زمانی که مسافتی طولانی را با اتوبوس طی می کنید، مواردی ضروری را نباید فراموش کنید. همراه سفر724 باشید تا ببینید بهتر است چه چیزهای کاربردی و ضروری همراه خود در سفرهای طولانی اتوبوسی باید بردارید.

تمام شرکت های مسافربری به شما این اجازه را می دهند تا چمدان تان را در  صندوق زیر اتوبوس بگذارید. اما تا زمانی که به مقصد برسید و بخواهید پیاده شوید هیچ دسترسی به کیف یا چمدان تان نخواهید داشت. پس بهتر است چمدان شما قفل داشته باشد تا با خیال آسوده سفر کنید.

ولی شما اجازه دارید وسایل کمی را هم داخل اتوبوس بیاورید. پس بهتر است مواردی را همراه خود بردارید که به کارتان می آید و کمک می کند مسافت طولانی اتوبوسی آسانی را تجربه کنید.

همراه سفر723 باشید تا با این موارد آشنا شوید و در چک لیست سفرهای اتوبوسی خود حتما آن ها را همراه خود بردارید.

۱.پتوی نازک مسافرتی

برخی اوقات سرمای کولر کمی اذیت کننده می شود، داشتن چیزی که خودتان را با آن بپوشانید خیلی خوشایند خواهد بود. اگر هم نمی خواهید پتو بردارید که فضای زیادی را می گیرد، می توانید یک سال بلند نخی همراهتان بردارید.

۲. بالش سفری

بالش های بادی اغلب گزینه های مناسب در سفرهای اتوبوسی هستند. می توانید از بالش های فشرده استفاده کنید، این بالش ها از این جهت مناسب هستند که پس از استفاده فضای بسار کمی در کیف شما را اشغال خواهند کرد.

۳. لباس راحتی

پوشیدن لباس های راحتی به شما این امکان را می دهد تا لباس هایتان را حتی در فضایی کوچک تعویض کنید. شلوارهای نخی و گشاد و تاپ ها و تی شرت های دم دستی راحتی برای پوشیدن به شما توصیه می شود.

4. میان وعده

رانندگان اتوبوس اغلب برای وعده های غذایی در مسیر توقف می کنند، اما ممکن است زمانیکه شما گرسنه هستید توقف نکنند. و شما چاره ای ندارید جز اینکه در فست فودها یا ایستگاه های گاز چیزی برای خوردن تهیه کنید.

اغلب اتوبوس ها به مسافران اجازه خوردن در اتوبوس را می دهند. پس در این حالت با خودتان میان وعده هایی را بردارید که بتوانید رفع گرسنگی کرده و از خوردن ان ها نیز لذت ببرید.

۵. بطری آب آشامیدنی

اگر بطری آب را فراموش کنید، حتما در فواصل بین ایستگاه های استراحت آب بدنتان را از دست خواهید داد. پس حتما همراه خود بطری آب بردارید، به ویژه در سفرهایی که نمی دانید دقیقا چه زمانی اتوبوس برای خرید و تغذیه توقف خواهد کرد.

اگر اتوبوس مجهز به دستشویی نیست در مصرف آب زیاده روی نکنید.

۶. سرگرمی

شرکت های مسافربری مشابه دااخل یک کشور حتی می توانند برنامه های سرگرم کننده متنوعی برای مسافران داشته باشند. بعضی ها اینترنتی وای فای دارند، بعضی ها تلویزیون های مجزا با حق انتخاب فیلم دارند.

بعضی از اتوبوس ها هم هیچ نوع سرگرمی ندارند.

زمانی که برنامه ریزی می کنید چه برنامه سرگرم کننده ای برای سفر اتوبوسی طولانی مدت داشته باشید، هدفون، کتاب های الکترونیکی، فیلم و یا هرچیزی که مانع کسالت شما در سفر می شود را همراه خود بردارید.

پاوربانک سیار همراه خودتان داشته باشید تا در صورت نیاز گوشی خود را شارژ کنید.

۷. سوت

سوت یکی از وسایلی هست که امیدواریم به آن نیاز پیدا نکنید. امادر سفرهایی که خانوم تنهاست و همراهی ندارد، ایده بدی به نظر نمی رسد. زمانی که بغل دستی تان به طور نامناسبی با شما رفتار می کند، او را تهدید می کنید که در سوت خود خواهید زد تا راننده را از موضوع آگاه سازید. اگر تنها سفر می کنید به شما توصیه می کنیم در ردیف های جلویی اتوبوس بنشینید، امنیت بیشتری خواهید داشت.

۸. برنامه GPS

هیچ چیز بدتر از این نیست که به مقصد رسیده باشید و ندانید که کجای شهر هستید و چطور باید مسیر خود را پیدا کنید. با استفاده از گوگل مپ می توانید ببینید کجا هستید و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصدتان کجاست. ترافیک و مسیرهای دسترسی را به آسانی می توانید ببینید.

۹. عینک آفتابی

بدون عینک آفتابی شما به سختی می توانید به نور زننده آفتاب خیره شوید. همچنین از عینک به جای چشم بند هم موقع خواب می توانید استفاده کنید.

۱۰. چشم بند

اینکه چه چیزی به شما کمک می کند تا بخوابید، به شما بستگی دارد. اما بدانید خوابیدن در وسیله نقلیه در حال حرکت که علاوه بر شما 50 نفر دیگر هم در آن حضور دارند کمی متفاوت از اتاق خواب شما خواهد بود.

۱۱. بسته های دستمال کاغذی

این ها در هر سفر از ضروریات هستند. هرگز کر نکنید دستشویی های سر راه دستمال خواهند داشت. بنابراین داشتن یکی دو بسته از این دستمال ها کاری منطقی به نظر می رسد.

۱۲. ضدعفونی کننده دست ها

با ضدعفونی کردن دست هایتان با محلول ضدعفونی کننده می توانید سفری سالم در جاده ها داشته باشید.  دستمال مرطوب ها گزینه بیار مناسبی هستند که می توانند جایگزین دوش نیز باشند.

۱۳. چمدان مسافرتی

مثل سفرهای هوایی شما اجازه دارید که چمدانی را با خود همراه داشته باشید که در صندوق اتوبوس می توانید به امانت بگذارید، و می توانید یک کیف دستی کوچک تر با خود بردارید و داخل اتوبوس ببرید. در نظر داشته باشید که شما تا رسیدن به مقصد دسترسی به چمدانی که داخل صندوق گذاشته اید نخواهید داشت، پس هر آنچه لازم دارید همراه خود بردارید.

۱۴. لوازم راحتی

شما مسیر طولانی در اتوبوس خواهید بود. پس هر آنچه به شما کمک می کند در این سفر راحتی بیشتری داشته باشید را همراه خود بردارید. پتو، لباس راحتی، دستمال کاغذی، چشم بند و هرچیزی که به راحتی بیشتر شما در سفر کمک می کند.

safar724.com