امروزه با اینکه هزینه‌های سفر برای بسیاری از ایرانی‌ها کمی بالا است، اما تاثیر حس و حال خوبی که سفر در افراد ایجاد می‌کند نیز قابل چشم پوشی نیست. به همین دلیل سفر کردن یکی از الویت‌های اصلی افراد در تعطیلات است. در این بین اغلب افراد نیز از سفرهای داخل ایران خسته شده‌اند و به دنبال سفر خارجی به کشورهای دیگر هستند. البته ممکن است هزینه‌های بالای سفر خارج از کشور بازدارنده بسیاری از افراد باشد؛ اما با انتخاب مقصد مناسب و برنامه ریزی هوشمندانه، می‌توانید تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را در یک سفر خارجی ارزان تجربه کنید. همچنین در عید نوروز که بازار سفرها داغ است، سفر خارجی به کشورهای همسایه بسیار پرطرفدار می‌باشد. کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان با جاذبه‌های متنوع، امکان سفر زمینی با تهیه بلیط اتوبوس و هزینه‌های مناسب، گزینه‌های ایده‌آل برای سفرهای خارجی ارزان قیمت هستند. همچنین میتوانید در عید نوروز نیز با تهیه بلیط اتوبوس نوروز یک سفر خارجی ارزان قیمت داشته باشید.

کشورهای همسایه ارزان ترین مقصدها برای سفر خارجی

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر خارجی، انتخاب کشورهای همسایه است. این کشورها دارای فرهنگ، زبان و آداب رسومی نزدیک به ایران هستند و افراد راحت‌تر می‌توانند با مردم و محیط آن‌ها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید به این کشورها با اتوبوس نیز سفر کنید و هزینه‌های مسافرت را کمتر کنید. پس اگر برای اولین بار می‌خواهید یک مسافرت خارج از کشور را برنامه ریزی کنید، کشورهای همسایه یک گزینه بسیار عالی و مقرون به صرفه هستند. برای راهنمایی بیشتر شما در ادامه به بررسی وضعیت کشورهای همسایه برای سفر خارجی می‌پردازیم؛ پس با سفر 724 همراه باشید.

سفر خارجی به ترکیه

تركیه از دیرباز تاکنون به دلیل تشابه فرهنگی فراوان با ایران، جزو اولین مقاصد سفر‌های خارجی ایرانیان بوده است. البته در کنار این موارد، نمی‌توان از دیدنی‌های زیبا و چشم‌نواز ترکیه نیز چشم‌پوشی کرد. ساختمان‌های تاریخی مشهور  مثل ایاصوفیا، برج دختر، کاپادوکیا، سواحل زیبای دریای سیاه و دیگر جاذبه‌های دیدنی و توریستی، از مهم‌ترین عواملی هستند که گردشگران ایرانی را برای سفر به این کشور تاریخی با طبیعت زیبا ترغیب می‌کنند.
از طرف دیگر نزدیکی جغرافیایی ترکیه با ایران نیز از عوامل محبوبیت آن در بین گردشگران ایرانی است. بهتر است بدانید که دو شهر وان در ترکیه و خوی در ایران تنها یک ساعت با یکدیگر فاصله دارند. این نزدیکی باعث شده است که علاوه‌بر مسیرهای هوایی، امکان سفر از طریق مسیرهای زمینی نیز وجود داشته باشد. ماشین شخصی و اتوبوس از گزینه‌های محبوب و موجود برای رفتن به ترکیه هستند و سفر به وان، استانبول، ترابزون و آنتالیا از شهرهای محبوب ترکیه در بین ایرانیان می‌باشند. همچنین با توجه به اینکه در ایران نیز مردم ترک زبان زیاد هستند و فارس زبان‌ها نیز تا حدودی ترکی بلدند، در این کشور بهتر می‌توانند با مردم ترکیه ارتباط برقرار کنند.

سفر خارجی به ترکیه و دیدن ایا صوفیه

سفر به ارمنستان

در سال‌های اخیر تب سفر به ارمنستان در میان ایرانیان بسیار داغ شده است. تسهیلات راحت ویزا و کم هزینه بودن سفر به این كشور، به علاوه مزایای دیگری همچون امکان سفر با وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس باعث شده است که در تعطیلات چندین روزه و مخصوصاً عید نوروز آمار حضور ایرانی‌ها در ارمنستان افزایش چشمگیری داشته باشد. شهر ایروان مقصد اصلی گردشگران ایرانی در سفر به کشور ارمنستان است. 
 از سوی دیگر، تعداد بالای ارامنه در ایران و به تبع آن نزدیكی فرهنگ‌های این دو کشور، باعث شده است که ارمنستان به یکی از مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان تبدیل شود. آب‌وهوای ملایم ارمنستان و وجود جاذبه‌های گردشگری زیبا و فراوان از جمله دلایل دیگر محبوبیت این کشور است. از جمله جاهای دیدنی و گردشگری ارمنستان می‌توان به دریاچه سوان، صومعه تاتو، صومعه گغارد، کلیسای جامع سارکیس مقدس و ... اشاره کرد. همچنین برای آشنایی بیشتر با سفر زمینی به ارمنستان و شرایط آن می‌توانید به مطلب اختصاصی آن در وبلاگ سفر724 مراجعه کنید.

بازدید از جنگل های زیبا در سفر خارجی به ارمنستان

سفر خارجی به گرجستان

گرجستان به دلیل آب‌وهوای بسیار عالی که دارد، به قطب گردشگران ایرانی تبدیل شده است. این کشور در کنار کوه‌های قفقاز و دریای سیاه واقع شده است و موقعیت جغرافیایی این کشور منجر شده است تا هر آن چیزی که شما از یک مسافرت انتظار دارید را در سفر به گرجستان تجربه کنید. 
همچنین تاریخ و معماری‌های شگفت‌انگیز گرجستان نیز زبانزد گردشگران خارجی است. دو شهر تفلیس و باتومی از شهرهای معروف و گردشگری گرجستان هستند که تفلیس شهری تقریبا تاریخی و باتومی نیز مدرن می‌باشد. پس بهتر است تا قبل از سفر به گرجستان اطلاعاتی درباره این دو شهر به دست آوردید تا بتوانید به شهر مورد علاقه خود سفر کنید. 

بازدید از ساعت کج در سفر خارجی به ارمسنتان

سفر خارجی به آذربایجان

آذربایجان، کشوری واقع در قفقاز جنوبی و یکی از کشورهای همسایه ایران است. با اینکه از زمان کرونا به بعد مرزهای زمینی برای تردد مسافر از سمت آذربایجان بسته شده است؛ اما مسیر هوایی از فرودگاه تهران به فرودگاه باکو برقرار است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگی شبیه به ایرانی‌ها، طبیعتی زیبا و مردمی مهمان نواز است که سفر به آن تجربه ای متفاوت برایتان خواهد بود. در بین شهرهای آذربایجان، باکو شهر گردشگری بوده و اغلب مردم ایران نیز به این شهر سفر می‌کنند. اگر مقصد مسافرت خارج از کشور شما باکو است، حتما غذاهای محلی لذیذ آن‌ها را امتحان کنید.

بازدید از شهر باکو در سفر خارجی به آذربایجان

کشورهای محبوب اروپایی و آسیایی برای سفر خارجی

تا بدین جا کشورهای همسایه و مقرون به صرفه را برای مسافرت خارجی معرفی کردیم؛ اما اگر هزینه کافی برای تجربه یک سفر خارجی جذاب و به یاد ماندنی را دارید، می‌توانید کشورهای اروپایی و آسیایی را انتخاب کنید. مسافرت به این کشورها شما را با فرهنگ و زندگی جدید و بسیار جالبی آشنا می‌کند؛ از طرفی مسافرت به کشورهای متفاوت با ایران می‌تواند تجربه‌ای باورنکردنی و جالب برایتان باشد. به همین دلیل نیز در ادامه به بررسی شرایط سفر به برخی از کشورهای محبوب آسیایی و اروپایی می‌پردازیم.

سریلانکا با طبیعتی زیبا  

سریلانکا، نگینی زیبا واقع در اقیانوس هند است. این جزیره زیبا با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای، کوه‌های سرسبز و چای‌زارهای وسیع، مقصدی رویایی برای گردشگران است. ایرانیان برای سفر به این بهشت گردشگری به ویزا نیاز دارند که می‌توانند آن را به صورت آنلاین و یا از طریق آژانس‌های مسافرتی از سفارت سریلانکا دریافت کنند. زبان‌های رسمی این کشور سینهالی و تامیل می‌باشد؛ اما در آن به زبان انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می‌شود. واحد پول سریلانکا روپیه بوده و می‌توانید قبل از رفتن پول خود را در ایران چنچ کنید.
 بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به سریلانکا از ماه دسامبر تا آوریل است. صخره باستانی سیگیریا با منظره‌ای خیره‌کننده تا شهر باستانی پولونارووا، معبد دندان بودا، باغ بریف و سواحل بنتوتا، همگی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا هستند. برای مسافرت حتما همراه خود لباس‌های نخی و خنک ببرید و حتما غذاهای تند و خوشمزه محلی را امتحان کنید.

فیل سواری در سفر خارجی به سریلانکا

اسلوونی، کشوری کوچک اما شگفت انگیز

اسلوونی، کشوری کوچک اما شگفت‌انگیز در اروپای مرکزی است که با مناظر کوهستانی، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های بکر و غارهای اسرارآمیز هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. بلندترین کوه اسلوونی، رشته‌کوه آلپ جولین ، قلعه پرجاما، دریاچه بوهینج، دریاچه بلد و ... از جمله جاذبه‌های گردشگری اسلوونی هستند.
برای سفر به اسلوونی به ویزای شینگن نیاز دارید. زبان رسمی اسلوانیایی است؛ اما انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می‌شود. همچنین واحد پول این کشور نیز یورو است. آب و هوای اسلوانی معتدل قاره‌ای بوده و بهتر است لباس‌های مناسب با آب و هوای معتدل را برای سفر انتخاب کنید. غذاهای اسلوانی ترکیبی از طعم‌های اروپایی و مدیترانه‌ای است پس حتما غذاهای آن را تست کنید. 

سفر خارجی به اسلوونی

سفر به یاد ماندنی به ایتالیا

ایتالیا، کشوری در جنوب اروپا، با تاریخی بسیار قدیمی و فرهنگی غنی، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. از بناهای تاریخی و باستانی روم و فلورانس تا مناظر طبیعی و چشم‌نواز توسکانی و سواحل زیبای آمالفی، ایتالیا برای هر سلیقه‌ای جذابیت خاص و به یاد ماندنی دارد. البته به دلیل اینکه این کشور اروپایی است، بهتر است قبل از سفر به ایتالیا برخی نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید؛ ایرانیان برای سفر به ایتالیا به ویزای شینگن نیاز دارند و زبان رسمی این کشور ایتالیایی است، اما در برخی مناطق توریستی، انگلیسی نیز به ندرت صحبت می‌شود. واحد پول معتبر در ایتالیا یورو است و آب و هوای آن مدیترانه‌ای و بهترین زمان از ماه آوریل تا اکتبر می‌باشد. جاذبه‌های گردشگری معروفی نیز در این کشور وجود دارند که می‌توان به برج پیزا، موزه واتیکان، کانال بزرگ ونیز و سواحل آمالفی اشاره کرد. اگر به ایتالیا سفر کردید، حتما غذاهای معروف آن مانند پیتزا و پاستا را امتحان کنید چرا که با پاستاها و پیتزاهای ایرانی بسیار فرق دارند. 

بازدید از ونیز در سفر خاجی به ایتالیا

بانکوک، تایلند

بانکوک، پایتخت پر جنب و جوش تایلند، با معابد باشکوه، کاخ‌های سلطنتی، بازارهای شناور و خیابان‌های شلوغ، مقصدی جذاب برای گردشگران است. برای این کشور نیازی به ویزای خاصی ندارید و ایرانیان می‌توانند تا 30 روز بدون ویزا به تایلند سفر کنند. زبان رسمی این شهر تایلندی است؛ اما به دلیل توریستی بودن این شهر، انگلیسی نیز در بانکوک به طور گسترده صحبت می‌شود. واحد پول بانکوک بات بوده و بهترین زمان سفر از ماه نوامبر تا آوریل است. 

سفر خارجی به بانکوک تایلند

دبی، امارات متحده عربی

دبی، نگین خاورمیانه، تجربه سفری به دنیای مدرن و لوکس است. این کشور یکی از هفت امارات متحده عربی، با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس، هتل‌های مجلل و سواحل زیبا، به مقصدی محبوب برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. ایرانیان برای سفر به دبی به ویزا نیاز دارند که به راحتی از سفارت آن قابل دریافت است. زبان رسمی دبی عربی است؛ اما به دلیل توریستی بودن آن اغلب مردم به انگلیسی صحبت می‌کنند. واحد پول دبی درهم امارات است ولی اغلب خرید و فروش ها نیز به دلار انجام می‌شود. دبی دارای آب و هوای گرم و خشک است؛ به همین دلیل نیز بهترین زمان برای سفر به این شهر از پاییز تا بهار است. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی عبارتند از:

  • برج خلیفه
  • دبی مال
  • جزیره نخل
  • سواحل دبی
  • صحرای دبی
  • و ...

سفر خارجی به دبی

راهنمای خرید بلیط اتوبوس برای سفر خارجی

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر خارجی، استفاده از اتوبوس به جای هواپیما یا قطار است. اتوبوس‌ها دارای قیمت‌های پایین‌تر، امکانات رفاهی مناسب و مسیرهای متنوعی هستند که می‌توانند سفر شما را راحت‌تر و کم هزینه‌تر کنند. برای خرید بلیط اتوبوس برای سفر به مقاصد خارجی، شما می‌توانید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید که امکان رزرو آنلاین، مقایسه قیمت‌ها، انتخاب صندلی، پرداخت آنلاین و دریافت بلیط آنلاین را برای شما فراهم می‌کنند. 

نتیجه گیری درباره سفرهای خارجی برای ایرانی ها

تعطیلات عید نوروز و تابستان بهترین زمان برای مسافرت خانوادگی و دوستانه است؛ چرا که مدت زمان تعطیلات زیاد است و همه افراد چه کارمند چه شغل ازاد تایم آزاد برای یک مسافرت دلنشین دارند. از این رو، مردم ایران نیز از این فرصت برای تفریح و تجربه یک سفر طولانی و پرهیجان استفاده می‌کنند. برخی از مردم سفرهای داخلی را ترجیح می‌دهند اما برخی دیگر نیز دوست دارند تا تنوعی به سفرهای خود داده و سفرهای خارجی را تجربه کنند. با انتخاب زمان مناسب برای رزرو بلیط و اقامت، استفاده از تورهای گردشگری و انتخاب اقامتگاه‌های ارزان، می‌توانید هزینه‌های سفر خارجی خود را به‌طور چشمگیری کاهش دهید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز با قیمت ارزان را در تعطیلات داشته باشید.