پل های معلق هر کجا که باشند دیدن شان همیشه برای اهل سفر و گردش جذابیت دارد. اگر یکی از این پل ها نزدیک محل اقامت شماست حتما تجربه عبور از پل معلق را به تجربیات گردشری خودتان اضافه کنید. عبور از این پل ها با هیجانی همراه است که می تواند فکر را کمی از آشفتگی ها و افکار روزمره جدا کند.

جالب است اگر بدانید بزرگ ترین پل معلق و یا به عبارتی معلق ترین پل خاورمیانه در ایران قرار گرفته، در استان اردبیل و هشت کیلومتری شهری زیبا و سرسبز به نام مشکین شهر.

همین آخر هفته اسباب و لوازم سفر را مهیا کنید و اگر اهل استان اردبیل هستید و یا در استان های همجوار ساکنید سفری یک روزه و اگر مسافت دوری تا این شهر دارید سفری چند روزه را تدارک ببینید.

دوست دارید از مشخصات فنی پل معلق مشکین شهر بدانید؟

پل معلق مشکین شهر 2 متر عرض و 365 متر طول دارد. این پل 80 متر از کف دره خیاوچایی ارتفاع دارد. ارتفاع دکل پل ۲۱ متر و عمق کابل ۱۲ متر با کابل‌های ۷۰ میلی‌متری فولادی است. امنیت این پل مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است. پل معلق مشکین شهر طی مدت زمان نه ماهه ساخته شده است.

این پل علاوه بر طولانی بودن، بیشترین ارتفاع را در میان پل های معلق کشور به خود اختصاص داده است. به زودی در حاشیه این پل امکانات گردشگری و رفاهی نیز از قبیل هتل، استخرهای آبگرم، پیست های متنوع از جمله اسکی، اسب سواری ، ارابه رانی و دوچرخه سواری احداث خواهد شد تا مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از این طبیعت بکر و همچنین پل بی نظیر لذت بیشتری ببرند و خاطره این سفر در ذهن آن ها ماندگار شود.

زیبایی های منطقه مشکین شهر و استان اردبیل و ساخته شدن پل معلق باعث شده است این منطقه به قطب گردشگری استان اردبیل تبدیل شود. افرادی به بازدید از این پل آمده اند که نامی از مشگین شهر نشنیده بودند ولی به واسطه بازدید از مهیج ترین پل خاورمیانه قدم به این منطقه گذاشتند و با این شهر آشنا شدند.

باعث افتخار است که این پل تماما توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است. علاوه بر زیبایی پل، امنیت آن نیز طبق استانداردهای بین المللی اجرا شده است.

شاید خیلی از شماها با مشکین شهر آشنایی ندارید و مسیر دسترسی این شهر سرسبز و زیبا را نمی دانید.

آشنایی بیشتر با مشکین شهر برای علاقمندان پل معلق

مشکین شهر در فاصله ای نود کیلومتری از استان اردبیل واقع شده است که جمعیتی بالغ بر صدو پنجاه هزار نفر دارد. جاذبه گردشگری مشکین شهر فقط پل معلق نیست، چشمه های آب گرم معروف، کوهستان های زیبا و جنگل های ارسباران از دیگر دیدنیهای طبیعی این شهر زیبا هستند.

مسیر دسترسی به مشکین شهر و پل معلق

با هواپیما

نزدیک ترین فرودگاه به مشکین شهر، فرودگاه بین المللی اردبیل است. پس از خروج از فرودگاه تاکسی های دروازه مشکین شهر را می توانید پیدا کنید و پس از رسیدن به مقصد می توانید از تاکسی ها برای رفتن به داخل شهر و یا پل معلق استفاده کنید.

برای مسیر فرودگاه تا دروازه مشکین شهر از اتوبوس های شرکت اتوبوسرانی نیز می توانید استفاده کنید. داخل شهر که پیاده شوید صدای رانندگان تاکسی را می شنوید که آماده رساندن شما تا پل معلق هستند.

با ماشین شخصی

شما می توانید از اردبیل یا تبریز به مشکین شهر سفر کنید. ما به بررسی مسیرهای هر دو مبداء می پردازیم:

از اردبیل:

اردبیل تا مشگین شهر تقریبا 97 کیلومتر فاصله است. که حدود یک ساعت و بیشت دقیقه طول می کشد..

 

از تبریز:

از تبریز تا مشکین شهر 172 کیلومتر فاصله است و حدود دو ساعت و نیم طول می کشد.

با اتوبوس

سرویس هایی از اردبیل و تبریز به مشکین شهر وجود دارد. مشکین شهر پایانه مسافربری دارد که در میدان جانبازان این شهر واقع شده است. با خرید بلیط اتوبوس می توانید به این شهر و از طریق زمینی سفر کنید.

در سفر به مشکین شهر به جز کباب توصیه میکنیم سراغ غذای دیگری نروید، چون شهرت این شهر به گوشت سالم گوسفندی است. آبگوشت هم از غذاهای لذیذی است که می توانید طعم متفاوت آن را در مشکین شهر تجربه کنید.

safar724.com