مرحله اول صدور ویزای اربعین ۹۶ از سوی کنسولگری عراق در کرمانشاه و از طریق سامانه سماح دیروز (سوم مهرماه ۹۶) صادر شد.

در حال حاضر کشور عراق یک سفارتخانه در تهران و سه کنسولگری در شهرهای اهواز، مشهد و کرمانشاه دارد، که با توجه به مذاکرات صورت گرفته میان ستاد اربعین ایران و سفارت عراق در تهران، صدور ویزای عراق از دیروز (سوم مهرماه ۹۶) شروع شده است.

از دیروز چندین ویزای انفرادی صادر شده است و برنامه ریزی هایی برای صدور ویزای گروهی عراق نیز در دست اقدام می باشد تا در اولین فرصت ویزای افرادی که به صورت گروهی اقدام کرده اند، نیز صادر شود.

طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، برای صدور ویزا نیز تقسیم بندی های استانی انجام شده است، و زائران استان های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان از سوی کنسولگری عراق در کرمانشاه ویزای خود را دریافت خواهد کرد.

با توجه به گشایش مجدد مرز خسروی در اربعین سال ۹۶، بیشترین میزان زائران از این مرز راهی سفر کربلا خواهند شد. این مرز میزبان زوار هفت استان بزرگ کشور در عتبات عالیات خواهد بود.

پیش بینی شده است حدود چهارهزار نفر از این مرز وارد کشور عراق می شوند که در سفر بازگشت نیمی از این زوار از مرز مهران به کشور باز خواهند گشت.

ثبت نام در سامانه سماح جهت دریافت ویزای اربعین از 20 شهریور ماه شروع شده بود که تا 13 آبان ماه ادامه خواهد داشت. شما باید جهت اخذ ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام کنید و هزینه ها را به صورت ریالی در این سامانه پرداخت نمایید.

جهت پیش خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اربعین، و اطلاع یافتن از لیست شهرهایی که امکان خرید بلیط اتوبوس اربعین 96 روی لینک زیر کلیلک کنید:

ورود به صفحه پیش فروش بلیط اتوبوس مراسم اربعین ۹۶

چنانچه قصد سفر زیارتی در ایام اربعین به کربلای معلی را دارید، ولی هنوز سرویسی برای شهر مبداء شما فعال نشده و یا ظرفیت سرویس های موجود تکمیل شده است، سامانه پیش ثبت نام خرید بلیط اتوبوس مراسم اربعین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با ثبت نام و وارد کردن اطلاعات در سامانه پیش ثبت نام خرید بلیط اتوبوس مراسم اربعین 96 اقدام کنید، تا به محض باز شدن سرویس شهرها و یا در صورت ایجاد ظرفیت جدید، توسط سامانه سفر724، از طریق پیامک اطلاع رسانی شوید.  

 ورود به صفحه پیش ثبت نام خرید بلیط اتوبوس اربعین