سفر به ارمنستان در سال نوی میلادی

در اکثر کشورهای جهان کریسمس و سال نوی میلادی در دو روز مجزا جشن گرفته می شوند. جالب است بدانید در خصوص ارمنستان این مطلب صدق نمی کند. در ارمنستان به دلیل تأثیری که جماهیر شوروی بر تاریخ این کشور گذاشته، کریسمس و جشن سال نوی میلادی در یک روز برگزار می شوند. بر اساس افسانه ها یک "ماتوشکا" (اصل کلمه ریشۀ روسی دارد به معنی مادربزرگ)  در شب کریسمس برای کودکان درست کار یک هدیه می آورد. این افسانه ریشۀ دینی دارد. اما نکته اینجاست که دولت کمونیست آن زمان به دلیل مذهبی بودن این افسانه آن را تغییر داده و یک پدربزرگ را جایگزین ماتوشکا می کند. در ادامه نیز جشن سال نوی میلادی و کریسمس را ادغام می کند.

اگر می خواهید در این روزهای شاد تنها با هزینه ای مناسب در جشن کریسمس و سال نو میلادی حضور داشته باشید مطمئن باشید ارمنستان کاملا مقصدی ارضاء کننده است.

برای خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان میتوانید از سرویسهای موجود در سفر 724 استفاده کنید

سفر به استانبول (ترکیه) در سال نوی میلادی

شاید در بین شهرهایی که سال نوی میلادی را جشن می گیرند، استانبول اولین شهری نباشد که به ذهنتان می آید اما بر خلاف آنچه فکر می کنید به دنبال صنعت پیشروی توریسم در این شهر، استانبول به یکی از پر جاذبه ترین مراکز گردشگری در این ایام تبدیل شده است. جالب اینجاست که موجبات این امر در کشوری فراهم شده است که دین اکثریت آن اسلام است و طبیعتا کریسمس و جشن سال نو یکی از رسوم این مردم نبوده است. استانبول شهری شرقی با تفریحات غربی می باشد.

ترکیه مردمانی دارد که به خصوص اگر موضوع در راستای جشن و شادی باشد، بسیار راحت خود را با موضوعات روز دنیا وفق می دهند. سال نو میلادی نیز از این امر مستثنی نیست. در این روز ترک ها بیرون می آیند و خود را در آتش بازی های شب رها کرده و در جشن هایی که در جای جای شهر برگزار می شوند، شرکت می کنند.

مطمئن باشید یکی از بی رقیب ترین جاهایی که می توانید شادترین ساعات سال نو را در آن سپری کشتی کروز بسفر است. این کشتی که شما را از اسکله در ساعت 7 عصر سوار کرده، بر روی آب های آرام این رودخانه تا ساعت 3 صبح به شما سرویس می دهد. از جمله سرویس هایی که در این 8 ساعتِ به یادماندنی در اختیار شما قرار می گیرند می توان به میزهای پر تنوع غذا و نوشیدنی ها، ساعت های شاد جشن و شادی و گذراندن دوست داشتنی ترین دقایق در کنار خانواده و در فضایی دلنشین اشاره کرد.

برای خرید بلیط اتوبوس به استانبول میتوانید از سرویسهای موجود در سفر 724 استفاده کنید

سفر به تفلیس (گرجستان) در سال نوی میلادی

این روزها وقتی از خیابان های تفلیس گذر کنید، متوجه خواهید شد که به دیدنی های شهر، علاوه بر جاذبه های تاریخی و ساختمان های مدرن، زیبایی های دیگری نیز اضافه شده که نویدبخش یک آغاز و پایان است. پایان یک سال، با تمام خاطرات تلخ و شیرین و آغاز سالی با همه امیدها و آرزوهایش.

همه ساله با نزدیک شدن سال نوی میلادی، خیابان ها، معابر و میدان های تفلیس با درختان تزئین شده ی کاج آراسته می شود که جلوه و شکوه خاصی به شهر می بخشد.

در این ایام، مردم از هر طبقه ی اجتماعی خود را آماده استقبال از سال نو و برگزاری جشن های کریسمس می کنند. شهر از جشن و سرور، برگزاری کنسرت ها و برنامه های تفریحی پر می شود.

در روز اول ژانویه کارناوال شادی بر پا شده و از طرف دولت گرجستان از کلیه کشور های دنیا هنرمندان جهت هنر نمایی دعوت می شوند در آن شب بیاد ماندنی همیشه کنسرت رایگان برای شادی مردم  در تفلیس و باتومی به پا گردیده و شهر غرق شادی می شود.
 روز دوم ژانویه روز شانس و اقبال است، در این روز مهم سال عشاق به یکدیگر هدیه داده و آن شب را تا صبح زنده نگه میدار ند.

برای خرید بلیط اتوبوس به گرجستان میتوانید از سرویسهای موجود در سفر 724 استفاده کنید

شما می توانید به آسانی بلیط اتوبوس به مقصد این کشورها را از سامانه سفر724 تهیه کنید و جشن سال نوی میلادی را با خاطره ای خوش سپری نمایید.

safar724.com