وجود چشمه سارهای متعدد و منحصر به فرد، به این مکان زیبایی فوق العاده ای بخشیده و این روستا رو به عنوان یکی از دیدنی ترین مکان های شهر مشهد معرفی کرده. اگر مسیر رودخانه رو پیش برید، رودخانه ای را مشاهده میکنید که خشک شده، در حالیکه چند صد متر پایین تر، آب خروشان و فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد. به همین دلیله که این روستا به چشمه های جوشان معروف شده.

موقعیت جغرافیایی روستای زشک

روستای زشک حوالی  امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و سرچشمه دره شاندیز و حدودا در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته.

 جمعیت این روستا در فصل تابستون، به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع ، افزایش پیدا می کنه و تقریبا به 8هزار نفر می رسه. البته بر اساس سرشماری که در سال ۱۳۸۵ انجام گرفت، جمعیت روستای زشک، در اصل ۲۱۷۱ نفره.

امکانات رفاهی روستای زشک

روستای زشک به علت دارا بودن چشم اندازهای زیبا، آب و هوای بسیار مطبوع و باغ های سرسبز میوه به عنوان یکی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد شناخته میشه. به علت وجود چشمه سارهای مختلف در این منطقه، برای کاشت انواع محصولات باغی، آب کافی موجوده. گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو از جمله محصولات باغی روستای زشک هستن. علاوه بر میوه های خوش طعم، میتونیم به نون های محلی که در زشک پخت میشن هم اشاره کرد که طرفدارای بسیاری داره و باعث جذب گردشگرا و توریستای زیادی به این روستا میشه. لازم به ذکره که برای رفاه حال مسافران و گردشگران ، بخش های خدماتی بسیاری مانند رستوران و چایخانه های سنتی نیز در این منطقه دایر شده است.

به دلیل مسیرهای خاص کوهنوردی که در این روستا وجود دارد، کوهنوردان می توانند به راحتی از مسیرهای ایجاد شده به بالای کوه های زشک صعود کنن، به همین دلیل هست که این مکان، به محل مناسبی برای کوهنوردان تبدیل شده. قله چمن که یکی از ارتفاعات بینالود هست، با ۳۰۲۰ متر ارتفاع جهت صعود کوهنوردان در فصول مختلف سال بسیار پرتردده.

راه های دسترسی به روستای زشک

روستای زشک از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار دهکده المپیک ثامن الائمه و قلعه باستانی ویرانی به مشهد دسترسی داره. رودخانه دائمی این منطقه از جنوب روستا گذشته و وجود باغ های بسیار زیبا و نیز هوای مطبوع این منطقه هر بیننده ای را مجذوب و محسور خود خواهد کرد. زشک از معدود ییلاقات شهر مشهده که با وجود حفظ نفوذ جامعه شهری و همچنین همجواری با شهر مشهد مقدس تونسته هویت طبیعی خودش رو حفظ کنه.

در صورتی که قصد سفر به شهر مشهد را دارید به شما توصیه می کنیم حتما از این منطقه خوش و آب و هوا نیز در مدت اقامت خود بازدید نمایید.

مسافران مشهد مقدس به هنگام سفر اتوبوسی به مشهد، میتونید علاوه بر خرید آنلاین بلیط اتوبوس مسیر رفت، بلیط اتوبوس مسیر برگشت از مشهد رو هم از طریق همین سامانه خریداری کنین. همچنین هنگام خرید بلیط اتوبوس ارزان مشهد، از تخفیف هایی که برای مسافران و کاربران سامانه safar724.com در نظر گرفته شده، حتما بهره مند شوید.