در بیشتر نقاط جهان شاهد برگزاری فستیوال های غذا هستیم . این فستیوال ها برای دوستداران غذا و خوراکی بهترین انتخاب هستند تا روز خود را در مکان های برگزاری این فستیوال ها بگذرانند . این افراد می توانند در یک مکان طعم بهترین و جالبترین غذا ها را بچشند و از خوردن آن ها لذت نیز ببرند. تصور کنید که می توانید از تمامی غذاهای دنیا امتحان کنید ، آن هم در یک روز . جالب است مگر نه ؟

حال بیایید کمی از هیجان خود کاسته و به همراه هم سری به این فستیوال ها بزنیم . 

1) فستیوال پیتزا ، ناپل ، ایتالیا 

هر شب در یکی از هفته های ماه سپتامبر منطقه ای در ناپل ایتالیا تبدیل به دهکده ای برای پیتزاها می شود . ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر برای شرکت در این فستیوال خاضر می شوند و ۱۰۰۰۰۰ هزار پیتزا پخته می شود . شما انواع پیتزاهای معروف را در این فستیوال میل خواهید کرد . در کنار فستیوال مسابقاتی نیز برگزار می شود. 

۲) فستیوال فروشگاه پیاز ، بِرن ، سوئیس

فروشگاه پیاز یک فستیوال محلی به حساب می آید که هر ساله در این کشور برگزار می شود . ویژگی این فستیوال این است که همه چی از پیاز درست شده . مانند سوپ ، ساندویچ و یا حتی گردنبند که می توان آن ها را خرید . حدود ۵۰ تن پیاز در این فستیوال مورد استفاده قرار می گیرد . این فستیوال از ۴ بعد از ظهر آغاز می شود . اگر چشمان شما در این فستیوال دچار اشک شد همیشه نوشیدنی در نزدیکی شما هست ، پس نگران نباشید. 

۳) فستیوال غذای آبی ، بلادی بِی ، توباگو

حدود ۱۸ سال است که این فستیوال در دهکده های ساحلی bloody bay در جزایر کارائیبی توباگو در حال برگزاری است . مواد اصلی که در این غذاها استفاده می شود ریشه گیاهان می باشد . دلیل استفاده از این مواد به نوع زندگی و محیط این منطقه باز می گردد . از اواسط ماه اکتبر این فستیوال آغاز می شود. در اواخر هفته جمعیت زیادی برای بازدید از این فستیوال دور هم جمع می شوند . حین میل کردن این غذاهای خوشمزه مراجعه کنندگان از موسیقی و رقص لیمبو نیز نهایت لذت را می برند . 

۴) فستیوال شاه بلوط ، فرانسه

شهر  Ardeche در فرانسه یکی از بزرگرین تولید کنندگان شاه بلوط شیرین در دنیا به حساب می آید. قرن ها است که مردمان این منطقه از بلوط ها خرج زندگی خود را در می آورند . در این فسیوال از بلوط ها در درست کردن سوپ و خورشت استفاده می شود . از نظر ساکنان این منطقه این نوع غذاها بسیار خوشمزه هستند . اگر به این فستیوال می روید می توانید بلوط های تازه را خریداری کنید . البته اگر به سوپ یا خورشت بلوط علاقه نداشته باشید. 

۵) فستیوال ملی گیلاس، تراورس، میشیگان

از سال ۱۸۵۲ در این شهر فستیوالی همراه با گیلاس های فراوان برگزار می شود . این شهر امروزه یکی از بزرگترین شهرهای تولید کننده ی گیلاس در آمریکا به حساب می آید . 

همه چیز در این شهر خاص و جالب است و ارتباطی با گیلاس دارد . در این فستیوال گیلاس های زیادی به فروش می رسد و شما می توانید از این فستیوال ها گیلاس بخرید. 

6) فستیوال غذاهای وحشی ، هوکیتیکا ، نیوزلند

در اواسط ماه مارس شهر هوکیتیکا در سواحل شرقی میزبان فستیوالی به نام غذاهای وحشی است . شاید با خود بگویید غذاهایی که در این جا طبخ می شوند هیچوقت نمی توانند به عنوان غذا مورد استفاده قرار بگیرند و یا حتی خورده شوند . تخم پرندگانی به نام مرغ دریایی ، صدف های کوهی ، کرم های خاکی و سوسک ها از غذاهایی هستند که شما می توانید میل کنید . برای کسانی که بیشتر به دنبال غذاهای عجیب تر هستند بشقاب های غورباغه پیشنهاد می شود . اگر قصد شرکت در این فستیوال را دارید به هیچ عنوان به فکر غذاهای خوشمزه نباشید.