بلیط اتوبوس سفرهای خارجی از مبدا تهران به مقصد باکو، تهران به تفلیس، تهران به استانبول، تهران به باتومی، تهران به ترابزون، خوی به وان و ... از سرویس‌هایی هستند که از سامانه سفر ۷۲۴ قابل خریداری هستند. بنابراین به سادگی می‌توانید بلیط اتوبوسی به مقصد خود تهیه کنید و سفر خود را پیش بگیرید. . اما این سرویس‌ها برای رفت ارائه شده‌اند. مسئله اصلی این است که چگونه می‌توانیم بلیط اتوبوس برگشت از سفرهای خارجی را خریداری کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید. 

 

چگونگی خرید بلیط اتوبوس برگشت از سفرهای خارجی

برخی از افراد بلیط رفت خود به کشورهای خارجی را به آسانی تهیه می‌کنند. اما اطلاعی از چگونگی خرید بلیط اتوبوس برگشت از مقصد خود را ندارند. از این رو استرس چگونگی خرید بلیط برگشت از شهر مورد نظر آن‌ها را از لذت سفر باز می‌دارد. در ادامه راه‌های مختلف تهیه بلیط از شهرهای خارجی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار می‌دهیم، تا بتوانید با آسودگی خیال سفری لذت بخش را تجربه کنید.

از شرکتی که بلیط رفت از آن خریده‌اید، بلیط برگشت را نیز تهیه کنید

بهتر است هنگامی که بلیط رفت خود را از سامانه سفر ۷۲۴ به مقصد دلخواه خریداری می‌کنید، به شرکت ارائه‌دهنده بلیط دقت کنید تا بتوانید بلیط برگشت را نیز از همان شرکت تهیه کنید. با شناخت شرکت ارائه‌کننده، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و بلیط برگشت خود را نیز رزرو کنید تا بدون استرس بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

البته در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییر قیمت ارز، تکمیل ظرفیت سرویس و ... سرویس‌های در نظر گرفته شده در شهرهای خارجی توسط شرکت مربوطه کنسل شود که در این صورت از طرف شرکت مسافربری با شما تماس گرفته می‌شود و این کنسلی به اطلاع شما می‌رسد.

ما برای پیشگیری از این اتفاق و به هم نخوردن برنامه سفرتان، پیشنهاد دیگری برای شما داریم. اگر می‌خواهید از قطعی‌بودن حرکت اتوبوس مسیر برگشت خود اطمینان داشته باشید. بهتر است که از هر شهر خارجی که به آن سفر کرده‌اید، بلیط خود را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از اطلاعات موجود در ایران استفاده کنید و به آدرس شرکتی که سرویس‌های برگشت از کشورهای خارجی را ارائه می‌دهند، دسترسی پیدا کنید. از این رو هنگامی که قصد برگشت از سفر را دارید می‌توانید به راحتی به شرکت مورد نظر مراجعه کنید و بلیط برگشت را بخرید. 

در این صورت با مراجعه به ترمینال یا مکانی که اتوبوس‌ها در آن‌جا مستقر هستند، می‌توانید سوار اتوبوس شوید و به شهر خود بازگردید.

اما برای راحتی شما مسافران گرامی قصد داریم در ادامه آدرس شرکت‌هایی که در شهرهای خارجی بلیط برگشت را ارائه می‌دهند، به شما معرفی کنیم. 

اطلاعاتی در مورد سرویس‌های بازگشت از کشورهای خارجی

استانبول

تهیه بلیط بازگشت از استانبول چگونه انجام می‌گیرد؟

در این خصوص باید بدانید که امکان خرید بلیط بازگشت از استانبول به صورت اینترنتی از شرکت‌های ایرانی وجود ندارد. اما با توجه به این‌که هنگام سفر با اتوبوس به استانبول، توقف نهایی اتوبوس در منطقه لاله‌لی آکسارای خواهد بود. در این منطقه نمایندگی‌هایی از شرکت‌های مسافربری ایرانی وجود دارند که می‌توانید بلیط برگشت خود را از این شرکت‌ها تهیه کنید. به عنوان مثال شرکت مسافربری سیر و سفر، دیدار سیر گیتی، آذر آهو و .. یکی از این شرکت‌ها است.

پس از تهیه‌ی بلیط برگشت از استانبول، در روز حرکت سرویس به کدام منطقه باید مراجعه کرد؟

پس از تهیه بلیط برگشت، برای سوار شدن به اتوبوس مورد نظر باید به همان منطقه لاله‌لی و همان شرکت مسافربری که بلیط خود را از آنجا تهیه کرده‌اید مراجعه کنید. اتوبوس‌ها از این مکان به مقصد ایران حرکت می‌کنند. ساعت حرکت این اتوبوس‌ها نیز معمولا ۹ الی ۱۱ صبح است. پس از حرکت اتوبوس در مکان‌های شناخته شده و معتبری توقف‌های کوتاهی دارد تا این‌که به مرز بازرگان برسد.

 

تفلیس

تهیه بلیط بازگشت از تفلیس چگونه انجام می‌گیرد؟

امکان تهیه بلیط اتوبوس برگشت از تفلیس به دو صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد. بنابراین اگر تمایل دارید که به صورت حضوری بلیط خود را تهیه کنید، باید به ترمینال اورتاچالا واقع در خیابان گولیا در تفلیس مراجعه کنید. در آن‌جا می‌توانید از یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده بلیط برگشت به ایران، بلیط خود را خریداری کنید. 

اما اگر قصد دارید به صورت اینترنتی بلیط اتوبوس برگشت از تفلیس را خریداری کنید، می‌توانید به سامانه سفر ۷۲۴ مراجعه کنید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید بلیط اتوبوس برگشت از تفلیس را تهیه کنید. برای این منظور کافی است طبق روال عادی و همیشگی از مبدا تفلیس به مقصد تهران و انتخاب تاریخ و روز مورد نظر خود، بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید. 

پس از تهیه‌ی بلیط برگشت از تفلیس، در روز حرکت سرویس به کدام منطقه باید مراجعه کرد؟

پس از تهیه بلیط بازگشت از تفلیس، جهت سوار شدن به اتوبوس نیز باید در ساعت معین به ترمینال اورتاچالا در تفلیس مراجعه کنید و مسیر برگشت را در پیش بگیرید. 

 

آنکارا

تهیه بلیط بازگشت از آنکارا چگونه انجام می‌گیرد؟

بلیط بازگشت از آنکارا نیز مانند تفلیس به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل تهیه است. خرید حضوری این بلیط از دفتر فروش بلیط شرکت مسافربری مترو واقع در بلوار آتاتورک، روبروی مجلس ترکیه، پلاک ۱۶۹/۱۹ و دفتر دل‌آرا امکانپذیر است. 

اما اگر تمایل دارید که بلیط اتوبوس برگشت خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید، می‌توانید از سامانه سفر ۷۲۴ اقدام به خرید کنید. برای این کار کافی است با مراجعه به سایت سفر ۷۲۴ بلیطی از مبدا آنکارا به مقصد تهران را به تاریخ دلخواه خود رزرو کنید. البته توجه داشته باشید که سرویس اتوبوس آنکارا به تهران تنها در روز‌های مشخصی وجود دارد. بنابراین قبل از سفر تاریخ سرویس‌های برگشت را چک کنید تا برنامه‌ریزی سفرتان به هم نخورد. 

 

باکو

تهیه بلیط بازگشت از باکو چگونه انجام می‌گیرد؟

تهیه بلیط اتوبوس برگشت از باکو تنها به صورت حضوری امکان‌پذیر است. برای این منظور نیز باید به ترمینال باکو مراجعه کنید. سپس از یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده بلیط اتوبوس برگشت، بلیط خود را خریداری کنید. یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در ترمینال باکو شرکت دیدار سیر گیتی است. با مراجعه به این شرکت می‌توانید بلیط خود را به تاریخ دلخواه خود تهیه کنید. 

 

ایروان

تهیه بلیط بازگشت از ایروان چگونه انجام می‌گیرد؟ 

بلیط بازگشت از ایروان نیز به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل تهیه است. همان‌طور که در موارد بالا نیز ذکر شد، امکان تهیه بلیط بازگشت از سفرهای خارجی از بیشتر شهرها از طریق سامانه سفر ۷۲۴ فراهم شده است. از این رو، برای تهیه بلیط برگشت از ایروان نیز می‌توانید به سایت سفر ۷۲۴ مراجعه کنید و با انتخاب ایروان به عنوان مبدا و تهران به عنوان مقصد، بلیط خود را به تاریخ دلخواه خود خریداری کنید. 

اما برای خرید حضوری باید به میدان هایراپیتان، خیابان مهر مگردچیان، شماره ۱۱، جنب هتل اربونی مراجعه کنید. سپس می‌توانید از شرکت‌های موجود در این منطقه بلیط برگشت خود را خریداری کنید. 

 

امیدواریم که اطلاعات و آدرس‌های ارائه شده در این مطلب بتواند در چگونگی خرید بلیط اتوبوس برگشت از سفرهای خارجی به شما کمک کند. اما اگر باز هم سوالی در این رابطه داشتید می‌توانید آن را با تیم پشتیبانی سفر ۷۲۴ در میان بگذارید. سفری ایمن و خاطره‌‌انگیز برای شما آرزومندیم.