تقریبا می توان گفت برج ها جزو آثار تاریخی هستند که در هر شهری می توان نمونه ای از آن را دید. با دیدین این برج ها نیز می توان به معماری آن منطقه و هنر دوستی شان نیز پی برد.

زمانی که برجی احداث می شده پشت سر احداث برج حتما دلیلی منطقی و علمی بوده است که آن ها را مجاب به ساخت برج می کرده است. اکنون که سالیان سال از ساخت برج ها می گذرد می توان دید که برج ها اکنون محلی برای جذب گردشگران شده اند. 

برج علی آباد کاشمر را می توان یکی از برج های تاریخی زیبا نامید که مسافران خراسان حتما در سفر شان سری به این برج تاریخی بزنند.

چطور می توان به علی اباد رسید؟ برای رسیدن به این شهر خود را به برداسکن برسانید. در 12 کیلومتری برداسکن به کاشمر و در فاصله 260 کیلومتری جنوب مشهد این روستا را پیدا می کنید. که برج علی آباد کاشمر در آن قرار دارد.

ساختار بیرونی برج به گونه ای طراحی شده است که با نگاه اول نمی توان چشم ار ان برداشت. و هر بیننده ای برای دقایقی جذب این برج می شود. 

تزئنیات بیرونی اوج هنر معماری ان زمان را نشان می دهد. اگر كمی با دقت به تزئینات بنا نگاه كنید در نمای خارجی بنا، 48 نیم ستون آجری با تزئینات آجری با طرح های لوزی به صورت گره های آجری خواهید دید كه در نهایت هنر و ظرافت اجرا شده است. 

در فواصل بین این نیم ستون ها، تزئینات كاشی كاریبه رنگ های فیروزه ای و لاجوردی بر زیبایی این تزئینات افزوده است. در قسمت پایه بنا، تزئینات به صورت كاشیكاری به رنگ های فیروز های و لاجوردی و آجركاری با نقوش هندسی به چشم می خورد. پس از دیدن نمای خارجی بنا امكان بازدید از داخل آن نیز وجود دارد. ورودی بنا در سمت جنوب قرار گرفته و به صورت طاق نمایی در داخل قاب مستطیل بزرگ آجری تعبیه شده كه در لبه های آن دو نیم ستون از آجر و داخل آن نیز تز ئینات لوزی آجری كار شده است.

این برج سه طبقه دارد که برای رفتن به طبقات بالا باید از پله های مارپیچ بگذرید . نورگیرهایی در این راهروها تعبیه شده است که هنگام بالا رفتن می توانید به بیرون هم نیم نگاهی بیندازید. 

بنای برج از داخل دارای سه طبقه است كه از طریق پلكان مارپیچ موجود در بنا می توان به طبقات بالایی دسترسی پیدا كرد كه خود این بالا رفتن از پلكان مارپیچ برج، خاطره ای به یاد ماندنی و تجربه ای هیجان انگیز برای شماست.

 

سفر با اتوبوس را بسیاری از افراد تجربه کرده اند. برای بازدید از جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی کافیست بلیط اینترنتی اتوبوس را از سایت سفر724 خریداری کرده و علاوه بر دیدنی ها و جاذبه های گردشگری مقصد از مسیر سفرتان نیز نهایت لذت را ببرید. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه سفر724 به آسانی برای مسافران امکان پذیر است.

safar724.com