با توجه به تردد بالای زائران در استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان، جهت رفاه حال زوار کربلا، سقف برداشت از خودپردازها از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

برنامه ریزی هایی در اربعین ۹۶ از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است، تا خدمات بانکی با کیفیت بالاتری نسبت به ادوار گذشته به زوار ارائه گردد. خدماتی از قبیل افزایش خودپردازها، افزایش سقف برداشت از خودپرداز در ایام اربعین، و استقرار کیوسک هایی جهت ارائه خدمات پرداخت های الکترونیک. این خدمات و امکانات بانکی در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه مستقر شده اند.

این فعالیت ها در حالی که تقریبا یک ماه تا اربعین باقیست، از سوی بانک مرکزی برنامه ریزی شده است، تا زائران با خیالی آسوده و حداقل مشکلات به سفر زیارتی خود بپردازند.

برقراری کشیک های فعال شبانه و باجه هایی در استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و انجام عملیات پول رسانی و خدمات مالی و پرداخت، در دستور کار بانک ها قرار گرفته است.

یکی از موانع مالی که از سر راه زائران برداشته خواهد شد، مربوط به تامین وجه نقد می باشد. سقف برداشت از خودپردازها در ایام اربعین تا مبلغ 500 هزار تومان افزایش خواهد یافت. سقف مبلغ برداشتی از خودپردازها 200 هزار تومان می باشد. با توجه به اینکه بیشترین میزان تردد زائران اربعین از این شهرهای می باشد، این سقف برداشت در خودپردازهای استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان افزیش خواهد یافت.

علاوه بر این خدمات بانکی، خدمات ارزی نیز به مسافران اربعین ارائه می گردد. از زمان ثبت نام ویزای اربعین که از 20 شهریور ماه آغاز شده است، ارز مسافرتی که با نرخ مبادله ای ارائه میشد، از مجموع مقررات ارزی حذف شده است.

ارز مسافرتی زائران اربعین چقدر است؟

ارز مسافرتی که برای زائران اربعین تعیین شده، 200 دلار می باشد. برنامه ریزی هایی از سوی بانک مرکزی صورت گرفته بود تا ارزی که در اختیار مسافران قرار می دهد در قالب دینار باشد، ولی تا کنون خبری مبنی بر اجرایی شدن این طرح اعلام نشده است.

ارز مسافرتی اربعین ۹۶ را از کجا باید تهیه کرد؟

زائرین اربعین ۹۶ که از مرزهای زمینی و هوایی به عراق سفر می کنند، می توانند مبلغ 200 دلار آمریکا را با در دست داشتن گذرنامه و بلیط از طریق بانک های ملی، ملت و سامان تهیه کنند.

 

safar724.com