اگر بازنشسته شده اید و دنبال مکانی برای گذراندن این دوران هستید، مجبور نیستید مثل بقیه به فلوریدا سفر کنید. دوران بازنشستگی می تواند فرصت بسیار مناسبی برای کاوش مکان های جدید و آشنایی با فرهنگ های جدید باشد. به خصوص که شما دیگر نگرانی های کاری و مصاحبه های شغلی را ندارید.

اما اگر می خواهید از سال های طلایی خود به عنوان فرصتی برای کاوش دنیا استفاده کنید، مواردی وجود دارند که هر فرد بازنشسته ای قبل از انتخاب مقصد نهایی سفرش باید به آن ها فکر کند. دسترسی به مراکز خدمات درمانی خوب، هزینه های پایین زندگی و محیطی بکر و زیبا از جمله مواردی هستند که باید در نظر بگیرید.

و مهم تر از همه این ها باید کشوری که انتخاب می کنید، بایت دریافت ویزا مشکلی نداشته باشید و به آسانی بتوانید ویزای آن کشور را دریافت کنید و همچنین هر موقع خواستید بتوانید بدون کوچک ترین دردسر و مشکلی به کشورتان برگردید.

۱.بلیز (Beliz)

اگر می خواهید به کشورهای جنوبی آمریکا سفر کنید ولی زبان اسپانیایی را خوب بلد نیستید، نگران نباشید. به بلیز بروید. کشوری انگلیسی زبان که پذیرای بازنشستگان زیادی است و شرایط بسیار مناسبی برای گردشگران بازنشسته دارد.

بلیز برنامه بازنشستگی ارائه می کند که در آن بازنشسته ها می توانند مدت زمان کامل بازنشستگی را در انجا سپری کنند. همچنین انگیزه های دیگری برای گذراندن دوران بازنشستگی در این کشور وجود دارد از قبیل معافیت مالیاتی و عوارض وارداتی. در بلیز می توانید پناهگاه های حیات وحش، صخره های مرجانی را ببینید و یا فارغ از همه این ها در کایو با فرهنگ اسپانیایی – انگلیسی روزگار خوشی را سپری کنید.

این کشور نقاط ضعفی هم دارد، کشور پیشرفته ای نیست و حتی پیشنهاد می شود زمانی که وارد این کشور می شوید حتما به هپاتیت و تیفوئید خودتان را واکسینه کنید. اما در کل بلیز شرایطی را فراهم کرده است که پذیرای مسافران خارجی است.

۲. کانادا (Canada)

اگر نمی خواهید جای خیلی دوری بروید، کانادا گزینه خوبی است. فرهنگ کانادا خیلی شبیه امریکایی هاست. کانادا زیرساخت ها و مراکز درمانی مناسبی دارد. فراموش نکنید کانادا هم مثل امریکا تنوعی از فرهنگ ها را در خود جای داده است.

تنها چالشی که برای رفتن به کانادا با آن مواجه می شوید گرفتن ویزا است. کانادا ویزای بازنشستگی ندارد. و برای افرادی که برای کار کردن به این کشور می آیند ویزای دائم اعطا می کند. اگر دارای تحصیلات عالی هستید و پس انداز کافی دارید، نگران گرفتن ویزا نباشید.

۳. ایرلند (Ireland)

با توجه به نزدیکی فرهنگ ایرلندی ها به آمریکایی ها، جالب است بدانید که بسیاری از بازنشستگان امریکایی دوست دارند دوران بازنشستگی را به کشور آبا و اجدادی شان برگردند. زندگی در ایرلند هم مزایای اروپایی بودن این کشور را دارد و هم اینکه برخلاف دیگر کشورهای اروپایی آنقدر گران نیست. ایرلند ترکیبی از تمدن ادبی به همراه زیبایی است که فرصت گردش کوتاهی به لندن یا پاریس را به شما می دهد.

اگر پدربزرگ یا مادربزرگ شما از ایرلند مهاجرت کرده است، شما شهروند ایرلندی به حساب می آیید. همچنین می توانید برای اقامت سه ماهه اقدام کنید و پس از اتمام دوره برای اقامتی طولانی تر می توانید اقدام کنید.

۴. تایلند (Thailand)

چالش برانگیزترین کشور در این لیست تایلند است. برای زندگی کردن در این فرهنگ عجیب غریب و بیگانه لازم است که زبان این کشور را یاد بگیرید تا از این کشور شرقی آسیای جنوبی لذت مضاعفی ببرید. برخی از فرهنگ ها به قدری عجیب و غریب است که در دنیا به توضیح و تشریح آن ها پراخته شده است.

تایلند کشور فوق العاده ارزانی است که مهاجرانی را از سرتاسر دنیا می پذیرد. اگر دنبال جایی هستید که بیشتر حس خانه را به شما بدهد، چیانگ مای گزینه بسیار مناسبی است. می توانید کارگران جوان، بازنشسته ها و تایلندی ها را ببینید که با هم ترکیب شده اند و این موضوع می تواند دید تازه ای به شما بدهد.

۵. کاستاریکا (Costa Rica)

این جزیره ی کارائیبی به یکی از مکان های مناسب بازنشستگی در دنیا مطرح است. کاستاریکا هم مانند بلیز شرایط و برنامه های بازنشستگی را جهت جذب بازنشستگان پیشنهاد می کند. تا حدی که برنامه های تامین اجتماعی منظمی برای اقامت دائم و بازنشستگی در کاستاریکا پیشنهاد شده است.

علاوه بر بسته پیشنهادی بازنشستگی، آثار باستانی طبیعی دیگری نیز دارد که در دنیا نمونه های ان را نمی توان پیدا کرد. این کشور اعلام کرده است که نیروی برق اش را از منابع تجدیدپذیر به دست می آورد  و بالاترین سطح زندگی را در کارائیب دارا است. کاستاریکا از دیگر کشورهای کارائیبی گران تر است اما در مقایسه با کشورهای غربی بسیار ارزان می باشد.

safar724.com