عاشورا داستان معرفت و فضیلت است، روزی که باطل در مقابل حق سر تسلیم فرود آورده است. نه آفتاب چنین روزی را در طول تاریخ به نظاره نشسته است، و نه ستارگان چنین عظمتی را دیده اند.

عاشورا اوج زشتی و زیبایی را در کنار هم به نمایش گذاشته. در طول تاریخ روزی به جز عاشورا نمی توان پیدا کرد که پر از پیام برای انسان و انسانیت باشد، روزی که به بشریت جانی تازه ببخشد.

نهر علقمه، لب های خشکیده عباس درس معرفت و آزادگی و از خودگذشتگی را بر دل های عاشقان حقیقی جاری ساخته و عشق و ایثار معنای جاودانه ای در این روز گرفته است.  کربلا نماد تمام عیار معرفت و انسان سازی است.

کربلا را به دانشگاهی می توان شبیه دانست که درس هایش عشق و ایثار، خلوص و از خودگذشتگی، معرفت و فضیلت، عشق و استقامت، صبر و شجاعت و بندگی خالصانه هست. دانشگاهی که از خرد و کلان، پیر و جوان به صف شده اند تا از آموزگار بزرگ شهادت درس ها بیاموزند. شاگردانی که عاشقند و لایق! شاگردانی که امتحان های سخت و سنگین را پشت سر گذاشته اند تا بیشتر بیاموزند و نام شان بر جریده عالم ثبت گردد.

می گویند هرگز نمیرد انکه دلش زنده شد به عشق! آری شهدای کربلا زنده اندو روح عظمت و انسانیت را نیز زنده نگه داشته اند.

دفتر عاشورا برگ برگش درس هایی از معرفت و انسانیت است. برای لحظه لحظه کربلا می شود تفسیرهای نوشت و از آن درس ها آموخت. شکست و پیروزی در میدان کربلا معنی همیشگی شکست و پیروزی را نداشت. درک مفهومش برای هر کسی آسان نیست. هدف امام حسین انجام دادن وظیفه الهی و تحکیم ارزش های انسانی بود، چه در این راستا پیروز شود چه نشود، به هدفش رسیده است.

سفر724 ایام سوگواری سید  سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین را خدمت تمام انسان های آزاد و آزاده که پیرو مکتب سالار شهیدان هستند، تسلیت عرض می نماید.