پیست اسکی دیزین در شمال کوه های تهران و در فاصله 123 کیلومتری جاده چالوس و 71 کیلومتری مسیر شمشک قرار داره. دیزین درسته قدیمی ترین پیست اسکی تهران نیست، ولی از نظر اعتبار و تجهیزات، معتربرترین و مجهزترین پیست اسکی ایران و خاور میانه به حساب میاد. علاوه بر این جزو 40 پیست اسکی مرتفع و پهناور جهانه.

پیست بین المللی اسکی دیزین توسط یک گروه خارجی که به دنبال اکتشاف معدن در بخش البرز مرکزی بودن شناسایی شد. این داستان به سال 1341 برمیگرده. سرپرستی این گروه رو کاظم گیلانپور به عهده داشت که مربی وقت اسکی و قهرمان این رشته ورزشی هم بود. پس از اینکه این منطقه کشف شد، اولین دستگاه تله اسکی سیار نصب و راه اندازی شد تا اعضای تیم ملی بتونن تمرین کنن.

پس از اینکه در سال 1351 جاده احداث شد و کارهای زیربنایی پیست تکمیل شد، پیست اسکی دیزین به صورت کامل مورد بهره برداری و استفاده عموم قرار گرفت.

شش ماه سرد فصل و زمان مناسبی برای اسکی بازیه. پیست اسکس دیزین بالابرهای متعددی داره که از جمله 3 مسیر تله کابین، 2 مسیر تله سی یژ، 23 پیست اسکی بشقابی و 7 تا تله اسکی چکشی داره. مسابقات بین المللی هم به دلیل مجهز بودن این پیست، انجام میشه.

البته تفریح و لذت و هیجان فقط مربوط به فصل زمستان نمیشه و تابستون ها زمین های تنیس و والیبال، پیست سوارکاری، محل پرش با کایت و پیست اسکی روی چمن جزو امکانات و خدماتیه که ارائه میشه.

دو تا هتل یکی مجتمع جهانگردی سه ستاره دیزین که در محل پیست اسکس فعاله و هتل سه ستاره گاجره که با فاصله 3 کیلومتری از دیزین قرار گرفته. نوزده کلبه و شش رستوران هم در محل پیست اسکس دیزین فعالیت میکنن.