مدیر کل ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد در اربعین ۹۶ حدود دو هزار اتوبوس تا مرز و همچنین در مرزها خدمات جابه جایی زوار را انجام خواهند داد.

تعداد اتوبوس هایی که اربعین سال ۹۶ به جابه جایی زائران اربعین اختصاص داده شده است، نسبت به سال ۹۵ افزایش ۱۵ درصدی نیز داشته است. برنامه ریزی امسال با توجه به باز گشایی مرز خسروی نسبت به سال های قبل از سازماندهی بهتری برخوردار می باشد.

تعداد دو هزار دستگاه اتوبوس خط واحد جهت جا به جایی زوار اربعین در مرزهای کشور و همچنین خارج از مرزهای کشور اختصاص داده شده است. از این دو هزار اتوبوس تعداد ۸۴۰ اتوبوس سهم استان ایلام و مرز مهران می باشد.

از تاریخ 9 تا 13 آبان تعداد ۳۴۰  اتوبوس از شهرهای تبریز، اصفهان و قم به مرز عازم می شوند که تا ایام اربعین تعداد اتوبوس ها به ۸۴۰ دستگاه خواهد رسید.

هزینه ای بابت جابه جایی زائران اربعین از پارکینگ تا پایانه مرزی دریافت می شود که معادل دو هزار تومان در نظر گرفته شده است.

زیرساخت های جاده ای نیز در اربعین سال 96 بهبود و توسعه یافته است، همچنین امنیت مرزها طبق تفاهم نامه ای که بین وزارت دو کشور به امضا رسیده، به صورت کامل تامین خواهد شد.

سفر724 در اربعین 96 همراه زائران بوده و امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را فراهم خواهد ساخت. لطفا از طریق سامانه و صفحه تلگرام اخبار اربعین را دنبال کنید. پیش ثبت نام اینترنتی بلیط اتوبوس اربعین نیز از دیگر خدمات سامانه سفر724 است که به زائران این امکان را می دهد تا دغدغه خرید بلیط اتوبوس اربعین 96 را نداشته باشند. راهنمای کامل سفر کربلا، اطلاعات کاملی در مورد هزینه ها، نحوه ثبت نام و مرزها در اختیار کاربران همیشگی سفر724 قرار می دهد. 

safar724.com