ترسناک ترین غار ایران

در نزدیکی شهر دهلران غاری وجود دارد که هنگامی که وارد آن می شوید با شگفتی هایی روبرو می گردید. وارد غار شده اید، و هجومی از پرندگان در حال حرکت به سمت شما هستند. با دقت که نگاه می کنید می بینید پرندگانی طبیعی نیستند و حتی به خفاش هایی که دیده اید شباهت کمی دارند. عجیب و غریب به نظر می رسند. این ها خفاش های نادری هستند که در این غار فقط می توان آن ها را پیدا کرد.

بهتر است بگوییم این یک موزه طبیعی است نه غار! موزه ای که خفاش ها را در آن به تماشا می گذارد. جالب است بدانید در دنیا فقط همین یک غار به این حالت وجود دارد. غاری با حدود پانزده هزار خفاش نایاب. که اجدادشان نیز در این غار زندگی می کرده اند. به قدی ساکن این غار بوده اند و پای خود را به بیرون از غار نگذاشته اند که در طولانی مدت توده هایی عظیم از فضله خفاش ها را در کف و سقف غار تشکیل داده اند. 

وجود این خفاش ها برای کشاورزان سود و منفعت داشته و آن ها از فضله خفاش ها به عنوان کود های تقویت کننده خاکشان استفاده کرده اند. علاوه بر قدمت غار ترسناک بودن غار نیز بر جذابیت آن افزوده است. گردشگران و علاقمندان خفاش ها باید هنگام ورود و بازدید از غار هر انچه که خفاش ها دوست ندارند را رعایت کنند.

 

حتما می پرسید چه چیزی خفاش ها را ناراحت می کند؟ خفاش ها در فضایی زندگی می کنند که سکوت بر آن حاکم است. نه سر و صدایی نه الودگی صوتی وجود دارد. پس هنگامی که وارد غار می شوید نباید خلوت ان ها را به هم بزنید. و زمانی که این اتفاق بیفتد آن ها به صورت دسته جمعی به پرواز در می ایند و آرامش شما را به هم خواهند یخت.

به دهلران که سر زدید و توانستید داخل غار بروید و خفاش ها را ببینید] حتما سری به چشمه های آبگرم دهلران بزنید و استخوانی نرم کنید!

برای سفر به شهر ایلام و سر زدن به این غار ترسناک می توانید خرید بلیط اتوبوس خود را از طریق سامانه سفر724 و به آسانی چند کلیک انجام دهید. در این روش نیازی نیست مستقیما به پایانه مراجعه کنید. فقط شماره بلیط که به تلفن همراهتان پیامک می شود را همراه خود نگهدارید.

خطرناک ترین غار ایران

سم، غاری که خطرناک بودنش به خاطر پیچ و خم هایی تنگ و باریکی است که دارد. به سختی می توان از این تنگناها عبور کرد. زمانی که می خواهید رد شوید شاید حتی نتوانید سر خود را بچرخانید. غاری که با وجود بیش از بیست چاه عمیق در فهرست خطرناک ترین غارها جای گرفته است.

این غار به قدری اسرار امیز است که چند سال پیش غارنوردان توانستند پی به عمق خطر این غار ببرند و آن را برای اولین بار کشف کنند. این غار در استان گلستان و در نزدیکی روستایی به نام نیک نام واقع شده است. رفتن به این غار را به شما توصیه نمی کنیم. چون غارنوردان حرفه ای نیز پس از پیاده روی دو ساعته توانسته اند به این غار خودشان را برسانند.

این غار بسیار مخوف و ترسناک است. دهنه آن پنج تا چهل متر قطر دارد. تا حالا قدمت آن به درستی مشخص نشده است ولی با توجه به اجساد و جمجمه هایی که آنجا پیدا شده است بر قدمت زیاد آن می توان صحه گذاشت.

اسکلت خفاشی که در این غار کشف شده جثه ای ده برار خفاش های معمولی داشته است. و اگر دیواره ها را ببینید اجساد پروانه هایی را در آن شاهد هستید که بر دیواره های غار نقش بسته اند. 

حتما زیبایی های مسحور کننده ای در این غار برای دیدن وجود دارد. ولی بهتر است ذهن خود را از سفر به آن ها پاک کنید.

برای سفر به شهر گرگان و سر زدن به این غار خطرناک می توانید خرید بلیط اتوبوس خود را از طریق سامانه سفر724 و به آسانی چند کلیک انجام دهید. در این روش نیازی نیست مستقیما به پایانه مراجعه کنید. فقط شماره بلیط که به تلفن همراهتان پیامک می شود را همراه خود نگهدارید.