آمریکا به عنوان کشوری وسیع و جوان، طبیعتی بکر و متنوع دارد. در این کشور می‌توان سواحل گرم و آفتابی یا کوهستان‌های سرد و دره‌ها و جنگل‌ها و رودخانه‌های بی شماری را پیدا کرد که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در حالیکه مکان‌های بسیاری هست که توسط گردگشرها و شبکه‌های تلویزیونی به مردم شناسانده شده‌اند، جاهای رویایی‌ای هم هست که بسیار بکر باقی مانده‌اند و بعضا حتی افراد محلی هم از وجودشان اطلاعی ندارند. با سفر724 بعضی از این مکان ها را کشف میکنیم.

1-پارک ملی جاشوآ

مکان های غیر واقعی آمریکا -پارک ملی جاشوا

مشهورترین جاذبه‌ی این پارک ملی که در شمال کالیفرنیا قرار دارد درخت‌های خاص آن است. درخت‌های پارک ملی جاشوآ از انواعی کاکتوس هستند که به شکل بسیار زیبایی گل داده‌اند. همین‌طور این پارک ملی با صخره‌ها و دشت وسیع و آسمان پرستاره‌ای پوشانده شده که آن را به مکانی فوق‌العاده برای دوستداران سفرهای گروهی و کسانی که می‌خواهند در زیر آسمان پرستاره از زیبایی‌های خلقت لذت ببرند تبدیل کرده است.

2- گراند پریسماتیک اسپرینگ، پارک ملی یلواِستون، وایومینگ

مکان های غیر واقعی آمریکا - گراند پریسماتیک اسپرینگ

در پارک یلواِستون جذابیت‌های بی‌شماری وجود دارد که باید آن‌ها را از نزدیک ببینید، اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها گراند پریسماتیک اسپرینگ است. این سرچشمه‌ی طبیعی پر از آب داغ معدنی است و بزرگ‌ترین نوع از این سرچشمه‌ها در سرتاسر ایالات متحده به حساب می‌آید. ابعاد رسمی این آبگیر حدود 100 در 80 متر است و عمقی بالغ بر 50 متر دارد.

3- دریاچه‌های کِنائی، آلاسکا

دریاچه‌های کِنائی، آلاسکا

این ناحیه یکی از زیباترین و جادویی‌ترین نقاط جهان است. در اینجا می‌توانید با تورهای قایق‌رانی همراه شوید و در حالیکه لذت شناور بودن روی آب را تجربه می‌کنید از مناظر زیبای صخره‌های یخی و حیات وحش بکر آلاسکا لذت ببرید.

4- بیگ‌سور، کالیفرنیا

بیگ‌سور، کالیفرنیا

بیگ‌سور بخش ناهمواری از ساحل مرکزی کالیفرنیا بین منطقه کرامل و سن‌سیمون است. این منطقه به داشتن بادهای شدید، سواحل صخره‌ای و مناظر اغلب مه‌آلود در خطوط ساحلی‌اش شهرت بسیاری دارد. تراکم کم جمعیت در این منطقه اجازه داده تا طبیعت اصالت و بکر بودن خود را حفظ کند. در بیگ‌سور می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از مناظر بی‌نظیر، به پیاده‌روی، اردو زدن و سایر تفریحات آرامش‌بخش مشغول شوید.

5- پارک ملی گراند تیتان، وایومینگ

پارک ملی گراند تیتان، وایومینگ

این پارک ملی شامل قله 4000 متری و دره‌ای معروف به " حفره‌ی جکسون" است. پارکی که شامل طبیعتی بکر و بی‌نظیر است و مقصد مورد علاقه‌ی کوهنوردان، علاقمندان به پیاده‌روی، افرادی که قصد اردو زدن دارند و ماهیگیرها است. طبیعت فوق‌العاده بکر و متنوع این پارک طبیعی، برای هرکسی تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

6- کوهستان رِینر، واشنگتن

پارک ملی گراند تیتان، وایومینگ

مرتفع‌ترین نقطه این پارک طبیعی توسط ماشین هم قابل دسترسی است. بازدیدکنندگان این مکان بسیار بکر می‌توانند از کوهستان رِینر و آتشفشان‌های پیرامون آن لذت ببرند. کوهستان رینر انگار تکه‌ای از بهشت است! چشم‌اندازهای مختلفی از ارتفاع قابل مشاهده است، نسیم خنک حتی در وسط تابستان هم می‌وزد و مسیرهای بسیار جذابی برای پیاده‌روی در آن وجود دارند. گردشگرهای بسیاری از سراسر جهان برای پیاده‌روی یا کوه‌نوردی و یا حتی لذت‌بردن صرف از جاذبه‌های طبیعی، به این مکان می‌آیند تا از جذابیت‌های طبیعت لذت ببرند.

7- یخچال طبیعی مندن‌هال، آلاسکا

یخچال طبیعی مندن‌هال، آلاسکا

یخچال‌های طبیعی یا یخ‌رودها محیطی طبیعی هستند که در آن‌ها سرعت بارش برف بیش از سرعت ذوب است و بنابراین رودی آرام از آب و یخ به راه می‌افتد که منظره‌ای بسیار تماشایی را شکل می‌دهد. یخچال طبیعی مندل‌هال که در دره‌ی مندل‌هال واقع در ناحیه‌ی جنوب‌ شرقی آمریکا قرار گرفته حدود 20 کیلومتر طول دارد و تجربه‌ی بسیار جذاب و بی‌نظیری برای پیاده‌روی‌ها خانوادگی به حساب می‌آید. به‌خصوص که راه رفتن در این محیط اصلا سخت هم نیست.

8- تنگه اُنه‌اُنتا، اورگان

تنگه اُنه‌اُنتا، اورگان

در ایالت اورگان آمریکا و در حاشیه رود کلمبیا تنگه‌ای قرار گرفته که به لحاظ طبیعی بسیار غنی و زیبا است. رویش گیاهان مختلف و وجود صخره‌های پوشیده از خزه و سبزینگی، این مکان را به تنگه‌ای اسرارآمیز و رویایی بدل کرده است. به دلیل نزدیکی این تنگه به آبشارهای مختلف این مکان مورد غفلت گردشگرها قرار می‌گیرد، در حالیکه این مکان فوق‌العاده چیزی از دیدنی‌های دیگر کم ندارد.

9- برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی هملیتون، تگزاس

برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی هملیتون، تگزاس

برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی هملیتون برکه‌ای حفاظت‌شده است که به خاطر رودخانه‌های زیرزمینی که به سطح می‌رسند تشکیل شده است. این برکه‌ی بسیار بکر صدها هزار سال پیش و بر اثر فعل و انفعلات طبیعی شکل گرفته و به لحاظ مکانی در 37 کیلومتری غرب آستین تگزاس واقع شده است.

10- پارک کوهستانی بلوریج، کارولینای شمالی

پارک کوهستانی بلوریج، کارولینای شمالی

پارک هوستانی بلوریج در کارولینای شمالی محدوده‌ی وسیعی است که از میان خرده‌اقلیم‌ها و نواحی طبیعی بسیار متفاوت و متنوعی می‌گذرد. بسیاری از بازدیدکنندگان این پارک این مقصد بی‌نظیر را هم در برنامه‌ی سفرشان می‌گنجانند.

11- کوهستان‌های آدیرونداک، نیویورک

کوهستان‌های آدیرونداک، نیویورک

کوهستان‌های آدیرونداک بخشی از سلسله جبالی است که در نیویورک، واقع در شمال شرقی آمریکا قابل ردیابی است. مرزهای این کوهستان طبیعی به پارک آدیرونداک می‌رسد و شامل جنگل‌های پردرخت و صخره‌های طبیعی بسیاری است که مناظری بی‌نهایت دل‌انگیز را همچون تابلوی نقاشی به نمایش می‌گذارند.

12- ساحل ملی جزایر آپوستل، ویسکانسین

ساحل ملی جزایر آپوستل، ویسکانسین

ساحل ملی جزایر آپوستل پارک ملی ثبت شده در ایالات متحده است که شامل 21 جزیره و خط ساحلی به مساحت 28 هزار هکتار می‌شود. این ساحل در ناحیه شمالی ایالت ویسکانسین قرار دارد و پوشیده از صخره‌هایی با فرم‌های بدیع و جالب است که در کنار دریا، مناظری بکر و بسیار مناسب برای کمپینگ و پیاده‌روی را شکل می‌دهد.

13- مائوناکیا، هاوائی

مائوناکیا، هاوائی

مائوناکیا آتشفشان غیرفعالی است در جزیره‌ی هاوائی که در ارتفاع 4207 متری سطح دریا قرار دارد. منظره‌ی بسیار بکر این کوهستان آن را از بقیه‌ی کوهستان‌های دیگر متمایز کرده است. تصور کنید طلوع خورشید را وقتی که از افق‌های دوردست اتفاق می‌افتد و تلاءلو آن را بر روی برف‌های نشسته روی کوهپایه‌ها...

14- پارک‌های ملی سِکویا و کینگ، کالیفرنیا

پارک‌های ملی سِکویا و کینگ، کالیفرنیا

در جنوب شرقی سیه‌را و در درون مرزهای ایالت کالیفرنیا پارک ملی بسیار زیبایی وجود دارد که با وسعت 164 هزار هکتاری‌اش مجموعه‌ای از درخت‌های کهنسال و عظیم‌الجثه را در کنار سایر پوشش‌های گیاهی کنار یکدیگر تجمیع نموده است. این پارک که در 25 سپتامبر 1890 پایه‌گذاری شده برای تجربه‌های زندگی در جنگل و ماجراجویی‌ها بسیار عالی است.