نام قبلی میدان انقلاب، میدان 24 اسفند یا میدان مجسمه بوده. میدان انقلاب یکی از میدان های قدیمی و معروف تهرانه و در واقع میشه گفت اصلی ترین میدان این شهره. تندیسی که در مرکز این میدان قرار گرفته بارها عوض شده تا به شکلی که امروز میبینین دراومده. میدان انقلاب به کتاب فروشی ها و اغذیه فروش ی های اطرافش مشهوره.

میدان انقلاب به دلیل مرکزیت و دسترسی اسانی که داره، مکان عبور و مرور افراد زیادیه. علاوه بر انتشارات و کتاب فروشی های فراوانی که تو این محدوده فعالیت میکن، سینماهای معروف و مطرح تهران هم اطراف میدان مستقر شدن. سینما بهمن در ضلع شمال شرقی میدان و سینماهای مرکزی، شهرتماشا و پارس هم در ضلع جنوبی مدان انقلاب قرار گرفتن.

میدان انقلاب محل تجمع و راه پیمایی های زیادی بعد از انقلاب بوده و دارای هویت تاریخی و ملی برای ایرانی هاست.

پیش از انقلاب نام این میدان 24 اسفند بود که به مناسبت زادروز رضا شاه به این نام، نامگذاری شده بود و تندیس رضاشاه در وسط این میدان قرار گرفته بود. پس از انقلاب نام این میدان به میدان انقلاب تغییر داده شد.

برای رسیدن به میدان انقلاب می تونین از مترو استفاده کنین. خط 4 مترو ایستگاهی به اسم میدان انقلاب داره که از قطار باید پیاده بشین. اتوبوس های تندرو مسیر میدان آزادی – تهرانپارس هم از میدان انقلاب عبور میکنن. چون میدان انقلاب از میدان های پر تردد شهره، از نقاط مختلف شهر به این میدن، اتوبوی و تاکسی و خطی مستقیم وجود داره.