اتوبوس های بزرگراه ها نسبت به قطارها ارزان تر می باشد سوخت این اتوبوس ها گازوئیل است و در مقایسه با اتوبوسهای برقی پر سرعت بسیار كم سرعت ترند و به همین دلیل با قیمت ارزان تری سرویس دهی می كنند. بخصوص در مسیر هایی كه رقایت در سرویس دهی وجود دارد قیمت كرایه ها به مقدار بسیار زیادی تخفیف داده می شود . بهترین خطوط اتوبوس رانی كه این تخفیف ویژه را ارائه می دهد Japan Bus نام دارد که در سرتاسر این کشور به سرویس دهی معروف است.

شرکت های اتوبوسرانی

شركت های اتوبوسرانی بسیار زیادی در ژاپن در حال رقابت با یكدیگر هستند . بعلاوه بسیاری از شركت های اتوبوسرانی محلی نیز در این زمینه فعالیت دارند ولی متاسفانه بسیاری از این شرك تها دارای وب سایت اینترنتی انگلیسی نیستند كه بتوانند مورد استفاده توریسهای خارجی قرار گیرند.

تهیه بلیط اتوبوس

در بیشتر مسیرها سه نوع بلیط در دسترس عموم قرار دارد:  بلیط یك طرفه، دو طرفه رفت و برگشت و بلیط چند منظوره، بلیط های دو طرفه اساسا ده درصد ارزان تر از بقیه انواع بلیط ها هستند و باید ظرف مدت 6 تا 10 روز مورد استفاده قرار گیرند. بلیط های چند منظوره معمولاً شامل چها تا پنج بلیط هستند كه در هر جهت رفت یا برگشت مورد استفاده قرار می گیرند كه در مقایسه با بلیط یك طرفه حدود ده درصد ارزانتر به فروش می رسد، كه این نوع بلیط ها هم باید در زمان مشخص می شود مورد استفاده قرار گیرند كه این مدت حدود سه ماه پس از تاریخ خرید می باشد.

توکیو و گم شدن در ایستگاه های عظیم مترو

ژاپن كشور بسیار امنی است اما مطلب مهمی كه باید گفته شود این است كه خانمها باید در زمان توقف در ایستگا ههای مترو مراقب لباسهای خود باشند كه لای در و پله برقی ها گیر نكند. در طول مسیر مردم یكدیگر را برای سوار شدن به قطار هل می دهند تا اینكه قبل از بسته شدن درها بتوانند سوار شوند بنابراین خانمها باید خیلی مراقب لباس و فرزندان خود باشند كه لای درها و فشار مردم آسیب نبینند. این امر اجتناب ناپذیر است و كسی مقصر نیست چون در آن واحد حدود 20 نفر اطراف شما هستند كه منتظر رسیدن قطار و سوار شدن به آن می باشند. به افراد ناتوان و پیر و بیماران و كودكان توصیه می شود كه در ساعات صبح كه ترافیك سنگین است به هیچ وجه در توكیو به خیابان ها نیایند چون در این ساعات به قدری خیابان ها شلوغ است كه خودروها بدون توجه به عبور مردم در خیابان حركت م یكنند و در این صورت امكان خطر جانی برای این افراد وجود دارد.

سیستم فروش بلیط اتوبوس در ایران چند سالی می شود که به صورت اینترنتی ارائه می گردد. سامانه سفر724، وب سایتی جامع و کامل و دارای مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه است، که با داشتن سرویس هایی از 700 شرکت مسافربری معتبر، امکان انتخاب و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را در اختیار مسافران قرار می دهد.

safar724.com