سفر بهترین زمان برای کتاب خواندن است. خصوصا اگر قرار باشد ساعت های طولانی در اتوبوس باشی، فضایی محدود که تقریبا نمی توان کاری کرد جز گپ زدن با دوستان و همسفران که البته در جای خود جالب و جذاب است، ولی حتما تجربه کرده اید که گاهی دیگر هیچ کس حرفی برای گفتن ندارد و تو می مانی و لحظاتی با یار مهربان، کتاب.

برای کتاب خواندن در سفر 2گزینه پیشنهاد می‌کنیم. پیش از این دو گزینه، باید چند روز قبل از سفر فکر کرده باشید که دوست دارید چه کتابی بخوانید؟ چه کتابی مدت‌ها ذهن‌تان را مشغول کرده است و برای خواندن آن زمان لازم را پیدا نکرده‌اید؟ سفر724 در پیدا کردن و معرفی کتاب های مناسب سفر به شما کمک خواهد کرد. پس با خیال راحت سراغ مرحله بعدی بروید.

اگر از کتاب به معنی سنتی آن، یعنی کتاب کاغذی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که کتابی کم‌ قطرتر انتخاب کنید تا کوله‌بارتان را سنگین نكند. فراموش نکنید که قصد شما سفر کردن است نه كتاب خواندن، مطالعه در سفر یک فعالیت جنبی است و نباید کل سفر را تحت تاثیر قرار دهد.

اما پیشنهاد می‌کنیم ‌برای کتابخوانی از ابزارهای الکترونیکی جدید بهره ببرید. به عنوان مثال هم ‌اکنون بسیاری از نسخه‌های الکترونیک کتاب‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه قابل دریافت و مطالعه است. این پیشنهاد خوبی است و هیچ سنگینی هم برای شما ندارد.

گزینه دوم، کتاب‌های صوتی هستند. این روزها کتاب‌های صوتی در اینترنت فراوان وجود دارد. علاقه مندانی هستند که کتاب را با صدای خودشان خوانده‌اند و با فرمت‌های قابل دانلود روی گوشی‌های همراه یا سایر پِلِیِرها گذاشته‌اند و کافی است که شما این فایل‌ها را دانلود کنید تا این بار یار مهربان به شکلی متفاوت همراه‌تان باشد.

این روزها ابزارهای دیجیتالی در زندگی ما حضوری چشمگیر دارد؛ پس چه بهتر که از این تکنولوژی برای اعتلای دانش خود استفاده کنیم؛ کتابخانه دیجیتالی چه به شکل فایل متن و چه به شکل فایل صوتی بهترین گزینه است که می‌توانید برای سفرهای اتوبوسی انتخاب کنید؛ سفر724 کتاب هایی در هر سه فرمت را معرفی خواهد کرد. کافی است‌ در کانال تلگرام سفر724 (@safar724) عضو شوید تا به این قسمت دسترسی داشته باشید؛ سفر724 کتاب هایی در زمینه های مختلف که بتواند تمامی سلیقه ها را در بر بگیرد به شما معرفی خواهد کرد.

ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که با مطالعه در حین حرکت سردرد می گیرند. دلیل این مساله آن است که برای مطالعه لازم است چشم ها روی نوشته ها ثابت و متمرکز شوند اما در هنگام حرکت نوشته ها هم جابجا می شوند بنابراین تمرکز چشم ها بر روی نوشته مشکل بوده و این حالت باعث ایجاد خستگی در چشم ها می شود. که توصیه ما به شما گوش دادن به فایل صوتی کتاب است.

با یار مهربان، اوقاتی خوش را در اتوبوس سپری کنید.