یکی از مشکلاتی که افراد هنگام رفتن به کشورهای خارجی با آن درگیر هستند، برقراری ارتباط صوتی و تصویری با عزیزان خود در داخل ایران است. در ایام اربعین نیز به دلیل شلوغ بودن کربلا و مشکلات تهیه سیم کارت عراق، طبیعتاً نگرانی افراد بیشتر خواهد شد. پس بهتر است که زائرین محترم قبل از رفتن به پیاده روی اربعین به فکر خرید سیم کارت عراق و یا سیم کارت ایرانی باشند. در پیاده روی بزرگ اربعین که هر ساله از ایران چندین هزار زائر راهی کربلا میشوند، پس از خرید بلیط اتوبوس اربعین، خرید سیم کارت دومین دغدغه بزرگ زائران است. در ادامه به بررسی اینکه سیم کارت عراق بهتر است یا سیم کارت ایرانی، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

زائران عزیز می‌توانند برای برقراری ارتباط با ایران و عزیزان خود به دو طریق زیر اقدام کنند:

  1. خرید سیم‌کارت عراق
  2. استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی

اگر قصد استفاده از سیم کارت‌های ایرانی را داشته باشید، تعرفه‌های رومینگ برای شما محاسبه خواهد شد. بهتر است ابتدا از تعرفه‌ها و نحوه‌ی استفاده از رومینگ بین المللی آگاهی کامل داشته باشید. چرا که عدم آگاهی در این مورد ممکن است هزینه‌های بالایی به همراه داشته باشد. البته تنها زمانی می‌توان از تعرفه‌های رومینگ استفاده کرد که سیم‌کارت شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ باشد.

اما در صورت خرید سیم کارت کشور عراق می‌توانید با هزینه نسبتاً کمتری از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیام و دیتا استفاده کنید. توجه به خرید نوع سیم کارت در پیاده روی اربعین می‌توانید مجر به کاهش هزینه‌های شما شود. پس بهتر است پس از خرید بلیط اتوبوس اربعین، نسبت به خرید سیم کارت اقدام کنید. البته بحث خرید سیم کارت عراق یا ایران تنها مختص به ایام اربعین نیست و گاهاً ممکن است افراد برای گردش سفر به سلیمانیه، اربیل و سایر شهرهای عراق را ترجیح دهند و حتماً به سیم کارت مناسب برای ارتباط با ایران نیاز خواهند داشت.

رومینگ اپراتورهای داخلی برای زائرین اربعین

بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه داخلی در ایران، بسته‌ها و سرویس‌هایی را برای زائرین اربعین فراهم می‌کنند تا بتوانند با تعرفه‌های مناسبی با عزیزان خود در ایران در ارتباط باشند. معروف‌ترین اپراتورهایی که خدمات خارج از کشور خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • همراه اول
  • ایرانسل
  • رایتل

هریک از این اپراتورها بسته‌های متنوعی برای زائرین اربعین فراهم می‌کنند که این خدمات شامل اینترنت، تماس، پیامک و ... می‌باشد. قبل از سفر به عراق، بهتر است در ابتدا با اپراتورهای مختلف تماس گرفته و از بین آن‌ها هر کدام که گزینه‌های بهتری برای شرایط شما دارد را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در این اپراتورها سیم کارت های خارجی نیز تهیه کرده و از طریق رومینگ، خدمات مخابراتی را در کشور عراق دریافت کنید.

سیم کارت اربعین

خرید سیم کارت های عراق مقرون به صرفه است

با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و به ویژه رومینگ دیتا بسیار گران بوده و بهتر است زائرین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سیم‌کارت های عراقی استفاده کنند. همچنین در سال‌های اخیر قیمت مکالمه از ایران با سیم کارت عراق و بالعکس کاهش یافته است. فقط توجه کنید که این نوع سیم کارت ها فقط تا یک ماه اعتبار دارند و پس از آن غیرفعال خواهند شد. همچنین میزان شارژ کردن هر کدام از سیم کارت های عراق نیز متفاوت است. 

انواع سیم کارت های عراق

با توجه به افزایش تعداد مسافرین ایرانی به عراق و به ویژه در ایام محرم و اربعین، استفاده از سیم کارت های عراقی برای برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی با ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا قصد داریم برای آشنایی شما با سیم کارت های عراق و انتخاب بهترین سیم کارت، به معرفی انواع سیم کارت های این کشور و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

سیم کارت آسیا سل عراق

 این اپراتور به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های ارتباطی در عراق و با شعار "بهترین خدمات با بهترین شبکه" شناخته می‌شود. خدمات ارائه شده توسط این شرکت شامل پیامک، تماس صوتی و اینترنت می‌باشد. آسیا سل عراق  از سیم کارت های معروف عراق است که اغلب زائران و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، این سیم کارت را تهیه می‌کنند.

سیم کارت کورک تلکام عراق

این اپراتور با شعار "سادگی، قابلیت اطمینان و ارزانی" از سال 2019 در عراق فعالیت خود را شروع کرده است. این سیم کارت در عراق ارزان‌ترین تعرفه مکالمه را برای ایرانیان دارد. پس بهتر است افراد در ابتدا تحقیقات لازم درباره انواع سیم کارت را انجام دهند تا بتوانند بهترین و مناسب‌ترین سیم کارت عراق برای شرایط خود را تهیه کنند.

سیم کارت زین عراق

این اپراتور با با شعار "زندگی بهتر با زین" خدمات بسیار خوبی برای مسافران ایرانی دارد. سیم کارت زین نیز همانند سایر اپراتورها، امکان استفاده از اینترنت، تماس صوتی، ارسال پیامک و تماس ویدیویی را برای کاربرانش ارائه می‌دهد.
با توجه به اینکه هر کدام از این سیم کارت ها خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند، بهتر است قبل از خرید به دقت این خدمات را مطالعه کرده و با توجه به نیاز خود، بهترین سیم کارت عراق را تهیه کنید.

سیم کارت های عراق رو از کجا بخریم؟

برای خرید سیم کارت عراقی، بهتر است تا به نمایندگی‌های اصلی هر یک از این اپراتورها مراجعه کنید. در روزهای عادی سال، مراکز عرضه‌ی سیم کارت های عراق به تعداد کافی در شهرهای کربلا و نجف وجود دارد و می‌توانید به راحتی سیم کارت این اپراتورها را تهیه کنید. در ایام اربعین پیدا کردن سیم کارت عراق کمی سخت خواهد بود. اگر به صورت دسته جمعی به پیاده روی اربعین رفته اید، توصیه می‌کنیم تا برای چندین نفر یک سیم کارت مشترک تهیه کنید.
در ایام اربعین به دلیل شلوغی و افزایش جمعیت، خرید سیم کارت عراقی در داخل شهر به راحتی امکان‌پذیر نیست. بنابراین، بهتر است در این مواقع از مرز ایران و عراق یا از سایر شهرهای عراق به جز کربلا، خرید خود را انجام دهید.

نتیجه گیری درباره تهیه سیم کارت برای اربعین

در خرید سیم کارت برای اربعین، بهترین گزینه این است که از سیم کارت های کشور مقصد یعنی عراق استفاده کنید. چرا که تعرفه‌های این سیم کارت نسبت به اپراتورهای داخلی ایران بهتر هستند. از طرفی در حالت کلی هر سیم کارتی که توصیه می‌شود که از خدمات اینترنتی سیم کارت‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال به جای تماس صوتی از طریق سیم کارت، اگر بتوانید از تماس‌های تصویری و یا صوتی آنلاین و اینترنتی استفاده کنید، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
توجه داشته باشید که  قیمت خرید و تعرفه‌ی استفاده از سیم کارت های عراق معمولاً کمتر از اپراتورهای ایران است. البته قبل از خرید سیم کارت، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این سیم کارت با دستگاه تلفن همراه شما سازگاری داشته باشد.