برای اطلاع از شرایط خرید بلیط اتوبوس کربلا برای اربعین 97 لطفا کلیک کنید.

از مهمترین سفرهای زیارتی در ایران، سفر به کربلا خصوصاً در ایام ماه محرم‌الحرام است که شیعیان از سراسر جهان برای زیارت در مناسبت‌های گوناگون به آن شهر عزیمت می‌کنند. به دلایل متعددی هموطنان ما گزینه سفر با اتوبوس کربلا را انتخاب می‌کنند، که، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از آسان ترین روش های تهیه بلیط برای سفر زمینی با اتوبوس به عراق (کربلا، نجف، کاظمین) می باشد.

در قسمت اول راهنمای سفر زمینی به عراق اطلاعات کاملی در زمینه نحوه خرید بلیط اتوبوس به زائران کربلای معلی ارائه می گردد.

در قسمت دوم راهنمای سفر زمینی به عراق اطلاعات کاملی در زمینه سفر اتوبوسی از شهرهای مبدا و مرزهای خروجی، مسیر اتوبوسی شهر مبدا تا مرز خروجی در اختیار زوار محترم قرار می گیرد.

در قسمت سوم راهنمای سفر زمینی به عراق اطلاعاتی جامع در خصوص سفر اتوبوسی از مرز عراق تا شهرهای زیارتی به کاربران محترم ارائه می‌گردد.

مدارک مورد نیاز سفر کربلا در اربعین

برای سفر به کربلا گذرنامه (پاسپورت) و ویزا، ضروری است. سازمان حج و زیارت جهت اخذ ویزای عراق سامانه ای را به نام سماح راه اندازی کرده است و متقاضیان ویزای عراق و عتبات عالیات می توانند از طریق این سامانه اقدام کنند. برای گرفتن ویزای عراق داشتن گذرنامه  معتبر ضروری است. در قسمت راهنمای اخذ ویزای عراق (کربلا، نجف، کاظمین) می توانید اطلاعات بیشتری از چگونگی درخواست و دریافت ویزای کربلا به دست بیاورید.

تهیه بلیط اتوبوس کربلا

امکان تهیه بلیط اتوبوس کربلا به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد. نیازی نیست حتما به صورت حضوری به شرکت های مسافربری و یا پایانه ها مراجعه کنید، کافیست پس از تکمیل مدارک لازم برای سفر به عراق، اقدام به خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کربلا نمایید. با مراجعه به سایت سفر 724 می‌توانید بدون اتلاف وقت و در کوتاه ترین زمان بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید. ابتدا شهر مبداء و سپس مرز خروجی که بر اساس استان محل سکونت تعیین شده، در فیلد جستجو وارد کنید. تاریخ حرکت را درج و دکمه جستجو را کلیک کنید.

روش‌های خرید بلیط اتوبوس کربلا

سفر724 با ارائه خدمات خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و خرید تلفنی بلیط اتوبوس و هچنین پشتیبانی خرید بلیط اتوبوس در جهت رفاه حال مسافران کربلا تلاش می‌کند.

برای خرید اینترنتی بلیط اربعین با مراجعه به بخش جستجوی بلیط و وارد کردن مبدا و سپس یکی از مرزهای تعیین‌شده ایران و عراق جهت خروج (خسروی، چذابه، شلمچه، مهران) ،درج تاریخ حرکت و کلیک دکمه جستجو می‌توانید بلیط مورد نظر خود را از طریق رمز دوم کارت های عضو شتاب خریداری نمایید. برای خرید تلفنی بلیط اتوبوس کربلا نیز کافیست با تلفن ثابت و یا همراه خودتان با شماره‌های ۰۲۱۵۳۸۲۶و یا ۰۲۱۹۶۸۶۳۶۳۴ تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل را به شما داده و راهنماییتان کنند.

 برای آشنایی بیشتر با روش خرید بلیط اتوبوس می‌توانید به راهنمای تصویری خرید بلیط اتوبوس مراجعه کنید.

هزینه بلیط اتوبوس کربلا  

 هزینه بلیط اتوبوس کربلا از شهرهای داخلی تا مرزهای 4 گانه (خسروی، مهران، چزابه و شلمچه) به مبداء و مرز خروجی بستگی دارد.

عوامل موثر بر قیمت بلیط اتوبوس‌ عراق (کربلا، کاظمین و نجف)

از جمله عواملی که مستقیما بر روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر دارد، نوع اتوبوس انتخاب شده است. مثلا کلاسیک، VIP و غیره، تقریبا هزینه بلیط اتوبوس‌های لوکس دو برابر اتوبوس‌های عادی است.

آیا خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا با بلیط‌های معمولی فرق خواهد داشت؟

با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه سفر724 نیازی به چاپ بلیط اتوبوس کربلا نیست. شماره بلیط اتوبوس از طریق پیامک ارسال خواهد شد. شما با در دست داشتن شماره بلیط، نیم‌ساعت قبل از حرکت اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی مورد نظر مراجعه کرده و می توانید بلیط خود را دریافت کنید.

استان های مبدا و مرزهای تعیین شده برای خروج از مرزهای ایران و عراق

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی در  سال 1396 برای زائران اربعین، مرزهای ورودی به عراق را با توجه به استان‌ مبدأ حرکت، دسته بندی نموده است. زائران اربعین فقط از مرزی که باتوجه به استان‌ مبدأ حرکت‌شان تعیین شده است، حق خروج دارند.

زمان لازم برای رسیدن اتوبوس‌ها به مرزهای عراق

بسته به مبدا حرکت، مدت زمان رسیدن اتوبوس به مرزهای تعیین شده متفاوت خواهد بود. مثلاً از زاهدان تا مرز مهران 23 ساعت، مشهد تا مرز مهران 19 ساعت، تبریز تا مرز مهران 9 ساعت و کرمانشاه تا مرز مهران 4 ساعت است.

چه نوع اتوبوس هایی برای سفر زمینی کربلا موجود هستند؟

شرکت های مسافربری دارای انواع متنوع اتوبوس‌های مسافربری هستند، از برندهای مختلف اتوبوس از جمله اسکانیا، مان، بنز و غیره تا رده بندی‌های مختلف استانداردهای مسافربری زمینی.

آیا امکان پیش‌فروش اینترنتی بلیط اتوبوس‌های عراق وجود دارد؟

پیش فروش اینترنتی بلیط اتوبوس کربلا از طریق سامانه سفر724 امکان‌پذیر می‌باشد. زمان و نحوه پیش ثبت نام  اینترنتی بلیط اربعین از طریق سایت و یا صفحه تلگرام سفر724 (safar724@) اطلاع رسانی خواهد شد.

safar724.com