سفر کردن در دوران جوانی می تواند یکی از بهترین فرصت های زندگی باشد. اینکه آدم قبل از شکل گیری شخصیتش، آدم هایی با فرهنگ متفاوت را ببیند و با شیوه های مختلف زندگی آشنا شود، تاثیرات خیلی مثبتی روی طرز فکر و رفتار آدم دارد. در دوران جوانی هم نباید منتظر نشست تا کسی بیاید، دست آدم را بگیرد و دنیا را نشانش بدهد. کسی که ارزش سفر کردن را بداند، طوری برنامه ریزی می کند که حتما سفر را در برنامه های خود داشته باشد. بلیط اتوبوس، هواپیما و یا هر وسیله نقلیه که دلتان میخواهد را انتخاب کنید و به خلق خاطرات جدید بپردازید.

این مطلب برای همراهان سفر724 تهیه شده است تا دوباره تاکیدی داشته باشیم بر اینکه تا جوان هستید به مسافرت بروید.

1. سفر کردن دید شما را نسبت به دنیا تغییر می دهد.

با دیدن نقاط مختلف دنیا، اول از همه می فهمید چه چیزی در زندگی خود کم دارید، و برای جبران جای خالی آن تلاش می کنید. با سفر کردن، تمایلاتتان برای مراقبت از کره زمین و داشتن یک دنیای بی مرز بیشتر میشود و این یعنی شروع زندگی صلح جویانه!

2. سفر کردن دید شما را نسبت به آدم های مختلف تغییر می دهد.

متاسفانه فرهنگ برخی از کشورها محدود مانده و هیچ توسعه ای نیافته است. افراد این جامعه زمانی که سفر می کنند، در مورد فرهنگ های دیگر یاد می گیرند. متوجه می شوند که با توسعه روابط  اجتماعی و برقراری ارتباط زندگی مفهوم بهتری پیدا می کند. حتی دوستی با افرادی که شبیه شما نیستند کمک بیشتری به شما می کند تا مهارت هایی را یاد بگیرید که خودتان هیچ موقع قادر به انجام آن ها به تنهایی نبودید.

3. سفر شما را فروتن می سازد.

زمانی که از محدوده همیشگی پا را فراتر می گذارید، با اتفاقات و روش های متفاوت زندگی روبرو می شوید. شاید در جایی که زندگی می کنید فرد شناخته شده ای باشید، اما وقتی سفر می کنید، می بینید در برابر اینهمـــــه آدمی که دور تا دور این کره خاکی زندگی می کنند، شما هم یک نفر به ارزش بقیه هستید. این موضوع باعث می شود خیلی زودتر از هم سن و سال هایتان بفهمید که اطلاعات کمی در باره دنیا دارید.

4. سفر کردن شجاعت امتحان کردن چالش های جدید را به شما می دهد.

درسفر آدم با انواع و اقسام شرایط می تواند مواجه شود. وقتی به نقطه ای می رسید که می بینید هیچ چیز به گونه ای نیست که شما به آن عادت داشتید، تصمیم می گیرید راهکاری برای عبور از این موانع پیدا کنید. این  موضوع رفته رفته قدرت شما را در برطرف کردن مشکلات جدید بالا می برد و به شما اعتماد به نفسی می دهد که در زندگی خیلی به کارتان خواهد آمد. 

5. سفر کردن حس انسان دوستانه را برای پایان دادن به دردهای انسان های جهان بر می انگیزد.

با سفر کردن، آدمی قدر زندگیش را بیشتر می داند! خیلی از آدمها هستند که شب و روزشان را به قدری سخت می گذرانند که در تصور آدم هایی که آسوده زندگی می کنند هم نمی گنجد. با دیدن شرایط زندگی مختلف، شما همیشه دوست دار صلح و پایان دادن به فقر و جنگ خواهید بود.

6.  سفر کردن اطلاعاتتان را بیشتر می کند.

اگر هیچ وقت از زنگ تاریخ یا جغرافیا لذت نمی بردید، سفر کردن باعث می شود بتوانید به طور تجربی این اطلاعات را کسب کنید. در واقع هر سفر مجموعه ای از اطلاعات کاربردی و به درد بخور را در قالب اتفاقات جذاب به شما یاد می دهد، و این رفته رفته شما را به یک آدم تحصیل کرده تبدیل می کند.

7.  همه ما تا ابد زنده نخواهیم بود، پس همین امروز از تجربه های جدید لذت ببریم!

خیلی از جوان ها فکر می کنند قراراست روزی که بازنشسته شدند و پول زیادی برای خودشان ذخیره کردند، بعد از گذراندن سختی های زندگی، گشت و گذار ها را شروع کنند. این برنامه خوبی برای سنین بالای زندگی هست، اما چه تضمینی وجود دارد که همه به ان سن برسیم؟ چرا جلوی پشیمانی را نگیریم و در همین سال های جوانی آرزوهایمان را براورده نکنیم؟!