالم مانده است .
برای بازدید از این جزیره و کلیسا باید خود را به اسکله کنار دریاچه وان برسانید و با کشتی به جزیره بروید .

با سفر زمینی به وان (ترکیه) می توانید از منظره های زیبایی که در مسیر وجود دارد بیشترین لذت راببرید. هزینه های خود را کاهش دهید و با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس وان ترکیه نیز می توانید برنامه ریزی آسانی قبل از سفر داشته باشید. خرید بلیط اتوبوس وان از سامانه سفر724 برای کسانی که قصد سفر زمینی با اتوبوس به وان را دارند فراهم شده است. کافیست وارد سامانه شده و مبداء و مقصد خود را وارد کنید. بلیط اتوبوس در عرض چند دقیقه به گوشی شما ارسال خواهد شد. 

در حال حاضر بلیط اتوبوس از شهر خوی به شهر وان در سامانه سفر724 برای مسافران موجود می باشد.