کلان شهر اهواز در استان خوزستان در جنوب کشورمان ایران قرار گرفته است. شهری که جاذبه های گردشگری آن سالانه مسافران زیادی را به خصوص در زمستان و آب و هوای خنک به سمت خود می کشد. اهواز به داشتن رود و پل های زیبا معروف است.

در زمان های قدیم این شهر از آبادانی و نعمت های طبیعی فراوانی برخوردار بوده است. تاریخ شاهد تاخت و تازهای و جنگ های زیادی در این شهر بوده که باعث شده اهواز زیبایی های خود را از دست بدهد، ولی به مرور زمان دوباره آبادانی خود را به دست آورده است. 

برای سفر به اهواز، این شهر زیبا و پر از رود و پل های زیبا می توانید سفری به یاد ماندنی و آسان را تجربه کنید. کافیست بلیط اتوبوس خود را با قیمیت مناسب تهیه کنید و راهی سفر شوید. خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی از سامانه سفر724 به شما این امکان را می دهد تا بدون اینکه راهی پایانه های شلوغ شوید، از منزل یا محل کار بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.وارد سامانه شوید و مبداء و مقصد خود را انتخاب کنید و با مشخص کردن تاریخ سفر و طی چند مرحله ساده شماره بلیط اتوبوس خود را دریافت کتید. در حال حاضر شرکت های مسافربری معتبر کشور از طریق این سامانه سرویس های خود را در اختیار مشتریان قرار داده اند. 

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از تهران به اهواز،  بلیط اتوبوس تبریز به اهواز، کرج به اهواز، کرمانشاه به اهواز و یا اطلاع از دیگر مسیرها و سرویس های موجود به اهواز و سفرهای بالعکس وارد سامانه سفر724 شوید و بلیط اتوبوس خود را به آسانی خریداری کنید. 

شهر اهواز موقعیت جلگه ای دارد که در این نوع آب و هوا و شرایط پوشش گیاهی کمی رشد و نمو می کند. همچنین آب و هوای گرم را می توان از عواملی دانست که اجازه سرسبزی بیشتر به این پوشش گیاهی نمی دهد. دمای هوای اهواز از 5 درجه در زمستان تا 50 درجه در تابستان متغیر است.

سراغ جاذبه های گردشگری اهواز می رویم. جاذبه هایی که هم طبیعت، هم تاریخ و هم مذهب و فرهنگ را در برمی گیرند. رود پرآب کارون که از مرکز این شهر می گذرد از کوه های بختیاری سرچشمه می گیرد و وارد خلیج فارس می شود. این رود علاوه بر جلوه و زیبایی که به شهر داده است به کشاورزی شهر کمک فراوانی کرده و دلیل عمده گردشگری و توریست پذیری اهواز نیز رود کارون می باشد.

شهر اهواز طولانی ترین رود کشور را در خود جای داده است که هم جاذبه گردشگری این شهر به شمار می رود و هم در تامین آب آشامیدنی منطقه نقش مهمی ایفا می کند.

پل های شهر اهواز که روی کارون مستقر شده اند به 8 عدد می رسند. پل سیاه، پل سفید، پل چهارم، پل پنجم، پل ششم (پل فولاد)، پل هفتم و هشتم بر روی کارون چشم انداز ویژه ای ایجاد کرده اند. 

پل سفید که توسط مهندسان آلمانی ساخته شده،از  بزرگترین پل ها فولادی جهان است که در این شهر چشم بیننده را به حیرت و شگفتی می آورد. 

طولانی ترین آبشار مصنوعی نیز در اهواز قرار دارد، که زیبایی منحصر به فردی دارد. به پل هفتم که رسیدید می توانید این پل را ببینید. فواره های ساخته شده به صورت رنگی و نوارهایی که به رقص در می آیند چشم نداز زیبایی را ایجاد می کنند که نه تنها گردشگران را به تماشای پل دعوت می کند که اهالی اهواز نیز آخر هفته های خود را در این مکان دیدنی سپری میکنند.

اگر از تماشای حیوانات لذت می برید تماشای باغ پرندگان را به شما توصیه می کنیم. پارک جنگلی گمبوئه از طبیعت های بکر اهواز و مکانی تفریحی می باشد که استراحتگاه اهوازی ها در هوای گرم و طاقت فرساست. روزهای آخر هفته و تعطیلات می توان خانواده ها را دید که به گشت و گذار و تفریح در این مکان پرداخته اند.

چنانچه از علاقمندان دیدنی های آثار باستانی و تاریخی هستید به شما بازدید از معین التجار، سرای عجم، خانه دادرس، خانه نفیسی، کوشک حمیدیه و دانشسرای مقدماتی را پیشنهاد می کنیم.

آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازی که دانشمند و فقیه سده سوم هجری بود 

از جاذبه های مذهبی شهر آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازی است كه كنار رود كارون قرار گرفته است. علی ابن مهزیار اهوازی از فقها، محدثان و دانشمندان مشهور و بنام شیعه سده سوم هجری بوده است.

هر شهری آداب و روسم خاصی دارد که نشانگر تاریخچه و فرهنگ آن شهر می باشد. این آداب و رسوم از دیر باز مورد علاقه گردشگران بوده و برای جذب توریست و مسافر هر ساله مراسم خاصی در اهواز برگزار می شود. در این شهر تاریخی هر ساله پانزدهم ماه رمضان کودکان تن پوش خاصی بر تن می کنند و راهی کوچه ها می شوند، در حالیکه آواز می خوانند مردم را به بیرون خانه ها می کشانند و از آن ها عیدی می گیرند. 

آوازهایی که خود مردم نیز آن ها را حفظ شده اند. ما آمده ایم، با کیسه ها، در بگشایید در بگشایید، ودر آن کیسه ها هدیه بگذارید. و بهترین قسمت در گردشگری خرید سوغات و هدیه می باشد. اهواز علاوه بر شیرینی های خاص و خوشمزه صنایع دستی مختص خود را نیز دارد که می توان از آن ها به عنوان سوغات خریداری کرد. خرما محصول عمده و اصلی این شهر است که تنوعی از انواع شیرینی و کلوچه و کیک های خرمایی را می توان در این شهر پیدا کرد. قالیبافی، عبا، چادر، چادر شب، چاقو و مینا کاری و قلم کاری اهواز را حتما در سفرهایتان تهیه کنید.

غذا همیشه مورد توجه گردشگران بوده است، سفر را نمیتوان جدا از تجربه غذا و خوراکی در نظر گرفت و نمی توان نام اهواز و جنوب کشور را شنید و نامی از قلیه ماهی نبرد. غذایی که به دلیل استفاده از چاشنی ها و سبزیجات معطر و طبخ بخصوصی که دارد توانسته علاقه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. 

خوردن مفطح یكی دیگر از غذاهای محلی اهواز را كه از برنج و گوشت به همراه سبزیجات و سایر مخلفات درست می شود را به شما توصیه میکنیم. این غذا در سینی بزرگی ریخته و تزئین می شود و با مان سینی جلوی مهمان قرار می گیرد.

برای سفر به اهواز، این شهر زیبا و پر از رود و پل های زیبا می توانید سفری به یاد ماندنی و آسان را تجربه کنید. کافیست بلیط اتوبوس خود را با قیمیت مناسب تهیه کنید و راهی سفر شوید. خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی از سامانه سفر724 به شما این امکان را می دهد تا بدون اینکه راهی پایانه های شلوغ شوید، از منزل یا محل کار بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.وارد سامانه شوید و مبداء و مقصد خود را انتخاب کنید و با مشخص کردن تاریخ شفر و طی چند مرحله ساده شماره بلیط اتوبوس خود را دریافت کتید. در حال حاضر شرکت های مسافربری معتبر کشور از طریق این سامانه سرویس های خود را در اختیار مشتریان قرار داده اند. 

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از تهران به اهواز،  بلیط اتوبوس تبریز به اهواز، کرج به اهواز، کرمانشاه به اهواز و یا اطلاع از دیگر مسیرها و سرویس های موجود به اهواز و سفرهای بالعکس وارد سامانه سفر724 شوید و بلیط اتوبوس خود را به آسانی خریداری کنید. 

safar724.com