وزارت راه و شهرسازی از اخرین وضعیت زیر ساخت های جاده ای ایران در سفرهای زمینی اربعین سال 96 خبر داد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی و طبق آماری که از سال های گذشته وجود دارد، از بین مرزهای چهارگانه ای (خسروی، مهران، شلمچه و چزابه) که امسال برای تردد زائران اربعین انتخاب شده اند، مرز خسروی بیشترین میزان تردد بین مرزهای زمینی ایران و عراق را دارد. به همین منظور و جهت رفاه حال زائرانی که از این مرز عبور می کنند مسیر دسترسی قصر شیرین به این مرز به طور کامل آسفالت شده و همچنین تعداد گیت های عبوری مرز خسروی نیز نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

در مرز مهران نیز زیر ساخت های جاده ای با توجه به میزان بالای تردد از این مرز بازبینی شده است. تمام راه های دسترسی محور ایلام – مهران عریض تر و چهار خطه شده اند. علاوه بر این جاده دومی به نام جاده ملک شاهی به عنوان یکی از مسیرهای عبوری خودروها و اتوبوس در زمان برگشت در نظر گرفته خواهد شد.

راه ها و مسیرهای جدید برای دسترسی به مرز چزابه در جنوب ساخته شده است، علاوه بر این راه های موجود نیز مورد بهسازی و ترمیم قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه مرز خسروی امسال باز است و امکان تردد زائران اربعین از این مرز نیز فراهم شده است، انتظار می رود تردد از مرزهای مهران کاهش یافته و زوار به سمت پایانه مرزی جدید حرکت کنند.

تعریض، تامین روشنایی، تعریف‌ مسیرهای جایگزین، احداث کمربندی و ارتقای ایمنی راه‌ها از خدمات ارزنده دیگری است که وزارت راه و شهرسازی برای اربعین امسال در زیرساخت های جاده ای به مرحله اجرا رسانده است. اربعین امسال اتوبوس ها و رانندگان آن ها در قالب شرکت های مادر سازماندهی خواهند شد تا کم و کاستی های موجود اصلاح گردیده و به حداقل رسیده شود.

 

سفر724 در اربعین 96 همراه زائران بوده و امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را فراهم خواهد ساخت. لطفا از طریق سامانه و صفحه تلگرام اخبار اربعین را دنبال کنید. پیش ثبت نام اینترنتی بلیط اتوبوس اربعین نیز از دیگر خدمات سامانه سفر724 است که به زائران این امکان را می دهد تا دغدغه خرید بلیط اتوبوساربعین 96 را نداشته باشند. 

راهنمای کامل سفر به کربلا، اطلاعات کاملی در خصوص ویزا، بیمه زیارتی، مرزها و دانستنی های سفر کربلا در اختیار همراهان همیشگی سفر724 قرار می دهد. 

Safar724.com